Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:14:50 GMT

دلایل افزایش سیلندر گاز در قشم چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۲۲۵

دلایل افزایش سیلندر گاز در قشم چیست؟

گروه استان‌ها – مردم قشم بر این باورند که قیمت گاز در این منطقه گران تر از دیگر نقاط کشور به دست مصرف کننده می‌رسد اما از سوی دیگر مسئولان هم با صراحت اعلام می‌کنند که هرکپسول گاز در این شهرستان ارزان‌تر از قیمت تمام شده بین مردم توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، تناقض آشکار در اظهارات مردم و مسئولان درباره قیمت هر کپسول گاز ما را بر آن داشت تا به میان مردم رفته و ابتدا نظرت آنان را جویا شویم و سپس در نشست با مدیرعامل شرکت مشعل گاز، دلایل ادعای توزیع کپسول گاز ارزان‌تر از قیمت تمام شده را جویا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مصرف گاز در میان خانواده‌های قشمی به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار کم است و شاید هر خانواده چهار نفره در هر 30 تا 45 روز، تنها یک کپسول گاز برای مصرف پخت و پز نیاز داشته باشد، اما با این وجود از گرانی قیمت این مایع مهم و حیاتی که بیشتر از قیمت مصوب از مرکز استان و شهرهای همجوار به فروش می‌رسد، ناراضی هستند.

  توزیع گاز باید براساس قیمت مصوب باشد.  

یک شهروند قشمی گفت: دلیلی ندارد که فروشندگان کپسول گاز، مبلغی بالاتر از قیمت مصوب از مردم دریافت کنند.

محسن راستگو ساکن شهرک سام و زال شهر قشم ادامه داد: پرداخت چند هزار تومان بیشتر از سوی یک نفر برای خرید یک کپسول گاز شاید خیلی مهم نباشد اما این اقدام علاوه بر اینکه خلاف قانون است، در جمع‌بندی فروش روزانه گاز رقم بالایی عاید شرکت توزیع کننده این مایع در شهرستان قشم می‌شود.

وی در عین حال از روند عادی شدن توزیع گاز در چند ماه گذشته اظهار رضایت کرد و گفت: خوشبختانه مشکلاتی که در گذشته برای تهیه گاز داشتیم برطرف شده و در هر زمانی که نیاز به تعویض کپسول گاز داشته باشیم امکان تهیه آن فراهم است.

  وضعیت نگران کننده کپسول‌های گاز  

یکی دیگر از شهروندان هنگام خرید کپسول از یکی از فروشگاه‌های عرضه کپسول گاز به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: بیشتر کپسول‌های موجود در قشم از وضعیت نگران کننده‌ای برخوردارند.

موسی شمس‌الدینی اظهار داشت: بیشتر کپسول‌ها رنگ و روی درستی ندارند و بدنه آنها هم با توجه به نحوه بارگیری و تخلیه به قدری فرو رفتگی دارد که جرات بردن اینگونه کپسول‌ها به خانه را ندارم.

او همچنین در مورد قیمت کپسول گاز به ارزش 160 هزار ریال گفت: متاسفانه قیمت هیچ کالایی از ثبات برخوردار نیست و مردم از گرانی همه کالاها و مایحتاجی که روزانه مورد نیاز دارند از جمله قیمت کپسول گاز ناراضی هستند.

  هزینه‌های گازکشی برای بسیاری از مردم مشکل است  

شهروند دیگری گفت: با آنکه بیشتر مردم ایران، گاز مورد نیازشان را از طریق لوله کشی در منازل خود تامین می‌کنند اما همچنان در نقاطی همانند قشم شاهد مشکلات در توزیع کپسول گاز و افزایش قیمت آن هستیم.

راشد اسلامی ادامه داد: مردم از افزایش قیمت گاز در کپسول‌های 11 کیلویی با قیمت 160 هزار ریال در فروشگاه‌های عرضه در سطح شهر قشم ناراضی هستند و از طرفی تمایل به هزینه‌های بالای گازکشی خانگی هم ندارند.

به گفته وی، گران فروشی با هیچ منطقی سازگار نیست و انتظار درایم اداره تعزیرات حکومتی و اداره اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در راستای وظایف اجتماعی خود به گرانی همه کالاها و موارد مورد نیاز روزمره مردم از جمله در زمینه افزایش غیر قانونی کپسول گاز رسیدگی کنند.

نفت و گاز از جمله ظرفیت‌های بسیار مهم و ارزشمند خدادادی در جزیره قشم محسوب می‌شود اما به دلیل گرمای هوا در این منطقه، میزان گاز مصرفی خانواده‌ها بسیار کم و ناچیز است.

شهریور ماه گذشته مطرح شدن مسئله ثبت ‌نام در طرح توزیع الکترونیک گاز مایع، دغدغه مردم این جزیره برای سهمیه بندی کپسول گاز مایع را افزایش داده بود و این درحالی است که مردم جزیره گاه از توزیع نامناسب کپسول گاز و قیمت بیشتر این مایع حیاتی از قیمت مصوب آن هم ناراضی هستند.

  هر کپسول گاز ارزان‌تر از قیمت تمام شده توزیع می‌شود  

مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم که تنها توزیع کننده گاز در این شهرستان است در نشست با خبرنگاران به صراحت اعلام کرد: در حال حاضر هر کپسول گاز ارزان‌تر از قیمت تمام شده آن بین مردم توزیع می‌شود.

فرهاد نظری اظهار داشت: قیمت مصوب برای فروش هر کپسول گاز در مناطقی همانند جزیره قشم که هزینه‌های جانبی حمل و نقل و عوارض گمرکی و هزینه شناور لاندینگ‌کرافت به همراه دارد، با دیگر نقاط کشور تفاوت دارد اما تصمیم‌گیران توجهی به این مسائل ندارند و قیمت مصوب را برای کل کشور منظور کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: هر ماه 45 سرویس ترانزیت گاز از بندرعباس برای مصرف مردم قشم داریم که از هشتم بهمن ماه برای هر تانکر سه میلیون و 995 هزار ریال عوارض گمرک در بندر پهل به لافت پرداخت می‌کردیم اما از نهم دی‌ماه این رقم به پنج میلیون و 270 هزار ریال افزایش یافت که هیچ شهرستان دیگری چنین هزینه‌هایی را ندارند.

وی یادآور شد: برای توزیع هر سیلند گاز 11 کیلویی، 43 هزار ریال تا رسیدن به 48 نمایندگی هزینه می‌کنیم که شامل کرایه حمل، بارگیری در محل، تخلیه در نمایندگی‌ها، بارگیری سیلندر خالی از نمایندگی‌ها و تخلیه در مجموعه مشعل گاز برای پرکردن می‌باشد.

نظری گفت: متاسفانه مردم فقط به یک موضوع در رابطه با کپسول گاز توجه دارند و آن قیمت اعلام شده است و بس اما خوب است همشهریان ساکن جزیره با دیگر واقعیاتی که ما با آن روبرو هستیم هم آشنا شوند.

او افزود: سقف بازسازی هر سیلندر 11 کیلویی 195 هزار ریال بود که این رقم هم اینک به 255 هزار ریال افزایش یافته است و هر هفته بین 50 تا 100 سیلندر را در شرکت با هزینه 300 هزار ریال برای هر سیلندر بازسازی و رنگ‌آمیزی می‌کنیم تا مردم از کپسول‌های تمیز و قابل قبول استفاده نمایند.

به گفته رئیس شرکت مشعل گاز قشم، شرایط شرجی قشم، عمر مفید کپسول‌ها را کم می‌کند و ما مجبور به رفع مشکل با بازسازی و رنگ‌آمیزی مداوم کپسول‌ها داریم اما این فرآیند در همه جای کشور وجود ندارد و موجب افزایش هزینه‌ها نمی‌شود.

  45 هزار سیلندر گاز در قشم داریم  

نظری با اعلام اینکه 45 هزار سیلندر گاز در سطح جزیره قشم داریم، ادامه داد: 15 هزار سیلندر مربوط به شرکت پرسی گاز، 10 هزار تا به شرکا پارس و 20 هزار سیلندر هم مربوط به مشعل گاز است اما هیچ کدام از دو شرکت دیگر ریالی برای بازسازی و رنگ‌آمیزی سیلندرهای خود پرداخت نمی‌کنند.

وی بیان داشت: به تازگی 200 شیر گاز به قیمت 150 میلیون ریال به همراه 10 میلیون ریال هزینه حمل خریداری شده که بخشی از این شیرها مربوط به دو شرکت دیگر است که در قشم فعالیت ندارند و ما برای تکریم مردم مجبور به تعویض شیرهای خراب سیلندرها هستیم.

ورود اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به دلال‌بازار سیلندر گاز/ تعداد زیادی سیلندر گاز غیرمجاز کشف و ضبط شد "صف‌های طویل" دریافت سیلندر گاز در زاهدان / مردمانی که "کرونا" معضل دست چندمشان است + تصاویر مشکلات توزیع نفت سفید و سیلندر گاز در استان کرمان به قوت خود باقیست/ توزیع الکترونیک هم چاره حل مشکلات نشد

  قیمت تمام شده هر سیلندر گاز 160 هزار و 149 ریال/ فروش 150 هزار ریال  

مدیرعامل مشعل گاز قشم گفت: یک ماشین گاز میانگین 18 تن گاز حمل می‌کند که بابت خرید هر کیلویی آن دوهزار و 300 ریال و جمع کل آن 41 میلیون و 400 هزار ریال می‌شود و هر ماشین پنج میلیون و 200 هزار ریال هزینه گمرکی دارد و 11 میلیون ریال هم به عنوان کرایه حمل به راننده پرداخت می‌گردد.

به گفته او، از هر ماشین 18 تن، یک‌هزار و 636 سیلندر 11 کیلویی گاز پر می‌شود و هر سیلندر با هزینه‌های جانبی اعلام شده 150 هزار ریال در اختیار نمایندگی‌های توزیع قرار می‌گیرد.

نظری یادآور شد: هر سیلندر بدون هزینه‌های انجام شده 83 هزار و 740 ریال تمام می‌شود و 77 هزار و 750 ریال هم در بخش کرایه حمل، گمرک، توزیع و .. هزینه می‌شود که سر جمع این دو رقم به 160 هزار و 149 ریال می‌رسد و در حقیقت با فروش هر سیلندر 150 هزار ریال، شرکت مشعل گاز از فروش هر سیلندر 36 هزار و 490 رای ضرر می‌کند.

وی اظهار داشت: هر سیلندر گاز 11 کیلویی در کیش براساس مصوبه سازمان منطقه آزاد به قیمت 216 هزار ریال فروخته می‌شود اما در قشم شاهد ضرر دهی شرکت مشعل گاز هستیم.

توضیحات مردم در نوبه خود قابل احترام و تامل است و در مقابل مطالب مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم هم دارای نکات مهمی است که نیازمند بررسی از سوی تصمیم سازان و مسئولانی است که موقعیت جزیره را در قیمت گذاری مورد توجه قرار نداده‌اند.

انتهای پیام/7558/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارزان تر از قیمت تمام شده شرکت مشعل گاز سیلندر گاز ناراضی هستند مشعل گاز قشم کپسول گاز هزار سیلندر قیمت مصوب هزار ریال کپسول ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان


ابوالفضل مهدیار  گفت: جریمه های مذکور از ۷۲ پرونده معرفی شده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اخذ شده که بیشترین این تخلفات شامل اخذ حق الزحمه مشاور املاک بیش از قیمت مصوب ابلاغی اتحادیه و تنظیم قرارداد خارج از سامانه است.

وی بیان کرد: مشاوران املاک متخلف بعد از محرز شدن تخلف علاوه بر استرداد وجه اضافی به شاکی، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسکن جزو کالاهای ضروری زندگی محسوب می‌شود نمی‌توانیم اجازه دهیم برخی با اقدامات غیرقانونی خود موجب اخلال در بازار مسکن و اجحاف در حق شهروندان را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن حمایت از کاسبان خوش انصاف با مشاورین املاکی که به جهت دریافت سهم بیشتری از معامله اقدام به سوداگری، قیمت سازی و گرانفروشی می کنند به صورت قاطعانه و بدون هیچ مسامحه ای برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد