Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادوی نژاد با اشاره به نادیده گرفتن محصولات دانش بنیان ها، آن را به علت وجود دست های پنهان برخی عناصر فاسد وارداتچی و وصل بودن آنها به فلان فرد نااهل نفوذی در فلان دستگاه دولتی دانست و گفت: قوای سه گانه راه را بر این خائنان منافق سد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر مصطفی هادوی نژاد، عصر چهارشنبه(۱۳ اسفند) در جلسه شرح بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت«جایگاه حوزه سلامت در بیانیه گام دوم انقلاب»  که به همت کانون فرهنگی هنری بینش اهل بیت مسجد جامع رفسنجان برگزار و به صورت مجازی نیز پخش شد؛ در سخنانی یاد شهدای سلامت را گرامی داشت و با بیان اینکه از نیروی انقلابی و آگاه، انتظار واقع بینی می رود؛ تصریح کرد: به همین دلیل قائل به این هستیم که نه باید نقاط قوت گذشته را نادیده گرفت و صد درصد سیاه نمایی کرد و نه حال حاضر را بیش از حد بزرگ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 



عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر رفسنجان با بیان اینکه برخی آمارها در حوزه سلامت پس از انقلاب در مقایسه با پیش از آن واقعاً اعجاب آور است؛ خاطرنشان کرد: کسانی که قبل از انقلاب را درک کرده اند، بهتر می توانند وضعیت قبل از انقلاب و وضع کنونی را مقایسه کنند که به طور مثال ما به لحاظ کاهش مرگ و میر بیماری های واگیردار تقریباً یک سوم کاهش و به لحاظ شاخص امید به زندگی تقریباً 20 سال بیشتر رشد داشتیم.

 

 


وی به افزایش دو برابری تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی، هشت برابر شدن تعداد دانشکده های پزشکی، افزایش چشمگیر آمار پزشکان، افزایش ۱۰ برابری دانشجویان رشته پزشکی و ارتقای تجهیزات پزشکی، مؤسسه های پژوهشی معتبر که در دنیا شناخته شده اند؛ اشاره و تصریح کرد: اینها  همگی برای انسان های منصف محل تأمل و تحسین شده است.

 

 


هادوی نژاد با بیان اینکه این همه رشد معنادار برای یک انقلاب نوپا در حالی است که سال های سال عقب ماندگی تاریخی داریم و این جبران سریع مافات پس از انقلاب مایه مباهات است؛ گفت: خیلی از مثال هایی را که می شود به عنوان شاهد برای تجلی عملی «ما می توانیم» در کشور بیان کرد، در حوزه سلامت است که جا دارد از همه افتخارآفرینان آن قدردانی کرد.

 

 

وی افزود: یکی از متخصصان داخلی می گفت: «به لطف ناخواسته تحریم ها و کرونا توانستیم در شرکت دانش بنیان خود راه ۱۰ ساله را ۱۰ ماهه طی کنیم چون مجبور شدیم همت کنیم» لذا وقتی همه درها را به روی انسان متعهد می بندند، بر او تکلیف می شود که درد مردم را کم کند؛ شرکت های دانش بنیان ایجاد شده توسط نخبگان علمی ما توانستند با سلاح علم، از بار تحمیل شده بر روی دوش مردم کم کنند.

 

 


عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر رفسنجان با تأکید بر اینکه یکی از لکه زدایی هایی که باید در برخی دانشگاه ها انجام شود، خنثی سازی زهر عده معدود اساتیدی است که ذهن فرزندان میهن را مغشوش می کنند که شما نمی توانید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشید؛ اظهار کرد: باید گرد این تفکر واپس گرا از دامن دانشگاه های ما پاک شود.

 

 

وی در همین رابطه ادامه داد: استاد داریم که متأسفانه همان روز اول سال تحصیلی به دانشجو القا می کند که ماندن در ایران برای تحصیل دانشگاهی اتلاف وقت است؛ او این بذر را ناجوانمردانه از همان روزی که دانشجو سر کلاس می نشیند در دل او می کارد و می گوید به فکر رفتن باش. این استاد را باید دعوت کرد و از او پرسید برای مدعای خود استدلال کن که چرا باید برود؟ باید به آنها گفت اینکه دعوت می کنید فرزندان نخبه میهن به بهانه وجود برخی کاستی ها از کشور بروند، جز این است که پاک کردن صورت مسئله است؟ باید با این استاد، اگر غافل است، ارتباط معنادار قلبی و آگاهی بخش پیدا کرد و این باور را در او نیز ایجاد کنیم که اگر نقصی هم هست، باید خودمان آن را بزداییم وگر نه با جلای وطن که مشکلات برطرف نمی شوند.


هادوی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه دانشگاه ها می توانند با همکاری با صنایع و سازمان های کشور کارهای بزرگی انجام دهند؛ افزود: به عنوان مثال یکی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت مس در رفسنجان توسط یک دانشجوی دختر دانشگاه ولی عصر (عج) و با راهنمایی و مشاوره استادان فرهیخته رفسنجانی در مقیاس آزمایشگاهی تولید و وارد فاز نیمه صنعتی شد.

 

 


وی با افزودن این مطلب که باید این واقعیت را هم بپذیریم که در این مسیر برخی کاستی های جدی داریم که از جمله آنها وجود و رخنه عناصر فساد است؛ بیان کرد: این که در دانشگاه یک دانشجو تلاش و یک محصول تولید می کند اما گاه حمایت نمی شود، یا یک شرکت دانش بنیان زحمت می کشد و محصولی درخور ارائه می دهد اما نادیده گرفته می شود، گاه به علت وجود دست های پنهان برخی عناصر فاسد وارداتچی و وصل بودن آنها به فلان فرد نااهل نفوذی در فلان دستگاه دولتی است.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر رفسنجان تأکید کرد: این ها نیاز به گندزدایی دارند و این وظیفه مجلس، دولت و قوه قضائیه است که راه را بر این خائنان منافق از هر حزب و گروه و باندی که هستند، سد کنند. 

 


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که زیبنده نیست در استان کرمان که حجم انبوه ظرفیت برای تولید ثروت را دارد، هنوز برخی از مردم جنوب استان از داشتن برخی امکانات اولیه زندگی محروم باشند زیرا فکر مدیریتی عدالت محور می گوید اولویت با آن مناطقی است که حداقل ها را هم ندارند و این لکه بر تارک نظام جمهوری اسلامی می ماند اگر نتوانیم در برخی مناطق کشورمان نیاز محرومان را تأمین کنیم.

 

 

هادوی نژاد با اشاره به اینکه برخی افراد زمانی که مسندنشین می شوند نگاه عدالت محور ندارند، بلکه برخی نگاه خودمحور دارند و یا مناطق مرفه نشین را مدنظر قرار می دهند؛ افزود: به ویژه در وزارت بهداشت و درمان جای چنین افرادی برای حضور در مسندهای مدیریتی که جایگاه خدمت به توده های مردم است، نیست؛ بلکه در عوض کسانی باید خدمت گزار مردم باشند که رنج محرومان را بفهمند تا بتوانند بهتر به آنها خدمت کنند. 

 

 


وی افزود: چشم امید مقام معظم رهبری به جوانان مؤمن انقلابی است زیرا افرادی با این ویژگی بودند که کشور را در هشت سال جنگ تحمیلی با نور ایمان و قوت و استقامت اداره کردند و با توجه به تأکید ایشان در بیانیه گام دوم مبنی بر عنصر معنویت در جوانان؛ برگزاری اردوهای جهادی با حضور دانشجویان پزشکی در رشد اخلاق و منش خادمانه این دانشجویان تأثیرگذار است.

 


مدرس و پژوهشگر دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان؛ وجه مردمی بودن انقلاب اسلامی مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: یکی از تجلیات آن در پیوند با نظام سلامت، حضور اقشار مختلف جامعه در همکاری با کادر درمان در بحران کووید ۱۹، از جمله در تولید ماسک و حضور برخی اقشار مانند طلاب و روحانیون در بیمارستان ها برای خدمت به بیماران مبتلا است.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: عناصر فاسد شرح بیانیه گام دوم انقلاب هادوی نژاد دانشگاه ولی عصر بیانیه گام دوم هادوی نژاد دانش بنیان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

ایسنا/فارس مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در بازدید از طرح‌های تأمین آب جهاد آبرسانی در فارس تأکید کرد: محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است.

میثم جعفرزاده در سفری دو روزه به استان فارس ضمن بازدید از چند طرح و پروژه تأمین آب شهری و روستایی در شهرستان‌های فسا و مرودشت، محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب را از سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم عنوان و جهاد آبرسانی را دستان محرومیت زدا در این حوزه توصیف کرد.

وی در روز نخست سفر با حضور در شهرستان فسا در شرق استان فارس به اتفاق علی جان صادق‌پور، مدیر عامل شرکت آبفا فارس و حسنعلی محمدی، منتخب مردم شهرستان فسا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از عملیات اجرای خط انتقال آب چاه‌های منطقه چهل چشمه(بخش رونیز) به شهر فسا و پروژه آبرسانی به این شهر از منطقه مهدی‌آباد و موردی بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی تأکید کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به منظور تامین پایدار آب شرب بخشی از شهر فسا، با اضافه شدن ۲ حلقه چاه جدید به ۴ حلقه چاه قبلی در منطقه چهل چشمه بخش رونیز، ظرفیت خط انتقال این مجموعه آبرسانی به منظور انتقال آب ۶ حلقه چاه کاهش یافت که بر همین اساس اجرای خط انتقال جدید آب با افزایش ظرفیت انتقال، در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

وی در تشریح طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه مهدی آباد و موردی نیز گفت: این طرح شامل حفر ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب با لوله‌های ۸۰۰ میلیمتری است که اجرای خط انتقال پایان یافته و با برق رسانی و تجهیز چاه‌های مزبور، این طرح در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در ادامه از طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی جنگل(آب آسمانی) شامل تأمین آب شرب روستاهای آب آسمانی، سلیمان‌آباد، تل زیره و پانل با اجرای۳۲۰۰ متر خط انتقال دیدن و بر تسریع در عملیات اجرای مرحله تکمیلی این طرح تأکید کرد؛ در همین راستا بخش بزرگی از این طرح شامل احداث ۳ باب مخزن ذخیره، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال نیز پیش از این اجرا و گشایش یافته است.

در بازدید جعفرزاده از وضعیت آبرسانی به روستاهای بخش ششده و قره بلاغ نیز حفرو تجهیز ۴ حلقه چاه جدید به منظور آبرسانی به روستاهای این بخش در دستور کار قرار گرفت.

در بازدید از روستاهای بخش پشتکوه شهرستان فسا هم بر تکمیل طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی بیشه زرد از چاه‌های میان شهر شامل اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب مخزن ذخیره ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مکعبی و همچنین تکمیل پروژه ۸ کیلومتری خط انتقال آب از چاه‌های مزبور به روستاهای بیدزرد و سده با همکاری جهاد آبرسانی و مشارکت خیرین نیکوکار تأکید شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در روز دوم سفر خود به استان فارس به اتفاق رضا عسکری معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس به شهرستان مرودشت در بخش مرکزی استان فارس رفت و از طرح آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی تنگ شول(شول بزی) در بخش کامفیروز بازدید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا فارس، طرح آبرسانی به مجموعه تنگ شول مشتمل بر ۲۲ کیلومتر خط انتقال، ۸ باب مخزن ذخیره، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه به عمق ۳۰۰ متر با دبی ۱۳ لیتر بر ثانیه می باشد. در حال حاضر ۶ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع، به علاوه ۸ باب مخزن ذخیره با ظرفیت مجموعا ۱۵۵۰متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث شده و یک حلقه چاه این طرح نیز حفر و تجهیز شده است.

در حال حاضر از طریق اعتبارات محرومیت‌زدایی ۶ کیلومتر دیگر از خط انتقال مطروحه در حال اجرا است و از طریق همین طرح دو پارچه روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ خانوار که تاکنون تحت پوشش آبرسانی نبوده‌اند، به زودی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل