Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:44:35 GMT

واکنش سخنگوی کاخ سفید به حمله امروز به پایگاه عین الاسد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۹۵۰

واکنش سخنگوی کاخ سفید به حمله امروز به پایگاه عین الاسد

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی کاخ سفید در نخستین واکنش دولت آمریکا به حمله راکتی امروز به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد در عراق واکنش نشان داد.

جن ساکی در خصوص این حمله گفت واشنگتن در صورت لزوم به این حمله پاسخ خواهد داد.

گفتنی است که صابرین نیوز به عنوان نخستین منبع، صبح امروز (چهارشنبه) از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد خبر داد و دقایقی بعد خبرگزاری رسمی عراق (واع) آن را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«واع» با تأیید این حمله نوشت که پایگاه نظامی عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی صبح چهارشنبه با ۱۰ موشک هدف گرفته شد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» هم خبر داد که یک منبع امنیتی به این پایگاه گفته که تعدادی راکت به پایگاه عین الاسد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند اصابت کرده است.

با وجود اعلام منابع رسمی و تأیید شلیک ۱۰ موشک، صابرین نیوز شمار موشک‌های پرتاب شده را ۱۴ عدد اعلام کرد.

کد خبر 5161402

منبع: مهر

کلیدواژه: جن ساکی عین الاسد حمله راکتی ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی سوریه ایران جمال خاشقجی رژیم صهیونیستی روسیه جو بایدن محمد بن سلمان فلسطین حشد شعبی افغانستان برجام عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: گروه هفت امروز برای بررسی حمله ایران به اسراییل جلسه تشکیل می‌دهد

نخست‌وزیر ایتالیا با واکنش به عمیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی، جزئیاتی را درباره برگزاری جلسه گروه هفت برای بررسی این حمله اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق طی عملیات «وعده صادق» علیه نقاطی در اراضی اشغالی، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در پیامی اعلام کرد که ریاست ایتالیایی «گروه هفت» قرار است عصر امروز کنفرانسی مجازی با حضور رهبران کشورهای این گروه برای بررسی حمله ایران تشکیل بدهد.

گروه هفت شامل هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان است.

ملونی در پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، پاسخ ایران را محکوک کرده و گفت: ما نگرانی شدید خود را درباره ثبات‌زدایی بیشتر در منطقه اعلام کرده و برای جلوگیری از آن تلاش می‌کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه گذشته، اهدافی در اراضی اشغالی را با صدها موشک و پهپاد مورد هدف قرار داد.

متحدان رژیم صهیونیستی با محکوم کردن این حمله درباره افزایش تنش‌‎ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در پی این حمله گفت که با سران گروه هفت نشستی را برگزار می‌کند تا «یک پاسخ یکپارچه دیپلماتیک» را به حمله تلافی‌جویانه ایران، هماهنگ کند.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله موشکی صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود در در اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.  پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داده است. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی نیز اعتراف کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • ایتالیا: گروه هفت امروز برای بررسی حمله ایران به اسراییل جلسه تشکیل می‌دهد
  • واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
  • لحظه اصابت سنگین موشک‌های ایران به پایگاه هوایی اسرائیل + فیلم | واکنش اسرائیلی ها را ببینید
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود