Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه پویش مسجد کانون مهر علوی تذکر و تلنگری برای قاطبه جامعه برای کمک به نیازمندان، آسیب دیدگان و بحران دیدگان است گفت: پویش مسجد کانون مهر علوی برجسته کردن یکی از صفات امیرالمومنین(ع) است.

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پویش مسجد کانون مهر علوی گفت: در حال حاضر ما برای زلزله زدگان سی سخت از کارخانه پتوبافی شاهین شهر چندین تخته پتو خریداری کردیم  تا برای زلزله زدگان این منطقه ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از هزینه پتوها توسط مسجدی ها تقبل شده و بخشی نیز از طریق کمک های مردمی جمع آوری شده است. پویش مسجد کانون مهر علوی در واقع برجسته کردن یکی از صفات امیرالمومنین(ع) و تبیین و تبلیغ یکی از سفارشات حضرت علی (ع) است که به فکر نیازمندان و آسیب دیدگان جامعه باشیم.

 

امام جمعه شاهین شهر اظهار کرد: کسانی که در این شرایط و بحران ها گرفتار شده اند، پویش مهر علوی می تواند تذکر و تلنگری برای قاطبه جامعه باشد تا داد نیازمندان، آسیب دیدگان و بحران دیدگان و کسانی که در حوادث غیر مترقبه گرفتار شده اند را به پشتیبانی آنها بیایند.

 

 

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: در واقع مسجد کانونی است که این معارف علوی و فاطمی و نبوی را در جامعه انتشار می دهد و اگر جامعه گرفتار غفلت و بی توجهی نسبت به هم نوع شده است، این مساجد هستند که با انتشار معارف دینی و اسلامی و انقلابی در مردم ایجاد انگیزه می کنند و آنها را بسیج کرده تا امکانات و توانایی های خود را به کمک آسیب دیدگان در بحران ها هدایت کنند،.

 

وی گفت: همان گونه که مسجد در تشکیل حلقه های معرفتی نقش دارد در حلقه های فرهنگی، هنری و سیاسی نقش پیدا می کند و می تواند در انتخابات ها تاثیرگذار باشد، می تواند در حوزه های بحران ها، آسیب ها و اتفاقاتی که رخ می دهد، نقش آفرین بوده و نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

 

امام جمعه شاهین شهر تصریح کرد: مسجدی ها و متدینین که شاید بیشتر آنها از اقشار متوسط و یا حتی ضعیف جامعه باشند، ده ها میلیون تومان برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کردند و هر حادثه غیر مترقبه ای که در کشور رخ داده است مانند سیل لرستان، هشت واحد مسکونی در یکی از روستاهای پلدختر به همت مردم و اهل مسجد ساخته شد.

 

وی گفت: این امر نشان می دهد که ظرفیت های مسجد بسیار بالا است و در حوزه های اقتصادی بسیار موثر است و در گذر از پیچ خطرناک تاریخی و تحریم های ظالمانه که علیه کشور ما صورت می گیرد، مساجد می توانند پایگاه خوبی برای مقابله با این بحران ها مانند دهه 50 و 60 باشند و کارکردهای مسجد دوباره مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: رویکرد ما در مسجد باید رویکرد اجتماعی، دینی، مذهبی و سیاسی باشد. مطمئنا پتانسیل های مسجد سرعت ما را در گشودن گره ها زیاد می کند و می تواند قدرت ما را در حل مشکلات و گره گشایی از آن افزایش دهد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش مسجد کانون مهر علوی پویش امیرالمومنین ع مسجد پویش مسجد کانون مهر علوی آسیب دیدگان بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم افتتاح دوره‌های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد گفت: مردم باید همراه با محبت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در راستای شناخت آن حضرت قدم بردارند.


حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان افزود: اگر ما به دنبال امنیت و آرامش در خانه و جامعه، داشتن فرزندان خوب و با اخلاق و در کل زندگی خوب هستیم باید شناخت خود را نسبت به حضرت علی علیه السلام و کلام امیرالمومنین بالا ببریم.


در این آیین از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود