Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@05:51:59 GMT

شرایط فعالیت دستفروشان در آستانه نوروز

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۰۵۲

با توجه به نزدیکی عید نوروز و شیوع کرونا در کشور، وزارت بهداشت با تاکید بر ممنوعیت فعالیت دستفروشان در شهر‌های قرمز و نارنجی، شرایط فعالیت آن‌ها در آستانه عید و در شرایط کرونا را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت بهداشت اعلام کرد:

- دستفروشان در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



- دستفروشان از مسوولین بخواهند محل‌هایی که برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است ترجیحاً در محل‌های روباز باشد.

- دستفروشان از شهرداری منطقه خود بخواهند سطل‌های زباله به تعداد مورد نیاز در محل فعالیت آن‌ها قرار دهند.

- دستفروشان به خاطر داشته باشند فعالیت کاری آنان، براساس محدویت‌های ذکر شده در مصوبات ستاد ملی کرونا است.

- دستفروشان از شهرداری منطقه خود بخواهند هر روز در پایان فعالیت بازار، پسماند‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی محکم و غیر قابل نشت جمع آوری کنند.

- دستفروشان به خاطر داشته باشند در محل‌هایی که برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است، امکان دسترسی به سرویس‌های بهداشتی وجود داشته باشد.

- دستفروشان از شهرداری منطقه خود بخواهند تبلیغات محیطی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در محل فعالیت آن‌ها قرار دهند.

- دستفروشان به خاطر داشته باشند فواصل قرارگیری محل فعالیت آنها، حداقل فاصله ۱ تا ۲ متر است.

- دستفروشان باید علاوه بر رعایت فاصله ایمن (حداقل یک تا دو متر)، در صورت امکان، مسیر ورود و خروج افراد را جدا کنند.

- تمامی دستفروشان باید از وسایل حفاظت فردی (ماسک و دستکش) استفاده کنند.

- دستفروشان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را در محل فعالیت خود رعایت کنند.

- فروشندگان از مشتریان خود بخواهند به جای تبادل وجه نقد از دستگاه‌های کارت خوان استفاده کنند.

- فروشندگان مواد غذایی باید کارت بهداشت معتبر به همراه داشته باشند.

- دستفروشان، باید از خوردن و آشامیدن در حین کار خودداری کنند.

- دستفروشان باید از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

- دستفروشان باید از عرضه و فروش مواد غذایی فاقد بسته بندی خودداری کنند.

- دستفروشان در صورت امکان از یک حائل مثل پرده نایلونی (مشمایی) بین خود و خریدار استفاده کنند.

- دستفروشان به خاطر داشته باشند گشت‌های کنترل بهداشتی جهت پایش و نظارت بر عملکرد آن‌ها روزانه انجام می‌شود.

- دستفروشان باید از فروش مواد غذایی بدون بسته بندی و همچنین مواد غذایی بسته بندی شده که شرایط نگهداری خاص از جمله یخچال را دارند، جلوگیری کنند. برچسب ها: دست فروشی ، کرونا ، وزارت بهداشت ، نوروز

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دست فروشی کرونا وزارت بهداشت نوروز فعالیت آن ها خود بخواهند مواد غذایی محل فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 701  گروه بازرسی بهداشت، درمان، دارو، دامپزشکی، انتقال خون و محیط زیست در ایام نوروز در استان فعال است.

دکتر محمدیوسف رحمتی درباره مجموعه‌های فعال در این کمیته افزود: در برنامه‌های این کمیته تخصصی در طرح سلامت نوروزی مشارکت و همکاری ۷۱ بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، ۸۲ مرکز دیالیز با ۸۴۲ تخت عادی و ۲۳ تخت ایزوله، ۲۱۸ درمانگاه شبانه‌روزی، ۹۰ مرکز تصویربرداری، ۸۴ مرکز، کلینیک و مطب دندانپزشکی، ۱۲۲ آزمایشگاه، ۲۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی، ۴۰ مرکز خدمات به مزدوجان، ۴۳ مرکز هاری، ۵ پایگاه مراقبت مرزی، ۱۸۳ داروخانه شبانه‌روزی، ۸۲ داروخانه بیمارستانی، ۲۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۴ فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس، ۱۴ مرکز انتقال خون، ۱۹۶ بازرس دامپزشکی با همکاری مرکز بهداشت خراسان رضوی را داریم.

وی با بیان اینکه برای نوروز امسال از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی خوبی در حوزه سلامت برایی ارائه خدمات شایسته و رضایت‌بخش به زائران و مجاوران امام رضا (ع) انجام شد افزود: در ارتباطات حضوری با مردم هموطنانمان از خدمات دریافتی در بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت ابراز رضایت کرده اند و در بازدید‌های مستمر از همه مجموعه‌ها شاهد ارائه خدمات مطلوب، شایسته و باکیفیت در تمامی حوزه‌ها بوده ایم

جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای کمیته بهداشت و سلامت قرارگاه‌های عملیاتی ستاد‌های خدمات سفر مشهد و خراسان رضوی در ایام نوروز همه‌روزه و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) و مهمانان نوروزی امام مهربانی‌ها هستند و پاسخگوی سوالات آنها در حوزه سلامت خواهند بود.

دکتر رحمتی افزود: زائران و مجاوران برای اطلاع از مراکز بهداشتی و درمانی فعال در ایام تعطیلات نوروزی به آدرس safar.mums.ac.ir مراجعه کنند.

مردم برای پاسخ سؤالات و همچنین طرح شکایات خود در حوزه سلامت می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۹۰، ۰۵۱۳۷۰۴۵ و ۰۵۱۳۱۴۴۹۹۰۸ و ۹ تماس بگیرند، ضمن اینکه سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۸۹۱۹۰ و ۳۰۰۰۲۱۹۱ هم در این خصوص فعال است.

دیگر خبرها

  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • نوروز گذرانی گروه های جهادی درسطح مدارس گلستان
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز