Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون آموزش و پرورش لرستان از تشکیل کانال راهیان نور مجازی و پیوستن ۷۰۰۰ دانش‌آموز لرستانی به این کانال مجازی خبر داد.

چهارمین جلسه ستاد کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان در خصوص برنامه‌های ابلاغی کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان با حضور اعضای این کمیته امروز، ۱۳ اسفند برگزار شد.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه، فلسفه برگزاری کنگره شهدای لرستان را آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا بیان کرد و افزود: ترویج و تبیین این فرهنگ غنی موجب می‌شود نسل جدید با داشتن شش هزار و ۳۰۰ الگوی متعالی به راحتی هر فریبی را نپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان مهمترین کمیته‌های این کنگره هستند به شرط اینکه کارهای نمادین به نفع کارهای بنیادین نیل پیدا کند و بهانه‌ای برای اندیشیدن دانش‌آموز باشد.

نخعی توفیق دیدار معلمان و دانش‌آموزان با مادران شهدا را به نوعی تسلی‌بخش بی‌قراری‌های مادران شهدا برشمرد و تصریح کرد: مادران شهدا آیینه صبر هستند و باید بدانند راه فرزندان آنها ادامه پیدا خواهد کرد و نسل آینده قدردان خون شهدا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر آسیب‌شناسی برنامه با هدف تکریم جایگاه شهید، اظهار کرد: عملیاتی کردن برنامه با کیفیت در قالب جشنواره‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌های مجازی و... باید با توجه به ظرفیت و داشته‌ها باشد.

وی اضافه کرد: باید با انتقال درست مفاهیم و پیام‌های فرهنگ ایثار و شهادت و با هدف متعالی تکریم خانواده معظم شهدا، دانش‌آموزان را با سیره شهدا آشنا کنیم.

نخعی تصریح کرد: با تفویض اختیار به مدارس، نگاه غیرمتمرکز و با مشارکت اولیای دانش‌آموزان تلاش کنیم با حداقل هزینه در مقیاس حداکثر، فرهنگ شهادت را منعکس و اثر ماندگارتری ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه برجسته‌ترین کار، شهیدپژوهی و منعکس کردن برنامه‌های اثرگذار مدارس باشد، گفت: امیدوارم با استمداد از ساحت شهیدان، نیت خالص اجرای این برنامه‌ها به ثمر بنشیند.

حجت مؤمنی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت در سال‌ جاری، به تشکیل کانال راهیان نور مجازی، پیوستن قریب به ۷۰۰۰ دانش‌آموز به این کانال، افتتاحیه اردوی راهیان نور مجازی با سناریوی شهرستانی و منطقه‌ای و... اشاره کرد.

حسن حجت‌پور، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان لرستان نیز با اشاره به تشکیل کمیته‌ای ۲۲گانه و هیئت‌های اندیشه‌ورز، مسائل تأمین اعتبار و اولویت‌بندی برنامه‌ها با همکاری ستاد کنگره را تشریح کرد.

گفتنی است، در این جلسه مسعودی‌زاده، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان لرستان، علی‌محمد یوسفی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران، علی عبدی‌پور، رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت و دیگر اعضای کمیته، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با نحوه اجرایی شدن برنامه‌های ابلاغی کنگره را ارائه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کنگره شهدای لرستان دانش آموزان آموزش و پرورش لرستان راهيان نور بسيج دانش آموزي فضای مجازی آموزش و پرورش لرستان دانش آموزان راهیان نور برنامه ها دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


وی گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


وی گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان