Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@22:32:31 GMT

به زودی از قطارملی رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۷۷۹۶

به زودی از قطارملی رونمایی می شود

خبرگزاری آریا - شهر: شهردار تهران از بهره برداری از قطار ملی که با هشتاد درصد توان داخلی ساخته شده است در روزهای پایانی اسفند امسال با حضور رییس جمهور خبر داد.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح پنجشنبه-١٤ اسفند-در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های دولاب و میدان قیام در خط هفت که با حضور مجازی رییس جمهور برگزار می شد، درباره کاهش صدور پروانه های ساختمانی به نسبت دوره های قبل مدیریت شهری گفت:
پروانه های ساختمانی امسال نسبت سال 91 ، 70 درصد کاهش داشته است و هم اکنون به هشت هزار پروانه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال تخلفات ساختمانی هم ٣٠ درصد کاهش یافته است.
حناچی درباره اوراق مشارکت برای مدیریت شهری نیز گفت: هفت هزار میلیارد اوراق مشارکت در سال96 و 13 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال 97 و 15 هزار در سال 98 که در مجموع 35 هزار میلیارد ریال منتشر شده است. همچنین مجوز 24 هزار میلیارد ریال هم برای امسال اخذ شده است. 
او در زمینه مناسب سازی فضای عمومی برای افراد دارای معلولیت گفت: یکی از اقداماتی است که باجدیت دنبال شده همین مناسب سازی فضاهای عمومی است و در این دوره از مدیریت شهری شرط افتتاح پروژه ها استاندارد بودن ساختمان پروژه از منظر مناسب سازی است.
شهردار تهران در ادامه به برخی اقدامات دیگر شهرداری در این دوره از مدیریت شهری پرداخت و گفت: در این دوره از مدیریت شهری 63 میدان میوه تره بار ساخته، 51 میدان بازسازی و نوسازی شده است و تا پایان سال 11 میدان میوه و تره بار دیگر نیز افتتاح خواهد شد که درمجموع تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به 272 می رسد. 
او ادامه داد: با اجرای طرح کاپ در تهران، میزان تولید پسماند در شهر از 7 هزار تن به 5 هزار و 300 تن رسیده است. در بحث پسماندها همچنین روزانه ده هزار تن از نخاله های ساختمانی به شن و ماسه تبدیل می شود. در این زمینه چهل دستگاه خودروی پسماند پزشکی نوسازی و مجهز به دوربین و ردیاب الکترونیکی شده اند. 
شهردار تهران به افزایش فضاهای سبز در محدوده داخلی شهر تهران اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد و حجم فضاهای سبز، محلات بدون بوستان از 17 محله به 9 محله کاهش یافته است و همچنین 18 باغ بزرگ تهران در داخل پهنه های مسکونی به مساحت 102 هزار متر مربع برای تبدیل به بوستان تملک شده است. 
او در ادامه گزارش خود به رییس جمهور در آیین افتتاح دو ایستگاه دولاب و میدان قیام گفت: در این دوره از مدیریت شهری 12 ایستگاه آتشنشانی ساخته شده و زمان رسیدن تیم آتش نشان به محل حادثه به 43 ثانیه کاهش یافته است و به زودی 6 ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. در این دوره از مدیریت شهری همچنین 10 ایستگاه باران سنج و 4 ایستگاه برف سنج در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده است.
شهردار تهران درباره دو ایستگاه مترو که امروز افتتاح شد نیز گفت: این دو ایستگاه با اعتبار 580 میلیارد تومان در دو منطقه تاریخی تهران ساخته شده است . این دو ایستگاه برای اولین بار در شرایط تحریمی با بسیاری از تجهیزات ساخت داخل مثل پله های برقی افتتاح می شود.
او همچنین از بهره برداری از قطار ملی که با هشتاد درصد توان داخلی ساخته شده است در روزهای پایانی اسفند امسال با حضور رییس جمهور خبر داد.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دوره از مدیریت شهری هزار میلیارد شهردار تهران رییس جمهور دو ایستگاه ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد

مهدی فعالی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار کرد:  ۱۰۳ اتوبوس، شامل ۱۴ اتوبوس، ۱۴ مینی‌بوس و ۵ اتوبوس پیشرو که عمدتاً نو است که مجموعه ناوگان حمل و نقل درون شهری یزد اضافه می‌شود و میانگین عمر ناوگان را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد فعال بوده در حالی که نیاز شهری یزد ۱۵۰ اتوبوس است. این کمبود اتوبوس موجب شده زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد سطح شهر زیاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد