Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان خاکپور رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال ۶۵ میلیارد ریال به بخش مدیریت جنگل و مراتع استان اختصاص داده شد که از این میزان ۴۵ میلیارد ریال در بخش مرتع و مابقی در بخش جنگل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در راستای افزایش مشارکت مردم در عرصه جنگلی و مرتعی ۴۰ طرح با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد و این طرح‌ها در قالب مشارکتی و قراردادی با جوامع محلی براساس بند ب ماده ۲۹ بوده است.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح مدیریت چرا در ۵۰ هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری

خاکپور اضافه کرد: امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مراتع استان عملیات بذرکاری و احیاء مرتع انجام شد و ۸۰۰ هکتار جنگکاری در قالب طرح غنی‌سازی و توسعه جنگل با بذر و نهال با مشارکت مردم انجام شده است.

او ادامه داد: امسال برای نخستین بار با مشارکت مردم در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مراتع استان کشت گیاهان دارویی انجام شد که برای اجرای این طرح بیش از هفت تن بذر کلوس، آنغوذه و باریجه تهیه و در اختیار مرتعداران و مجریان طرح‌های گیاهان دارویی قرار داده شد.

خاکپور از احاله مدیریت ۱۹ پارک جنگلی به بهره برداران و همچنین دو نهالستان در شهرکرد و لردگان و یک ایستگاه تولید بذر به مردم خبر داد و گفت: در راستای توسعه زراعت چوب نیز امسال زراعت چوب در ۱۰۰ هکتار اراضی استان در دست اجراست.

از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کشت گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن

سرهنگ کوروش صفیان اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود کالای قاچاق به شهرستان بروجن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

کشف ۴۸۲ مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی بروجن افزود: با تلاش و پیگیری مامورین ضمن هماهنگی قضایی و اجرای طرح ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی شهرستان، از یک دستگاه خودرو سمند در عملیات موفق پلیسی مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی کالای خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف و ضبط شد و یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری