Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمتی با اشاره به اینکه در دوران کرونا، شبکه شاد فضای بی‌نظیری برای دانش آموزان و معلمان ایجاد کرد، گفت: ۹۸ درصد دانش‌‌آموزان گیلان در اجرای طرح «کوچ» غربالگری شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد رحمتی» عصر امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه استان گیلان دارای مردمی ولایتمدار و علاقه‌مند به آموزش‌وپرورش دینی است، اظهار کرد: توسعه آموزش‌وپرورش از موضوعات مهمی است که مسئولین استان برای تحقق آن در تلاش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان با بیان اینکه علیرغم وجود درگیری استان گیلان در موج اول کرونا اما اجازه ندادیم که بحث آموزش حتی یک ساعت تعطیل شود، افزود: در دوران کرونا، شبکه شاد فضای بی‌نظیری برای دانش آموزان و معلمان ایجاد کرد.

 

وی به برگزاری مستمر جلسات شورای آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در جلسات شورای آموزش‌ و پرورش گیلان بسیاری از موضوعات و چالش‌ها به‌ شکل ویژه مطرح و چاره‌اندیشی می‌شود.

 

رحمتی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: همواره تلاش ما این بوده که در قالب طرح‌های تحولی قدم برداریم.

 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان به اجرای طرح «کوچ» در گیلان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۹۸ درصد دانش آموزان استان غربالگری شدند. 

 

وی با اشاره به جدیت و همت والای آموزش‌وپرورش در طرح آجر به آجر افزود: ما تلاش می‌کنیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و وزیر کشور نیز در این موضوع حساس بوده و تأکید دارند تا اعتلای تعلیم و تربیت کشور محقق شود.  

 

رحمتی اظهار کرد: دستاوردهای آموزش و پرورش گیلان با وجود مشکلات، در راستای ارتقا و برنامه‌های با هدف‌گذاری‌ خاص طراحی شده است.

 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان با اشاره به همکاری و همیاری خیران در طرح‌های آموزش و پرورش گیلان، تصریح کرد: در سال جاری، بیش از ۷۰ درصد از پروژه‌های آموزش و پرورش استان توسط خیرین افتتاح شد.

 

*۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان گیلان افزوده شد

در ادامه این جلسه، «ابراهیم صفری» با اشاره به اینکه تربیت معلمان شایسته از اهداف اصلی دانشگاه فرهنگیان است، گفت: با مساعدت و همکاری استاندار گیلان، دانشگاه فرهنگیان گیلان، هیئت امنای خود را شکل داده است.

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان با بیان اینکه دو پردیس دختران و پسران در استان فعال هستند، افزود: طی تصمیم‌گیری انجام شده، در سال آینده ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان گیلان افزوده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گیلان مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد:‌ امیدواریم با افزایش فضای آموزشی دانشجویانی اهل گیلان که در خارج از استان هستند، در زادگاه خود تحصیل کنند.

صفری به تشکیل مجمع خبرین مدرسه ساز دانشگاه فرهنگیان گیلان اشاره و اذعان کرد: بیش از ۲۵ خیر مدرسه‌ساز در مجمع خیربن این دانشگاه حضور دارند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح کوچ شورای آموزش و پرورش گیلان آموزش و پرورش گیلان دانشگاه فرهنگیان گیلان پرورش گیلان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند