Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@09:50:00 GMT

کسینجر: بایدن نباید سیاست فشار بر ایران را رها کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۷۴۵۹

کسینجر: بایدن نباید سیاست فشار بر ایران را رها کند

هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا به دولت بایدن هشدار داد سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران را رها نکند.

به گزارش عصرایران به نقل از فاکس نیوز، کسینجر که به صورت مجازی برای سیمنارهای ماهانه بنیاد ریچارد نیکسون سخنرانی می کرد، دستاورد سیاست خاورمیانه ای دولت ترامپ را ستود و گفت دولت ترامپ موفق شد 2 دستاورد بزرگ در منطقه خاورمیانه برای آمریکا به ارمغان بیاورد: نخست آنکه با طرح موسوم به "آبراهام" موضوع فلسطین را از دیگر موضوعات خاورمیانه جدا کرد و قدرت وتو کنندگی موضوع فلسطین بر دیگر موضوعات منطقه را گرفت و دوم اینکه دولت ترامپ موفق شد ائتلافی بین اسراییل و دیگر کشورهای عربی – سنی منطقه علیه محور شیعه به رهبری ایران تشکیل دهد که در نوع خود بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسینجر با مقایسه طرح آبراهام با سیاست دولت نیکسون در عادی سازی روابط با چین، به دولت بایدن هشدار داد با بازگشت به برجام و امتیاز دادن به ایران دستاوردهای سیاست خارجی دولت ترامپ در خاورمیانه را معرض خطر قرار ندهد و سیاست فشار بر ایران را همچنان حفظ کند.

این دیپلمات بازنشسته 97 ساله آمریکایی در این باره گفت:" ما نباید از فشارهایی كه بر ایران وضع کرده ایم دست برداریم تا زمانی كه مطمئن شویم آنها می خواهند چه کار کنند. اگر ما مساله ایران را از دیگر مسایل خاورمیانه جدا کنیم، خطر از دست دادن دو دستاورد سیاست خارجی دولت ترامپ وجود دارد؛ خلاصی از مساله فلسطین و خاصیت وتو کنندگی آن بر دیگر موضوعات خاورمیانه و دیگری ائتلاف و همراهی کشورهای عرب سنی با اسراییل که در نوع خود بی نظیر است."

او گشایش در روابط بین کشورهای عربی و اسراییل در قالب طرح آبراهام را هنوز در ابتدای راه دانست و تاکید کرد اهمیت و دستاوردهای این اقدام بی نظیر در صورت مراقبت و تداوم در آینده نصیب سیاست خارجی آمریکا خواهد شد.

کسینجر هشدار داد نباید آمریکا متحدان سنتی خود در منطقه را تنها بگذارد و در دقایق آخر به آنها خیانت کند. او این اصل را از اساسی ترین اصول سیاست خارجی دولت نیکسون و در قالب دیپلماسی آمریکایی توصیف کرد.

او گفت:" در دولت نیکسون ما یک اصل را ایجاد کرده بودیم، یک اصل کاملاً کلیدی این بود که ما هرگز به مردمی که به آمریکا اعتماد کرده و از آزادی خود دفاع می کردند خیانت نکنیم و در لحظات آخر آنها را نفروشیم و بر سر آنها معامله نکنیم."

نیکسون وزیر خارجه در دولت های ریچارد نیکسون و جرالد فورد بوده است.

 

بیشتر بخوانید: وندی شرمن در جلسه تایید صلاحیت سنای آمریکا: به دنبال توافقی محکم تر با ایران هستیم کسینجر: ایران مشکل بزرگتری از داعش است/ امپراتوری ایرانی ها در حال شکل گیری است توصیه های کسینجر و شولتز به دولت اوباما درباره توافق هسته ای ایران وقتی کیسینجر از نابودی اسرائیل سخن می‌گوید لینک کوتاه: asriran.com/003FGr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیاست خارجی دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بولتن به جو بایدن: او بر اسرائیل «فشار فراوان» آورده | ایران خیلی خیلی خوش‌شانس بود

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از «جو بایدن» به دلیل اعمال ادعایی «فشار فراوان» بر رژیم صهیونیستی برای اجتناب از اقدام نظامی گسترده‌ علیه ایران انتقاد کرد.

در روز جمعه ریزپرنده‌هایی در آسمان اصفهان مشاهده شدند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی ایران، سرنگون شدند. این حادثه که به رژیم صهیونیستی نسبت داده می‌شود، پس از آن اتفاق افتاد که ایران هفته گذشته در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری تهران در سوریه، مواضع رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی را با ده‌ها موشک و پهپاد هدف قرار داد.

به نقل از ایسنا بولتون روز جمعه در یک برنامه رادیویی گفت: «فکر می‌کنم کاری که اسرائیل کرد، خوب بود. به عقیده من آن‌ها از سوی دولت بایدن تحت‌فشار بسیار زیادی بودند که اقدام بزرگ‌تری انجام ندهند... درک می‌کنم که در موقعیت دشواری بودند.»

او در ادامه با بیان اینکه برخی چهره‌ها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم از واکنش اسرائیل راضی نبودند، واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی را نشانه «خوش‌شانسی» ایران دانست و گفت: «گفته می‌شود بنی گانتس، رهبر اپوزیسیون خواستار بیش از این‌ها بود. من هم فکر می‌کنم باید شدیدتر عمل می‌کردند. فکر می‌کنم ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود.»

دیگر خبرها

  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • انتقاد بولتون از بایدن به دلیل فشار بر اسرائیل
  • حمله بولتن به جو بایدن: او بر اسرائیل «فشار فراوان» آورده | ایران خیلی خیلی خوش‌شانس بود