Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:59:38 GMT

آموزش نحوه تعامل با معلولین در دوره‌های ضمن خدمت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۴۳۶۵

آموزش نحوه تعامل با معلولین در دوره‌های ضمن خدمت

ایسنا/کردستان مشاور استاندار کردستان در امور معلولین گفت: نحوه تعامل با معلولین در دوره های ضمن خدمت به همه کارمندان و کارکنان آموزش داده خواهد شد.

نصرالله ابراهیمی امروز (13 اسفند) در شورای اداری استان کردستان و جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: جامعه معلولین جامعەای است کە به طور متوسط 10 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند و سال‌هاست سازمان‌هایی همانند بهزیستی حقوق معلولین در جامعه را مطالبه می‌کنند و پیگیری می‌کنند که استقلال معلولین در جامعه را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های ارائه شده نهادینه کردن توجه به معلولین در جامعه است؛ عنوان کرد: یکی از آن طرح‌ها متقاعد کردن استاندار به منظور انتصاب فردی به عنوان مشاور خود در امور معلولین بود تا این فرد مسائل مربوط به معلولین را برای استاندار رصد و آن‌ها را دسته‌بندی و مشکلات را بازگو کند.

ابراهیمی ادامه داد: این طرح در نتیجه و با پیگیری‌های صورت گرفته اجرایی شد و در آستانه دهه فجر سال جاری همە فرماندارن استان دارای مشاور و یا رابط خود در خصوص معلولین شدند و کمک کردند که ما شعار معلولین را به بقیه لایەهای جامعە ببریم.

وی افزود: و با قاطعیت میتوان گفت هیچ استانی همچون کردستان نداریم که همه فرمانداران آن و مسئولین استانی آن کسی را به عنوان رابط خود با جامعه معلولین منصوب کرده باشند و مشغول رصد این نیازمندی‌ها و رفع مشکلاتشان باشند.

ابراهیمی در خصوص از دستاوردهای حاصل شده تصریح کرد: در سایت استانداری جایی را برای گزارش امور معلولین ایجاد کردیم و در هفته‌نامه سیروان ستونی برای معلولین اختصاص داده شده است و همچنین سایر دستگاه‌هایی که پیش از این به طور عرفی متولی بحث معلولین نبودند نیز به یاری آمدند.

وی با اشاره به اینکه داشتن استقلال برای معلولین از نان شب نیز واجب‌تر است افزود: کار مناسب سازی را با تلاش‌های اخیر دوباره احیا شده است و چند مورد از خدماتی که به معلولین داده شده است میتوان به تهیه چند دستگاه نوتیکر در سال گذشته از سوی سازمان مدیریت و بودجه استان و در سال جاری نیز دوباره مجوز 15 دستگاه نوتیکر دیگر به همراه 15 دستگاه ویلچر در راستای تامین استقلال معلولین گرفته‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بعد از انتخاب مشاور خود در امور معلولین، کمیته‌ای را با همکاری بهزیستی، استانداری و خود دانشگاه علوم‌پزشکی تشکیل داده و در حال حاضر مشغول رسیدگی به مشکلات معلولین در حوزه سلامت است.

وی اظهار کرد: همچنین مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان قرار است اخبار ویژه ناشنوایان را در شبکه استانی راه‌اندازی کنند و این کار بزرگ ممکن است در تلویزیون ملی انجام شود اما در سطح استانی کم‌نظیر است و این امر اقدام بسیار خوبی است که قرار است در استان اجرایی شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد: امکاناتی که مقدور است برای کاهش و رفع مشکلات معلولین در سایر دستگاه‌های اجرایی بکار گرفته شود و به عنوان شهروندانی دارند که حقوقی دارند که ایجاد فرصت برابر بکنیم برای آن‌ها این امکانات به کار برده شود.

ابراهیمی دستاورد دیگر را در راستای فرهنگ سازی و نشان دادن عمق توجه نظام به جامعه معلولین است گفت: شاید حضور مشاوران خیلی کار اجرایی نکنند اما حضور آن‌ها سبب پررنگ‌تر شدن حضور معلولین در جامعه خواهد شد؛ لذا از دستگاه‌های اجرایی که هنوز برای سازمان خود اقدام به گرفتن مشاور در امور معلولین نشده‌اند خواستاریم که به تاسی از استاندار و فرمانداران این کار را عملی کنند.

وی در پایان در خصوص استفاده از پکیج آموزشی ضمن خدمت در خصوص نحوه تعامل با معلولین یادآور شد: باید در راستای فرهنگ سازی و از بین بردن نگرش‌های منفی یکی از دستاوردهای مهمی خواهد بود که با اجرایی کردن آن الگویی خواهد بود برای سایر استان‌ها.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معلولین شوراي اداري استانی اجتماعی معلولین در جامعه امور معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، درآموزش کشاورزی و ترویج یافته در بین موسسه‌های تحقیقات کشاورزی در کشور پیشرو است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سال گذشته برای بیش از ۵ هزار نفر کشاورز، کارشناس و مدیران بخش کشاورزی در استان‌های دیم خیز کشور دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

مظفر روستایی افزود: این آموزش‌ها بیشتر در زمینه تاریخ کشت، کشاورزی حفاظتی، بکارگیری یافته‌های به زراعی، مکانیزاسیون و تنظیم کارنده‌ها، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و تغذیه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بکارگیری این آموزش‌ها منجر به توانمند سازی کشاورزان و افرایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور شده است.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، با توجه به تغییرات اقلیمی، بکارگیری این آموزش‌ها موجب پایداری تولید در محصولات دیم بویژه گندم شده است.

روستایی افزود: سال گذشته در این موسسه ۱۴ رقم محصول دیم شامل گندم نان، گندم دوروم، جو و نخود معرفی شده است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت شهرستان مراغه در ۲۱ استان دیم خیز کشور، فعالیت تحقیقاتی دارد و ارقام سازگار و پرمحصول جدید معرفی می‌کند.

دیگر خبرها

  • آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم
  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاههای اجرایی برای برگزاری روز جهانی قدس
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • تحقق شعار سال نیازمند تعامل بیشتر دستگاهای اجرایی
  • آموزش: چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟