Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پور خسروانی مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی فارس، گفت: در مرحله نخست یازدهمین دوره برگزاری یازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو ، ١٠ هزار و  ۵۸۴ دانش آموز به صورت آنلاین در آزمون کتبی غیرحضوری شرکت کردند.

او، بیان کرد: دانش آموزان راه یافته به مرحله سوم این المپیاد علاوه بر شرکت در یک آزمون آزمایشگاهی و عملی، در روز جمعه ١٥ اسفند هم در یک آزمون کتبی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پورخسروانی، تصریح کرد: ۲۹ دانش آموز در این مرحله از یازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو به رقابت می‌پردازند و دانش آموزانی که به مرحله سوم راه یافته‌اند علاوه بر آزمون‌هایی که شرکت کرده‌اند و در یکسری دوره‌های آموزشی از جمله کارگاه نرم افزاری آنلاین هم شرکت خواهند کرد.   مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی فارس، ادامه داد: مرحله دوم به میزبانی ١٩ شهر کشور  ۴۱۸ دانش آموز به صورت حضوری و در یک آزمون کتبی با هم به رقابت پرداختند و نهایتا مرحله سوم و پایانی این المپیاد به میزبانی چهار شهر مراغه، نیشابور، سنندج و شیراز ۱۵ و ۱۴   اسفند  برگزار می‌شود.   پورخسروانی، افزود: پیش از اتمام این دوره براساس طرح های ارائه شده، هر یک از دانش آموزان باید تولید محتوا به صورت آنلاین ارائه دهند و سپس مجموع امتیازات این دوره صاحبان مدال طلا، نقره و برنز را مشخص می کند.   او، با بیان اینکه جوایز نقدی از سوی ستاد توسعه نانو فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان این المپیاد اعطا می‌شود، اضافه کرد: شیراز در یازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو میزبان برگزاری مرحله سوم این المپیاد در جنوب کشور است.   مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی فارس، اظهار کرد:  پژوهش سرای سلول‌های بنیادی ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز میزبان دو دانش آموز از شیراز، دو دانش آموز از استان بوشهر، یک دانش آموز از استان یزد و یک دانش آموز از استان کرمان است.   پور خسروانی ، گفت: مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود.   انتهای پیام/ت  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی المپیاد دانش آموزی المپیاد دانش آموزی نانو دانش آموز مرحله سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ایرانی معتقد است که با ایجاد نانوپوشش روی محصولات مختلف نظیر میز و صندلی، این محصولات از نظر کیفی ارتقاء یافته و در بازار‌های بین‌المللی رقابت‌پذیرتر شده‌اند.

به گفته علیرضا آتش گلستانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، از ۱۳۹۳ با خرید یک دستگاه نانوپوشش‌دهی ایرانی وارد حوزه پوشش شدیم و کار روی استفاده از فناوری نانوپوشش از این سال آغاز شد.

در ادامه موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و به صورت موازی تیم کاری‌مان را کامل‌تر کردیم تا بتوانیم بهترین پوشش‌ها را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم.

همچنین وارد حوزه‌های مختلف از جمله پوشش‌دهی شیرآلات، مبلمان، میز و صندلی شدیم. حتی نمونه‌هایی داشتیم که از کشور‌های همسایه وارد می‌شد، در شرکت ما پوشش‌دهی نانویی روی آن انجام می‌شد و دوباره به آن کشور برمی‌گشت.

به گفته وی، مزیت ما در این مسیر قیمت پایین است چرا که این کار نیروی انسانی زیادی نیاز دارد.

درحال حاضر روی افزایش مقاومت به سایش نیز کار می‌کنیم. به طوری کلی این نانوپوشش‌هایی که ما کار می‌کنیم مقاومت به خوردگی را افزایش می‌دهد در نتیجه در جا‌هایی مانند آشپزخانه و حمام یا شهر‌های شرجی از این محصولات بیشتر استفاده می‌شود چرا با دست خوردن یا استفاده مکرر بیشتر در معرض خوردگی قرار می‌گیرند.»

به گفته وی، با کمک آزمایش های چسبندگی و سالت اسپری محصولات ما کنترل می‌شود و همچنین ستاد نانو نیز محصولات را به صورت دوره‌ای کنترل می‌کند.

به گفته گلستانی، خدمات نانوپوشش‌دهی را می‌توان صادر کرد، اما از آنجایی که محصول باید به ایران بیاید تا پوشش‌دهی صورت گیرد، در نتیجه این نوع خدمات بیشتر برای محصولات گران‌قیمت انجام می‌شود. اما از آنجایی نانوپوشش به محصولات ایرانی کمک می‌کند که ارتقاء کیفیت داشته باشند و به الزامات بازار‌های بین‌المللی برسند، این گونه می‌توانیم به صادرات کمک کنیم.

پوشــش‌های نانوســاختار تزئینی با قابلیت مقاومت به خراش و خوردگی بالا و با تنوع رنگی بالا بــر روی ســطوح انــواع شــیر های بهداشــتی، کاشــی و ســرامیک ســاختمانی، ظــروف آشــپزخانه، و ... با هزینه‌ای بســیار مناســب پوشــش داده می‌شــود.

محصولات معمولاً از آلیاژ‌های برنج و آهنی ساخته می‌شوند. با کمک دستگاه PVD پوشش‌هایی نظیر انواع نیترید‌ها با رنگ‌های زیبا روی محصولات ایجاد می‌شود.

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران در علوم تحقیقات
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو