Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد ایزدیار مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۹۳۸ داوطلب شرکت در آزمون دکتری بعد از تهران بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داده است.از این تعداد ۶ هزار و ۳۶۹ نفر مرد و پنج هزار و ۵۶۹ نفر زن هستند که در مجموع ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۵ درصد داوطلبان شرکت در آزمون در کل کشور را شامل می‌شوند.

او افزود: در شهر مشهد نیز ۹ هزار و ۳۷۳ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸۶ نفر مرد و چهار هزار و ۴۸۷ نفر زن هستند.


عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در این بین پنج هزار و ۳۰۶ نفر از داوطلبان در دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ نفز مرد و ۲ هزار و ۵۲۰ نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید

مصاحبه تخصصی نهمین دوره آزمون دکتری دانشگاه رضوی ویژه برادران برگزار شد



ایزدیار بیان کرد: در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان و در هفت گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و دامپزشکی با هم به رقابت علمی می‌پردازند که ۵۵ درصد این داوطلبان مرد و ۴۵ درصد زن هستند.


او تصریح کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۱ حوزه امتحانی به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور بیشترین تعداد داوطلب خراسان رضوی را در این آزمون به خود اختصاص داده است.


مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد تأکید کرد: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی تمام سعی و تلاش ما بر این است که برگزاری آزمون در بهترین شرایط انجام شود و بر همین اساس لازم است داوطلبان به نکات بهداشتی اعلام شده توجه کافی داشته باشند.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون دکتری دانشگاه فردوسی مشهد سازمان سنجش دانشگاه فردوسی مشهد زن هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی