Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:09:12 GMT

طرح جورج فلوید برای استاندارد پلیس آمریکا تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۰۸۱

طرح جورج فلوید برای استاندارد پلیس آمریکا تصویب شد

به گزارش ایرنا، این قانون روز چهارشنبه با ۲۲۰ رای موافق در برابر ۲۱۲ رای منفی به تصویب رسید و باید برای تبدیل شدن به قانون، موافقت سنای آمریکا را هم کسب کند.

هدف این قانون ایجاد استاندارد ملی برای عملکرد دپارتمان پلیس است.

دستورالعمل جمع آوری داده‌ها در برخوردها؛ سرمایه گذاری در برنامه‌های پلیس مبتنی بر اجتماع؛ تسهیل قانون فدرال برای پیگرد قانونی زور بیش از حد و ایجاد دادستانی‌های مستقل برای تحقیقات پلیس بخشی از اهداف این طرح اعلام شده است

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم در این زمینه گفت: من به احترام جورج فلوید در مورد قانون عدالت در پلیس رأی مثبت دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشونت پلیس به ویژه علیه سیاه پوستان آمریکایی مدت زیادی ادامه داشته است.

وی افزود: پلیس باید پاسخگو باشد.

در مقابل جمهوری‌خواهانی همچون اندی بیگز که مخالف این طرح بودند، معتقدند قانون عدالت در سیاست‌گذاری دموکرات‌ها موجب بی‌پولی پلیس می‌شود، منابع را از ادارات پلیس تخلیه می‌کند و جوامع ما را در معرض جرایم قرار می‌دهد. این یکی دیگر از قوانین اساسی حزب است که قصد دارد ملت بزرگ ما را متحول کند.

ایلهان عمر یکی از طراحان این قانون، ریاست جلسه مجلس نمایندگان را در زمان تصویب این طرح بر عهده داشت و گفت امروز ، ۱۰ ماه پس از قتل جورج فلوید، من افتخار داشتم که ریاست بحث را بر عهده بگیرم.
جورج فلوید آمریکایی  آفریقایی تبار بود که پنجم خرداد ۱۳۹۹ در حین دستگیری پلیس در مینیاپولیس پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست بنام درک شووین زانویش را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه بر روی گردن وی فشار داد، کشته شد.

برچسب‌ها تبعیض نژادی مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان عمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان عمر تبعیض نژادی مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان عمر اخبار کنکور جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «آیت‌الله محسن قمی»، منتخب مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مهمترین وظایف پیش روی نمایندگان دوره آتی مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: مجلس خبرگان در مسائل جاری کشور نقش برجسته‌ای ندارد و نقش آن مربوط به مسائل کلان و حیاتی کشور است.

وی با بیان این که وظایف اصلی مجلس خبرگان، شناسایی رهبری، انتخاب رهبری و مراقبت نسبت به صفات رهبری است، گفت: نقش مجلس خبرگان در کشور بسیار عمیق و ماندگار است، به نحوی که تصمیمات این مجلس می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

منتخب مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از خبرگانی که در مجلس آینده حضور پیدا کردند باید انتظار داشت که توانایی انجام سه وظیفه ذکر شده را داشته باشند، به نحوی که هم از نظر فقاهت در شانی باشند که بتوانند تشخیص دهند و هم از منظر درک اجتماعی در سطحی باشند که بتوانند شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌خوبی درک و تحلیل کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید از نظر عدالت، اجتهاد و تقوا در سطحی باشند که استقلال رای داشته باشند و رای آن‌ها نباید قابل تهدید یا تطمیع باشد. آن‌ها همچنین باید شجاعت در عمل و شجاعت در فهم داشته باشند.

آیت‌الله قمی همچنین در واکنش به صحبت‌های دشمنان ایران که می‌گفتند رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، تاکید کرد: اگر این صحبت درست بود، پس چرا چند ماه قبل از انتخابات دشمنان ملت ما در حال تبلیغ برای عدم مشارکت در انتخابات بودند؟ هزینه‌ای که دشمنان علیه رای دادن مردم انجام دادند، نشان داد که رای مردم حتما در سرنوشت کشور موثر است.

دیگر خبرها

  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • وزیر امنیت داخلی بایدن استیضاح می‌شود
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است