Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اجرای طرح ملی "برق امید" برای مشترکان کم مصرف و تخفیف ۱۰۰ درصدی در مشهد تاکنون ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در بر داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی افزود: طرح ملی "برق امید" از ابتدای آبان ماه در کشور از جمله مشهد مقدس اجرا شد که در راستای اجرای این طرح مشترکان به سه گروه پرمصرف، کم مصرف و خوش مصرف دسته بندی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: الگوی صحیح مصرف برق شامل مشترکانی می‌شود که متوسط مصرف ماهیانه آنان در ماه‌های گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت و کمتر از این میزان و متوسط مصرف آنان در ماه‌های سرد سال ۲۰۰ کیلووات ساعت و کمتر از این میزان است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مشترکان خوش مصرف، مشترکانی هستند که طبق الگوی مصرف وزارت نیرو عمل کرده باشند لذا در محاسبه مبلغ قبض مصرفی‌شان هیچ گونه تغییری ایجاد نشده است و کماکان مثل گذشته هزینه برق مصرفی خود را خواهند پرداخت.

کاشی افزود: بر این اساس، مشترکانی که متوسط مصرف ماهیانه برقشان در ماه‌های گرم سال ۱۰۰ کیلووات ساعت و کمتر و در ماه‌های سرد سال ۸۰ کیلووات ساعت و کمتر باشد هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: مشترکانی که بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف کنند جزء مشترکان پرمصرف به شمار رفته و محاسبه قبوض برق آنان متفاوت است و برای کمک به این مشترکان تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فرصت داده شده است و در صورتی که رویه مصرف برق خود را تغییر دهند و در زمره مشترکین خوش مصرف قرار گیرند هزینه برق مصرفی آنان کمتر خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در این شهر وجود دارد که ۱۷ درصد از تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه برق برخوردار شده و جزء مشترکان کم مصرف هستند و ۵۰ درصد از مشترکان خوش مصرف و ۳۳ درصد از مشترکان پرمصرف هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برق امید کیلووات ساعت و کمتر خوش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند