Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@22:15:47 GMT

بارش برف و کولاک در کوهستان‌های تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۷۷۷۲

مجتبی جلالی در خصوص وضعیت جوی و آب و هوایی استان تهران اظهار داشت: پایان هفته با نفوذ سامانه بارشی آسمانی ابری همراه با بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان تهران پیش بینی شده است.

جلالی از احتمال برف و کولاک در ارتفاعات استان تهران خبر داد و گفت: این وضعیت با کاهش دما در نوار شمالی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در خصوص نحوه فعالیت و تحلیل سیستم بارش زایِ جمعه ۱۵ اسفندماه نیز بیان داشت: برای روز جمعه موج بارش زایی که هم اکنون بر روی دریای مدیترانه مستقر شده به استان تهران نفوذ می‌کند و به واسطه قطع ارتباط ورتکس قطبی عرض‌های بالاتر با کم ارتفاع مذکور، جمعه کاهش دمای قابل توجهی نداریم و کاهش دمایی بین ۳ تا ۶ درجه قطعی است و موقعیت جبهه‌های هوا به گونه‌ای است که بارش‌ها عمدتاً رگباری و کوتاه مدت ظاهر می‌شوند و انتظار بارش مداوم نداریم.

مدیر کل هواشناسی استان تهران عنوان داشت: برای فردا جمعه ۱۵ اسفندماه ریزش تگرگ در مناطق مستعد و رخداد رعد و برق در برخی مناطق استان دور از ذهن نیست و سیستم بر روی ارتفاعات شمالی استان عملکرد بهتری خواهد داشت و کمترین سهم بارشی مربوط به جنوب و جنوب شرق استان خواهد بود همچنین احتمال وقوع تندباد شدید و بسیار شدید در نیمه جنوبی استان نیز وجود دارد.

جلالی در خصوص وضعیت هوای تهران، برای امروز پنجشنبه ۱۴ اسفند نیز بیان داشت: آسمان تهران برای امروز صاف و در بعضی ساعات با وزش باد و شب با افزایش ابر همراه خواهد بود و حداکثر دما ۱۸ درجه سانتی گراد و حداقل دما ۹ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: عبور متناوب امواج در استان موجب افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتا شدید موقتی، همچنین بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در روزهای آینده می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده با عبور متناوب امواج در استان روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: عبور این امواج موجب افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید موقتی و بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در روزهای آینده می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها به صورت ضعیف رخ می‌دهد، افزود: روز دوشنبه بارش‌های بهتری در سطح استان رخ خواهد داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: بارش‌های بهاری به‌خصوص بارندگی‌های روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب رخ می‌دهد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مردم هنگام بارش‌ها از قرار گرفتن در مکان‌های مخاطره‌آمیز و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا بیست‌وهشتم فروردین، چهارمحال‌وبختیاری با کمبود بارشی حدود ۱۲۹ میلی‌متر معادل ۲۲ درصد کاهش نسبت به میانگین بلندمدت روبه‌رو بوده است.

کد خبر 745734

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • کولاک السد با حزباوی و 9 گل!
  • سقوط خودرو در کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس؛ حادثه خسارت جانی نداشته است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • گردنه تته کردستان همچنان درگیر برف و کولاک
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی