Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با اختصاص اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی برای تجهیز و آماده سازی سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز (چهار‌شنبه، 13 اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با الحاق یک بند به ردیف یک تبصره (19) ماده واحده لایحه بودجه با 129 رأی موافق، 48 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

الحاق این بند به ردیف یک تبصره 19 پیشنهاد محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس بود که به تصویب رسید.

متن بند الحاقی به ردیف یک به شرح ذیل است:

یک درصد از اعتبارات موضوع این بند برای تکمیل، تجهیز و آماده سازی سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج هزینه می شود.

متن ردیف یک تبصره 19 ماده واحده لایحه بودجه نیز به این شرح است: به دولت اجازه داده می‌شود تا ده‌درصد (10%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هر دستگاه اجرائی مندرج در این قانون را کسر و به ردیف شماره 37-550000 واریز کند تا با اعتبار مصوب طرحها و زیرطرحهای دستگاه اجرائی مندرج در پیوست شماره (1) این قانون، در قالب یارانه سود، وجوه اداره‌شده و یا کمک، برای قراردادهای مذکور اختصاص دهد. جابجایی اعتبارات، طرحها و زیرطرحهای مندرج در قسمت دوم پیوست شماره (1) ‌این قانون و اولویت‌بندی آنها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود. نحوه توزیع اعتبارات طرح(پروژه‌)های استانی توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعیین می‌شود.

بخش های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند تأمین مالی را از طریق روشهایی چون تأمین مالی خارجی (موضوع بند (الف) تبصره (3) این قانون)‌، منابع بانکی، بازار سرمایه و تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی (با رعایت قوانین و مقررات موضوعه) انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس ردیف یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، جداول تخصیص آن اعلام شده است، گفت: تخصیص‌های اعلام شده برای سال آینده در حالی صورت گرفته که جداول بر اساس ماده ۱۵۲ قانون بودجه هنوز تصویب نشده است. در این بین سازمان برنامه و بودجه تا یک ردیف قید می‌گذارد، اما قانون را اجرا نمی‌کند. در چنین شرایطی چگونه می‌توان توقع داشت شاهد توسعه متوازن در مجموعه‌های مختلف کشور باشیم.   نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید به دولت و سازمان برنامه تذکر داد که قانون را تغییر دهد نه اینکه احساسی عمل کند و قید بگذارد و هر کس می‌خواهد تحت عنوان مصوبه سفر و یا هر بحث دیگری در کشور بخواهد آن را اداره کند، گفت: دولت به کار بنیادی مجلس شورای اسلامی خدشه وارد می‌کند از این رو رئیس مجلس باید به سازمان برنامه و بودجه تذکر دهد که در غیر این صورت حقوق شهرستان‌های محروم تضییع می‌شود.   عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن درخواست ورود مسئولان به موضوع تنش آبی در مازندران که وضعیت این استان را بحرانی کرده است، خاطرنشان ساخت: تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جدید بسیار نگران کننده است. آیا با این سازوکار می‌خواهید از کشاورز حمایت کنید؟ نهاده‌ها گران شده اند و یا حتی وجود ندارند از این رو وزیر جهاد کشاورزی باید موضوع را مدیریت کند.   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه قطعا این موضوع با سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد، گفت: طبیعتا برای سال ۱۴۰۳، جداولی مبنا خواهد بود که طبق بند ب ماده ۱۸۲ در مرحله دوم در جلسه هفته آینده صحن مجلس تصویب خواهد.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر هم تا کنون تخصیصی داده شده علی الحساب بوده و وقتی جداول به تصویب برسد حتماً بر اساس آن تنظیم می‌شود، عنوان کرد: طبیعتاً هم نباید در جداول تخصیص ها، قید گذاشته شود که اعتباری برای این ردیف یا آن ردیف است و دوستان در سازمان برنامه باید این موضوع را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت