Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@11:58:28 GMT

تاثیر گروه خونی افراد در ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۰۹۶

تاثیر گروه خونی افراد در ابتلا به کرونا

محققان در بررسیهای خود دریافتند که چرا گروه خونی افراد در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیرگذار است.

محققان آمریکایی در بررسی جدید شواهد بیشتری دست پیدا کردند که نشان میدهد افرادی که دارای نوع خاصی از گروه خونی هستند بیشتر احتمال دارد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

در این بررسی به طور خاص مشخص شد که کروناویروس به آنتی ژنهای گروه خونی A موجود در سلول های تنفسی جذب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان روی پروتئینی در سطح کروناویروس موسوم به حوزه اتصال گیرنده ها (RBD) متمرکز شدند که بخشی از ویروس است و به سلول های میزبان متصل می شود. این موضوع برای محققانی که سعی در فهم چگونگی آلوده شدن افراد به کروناویروس هستند یک هدف مهم است.

در این مطالعه آزمایشگاهی، محققان چگونگی تعامل حوزه اتصال گیرنده های کروناویروس را با سلول های تنفسی و گلبولهای قرمز در گروه های خونی A ، B و O ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد که حوزه اتصال گیرنده های کروناویروس تمایل دارند به گروه خونی A موجود در سلولهای تنفسی متصل شوند اما هیچ ترجیحی برای گلبولهای قرمز گروه خونی A یا سایر گروههای خونی موجود در سلولهای تنفسی یا گلبول قرمز ندارد.

اولویت حوزه اتصال گیرنده های کروناویروس برای شناسایی و اتصال به آنتی ژن گروه خونی A در ریه های افراد با گروه خونی A میتواند به فهم ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و عفونت کووید-۱۹ کمک کند.

به گفته محققان آمریکایی، جالب است که حوزه اتصال گیرنده های ویروسی فقط تمایل به آنتی ژن های گروه خونی A دارند که روی سلول های تنفسی هستند که نحوه ورود ویروس به بدن بیشتر بیماران و آلوده کردن آنان را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، محققان اظهار داشتند: گروه خونی یک چالش است زیرا ارثی است و چیزی نیست که بتوانیم تغییر دهیم. اما اگر بتوان نحوه تعامل ویروس با گروه های خونی در افراد را بهتر درک کرد می توان به داروهای جدید یا روش های پیشگیری دست پیدا کرد./ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گروه خونی A

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان

ارسطو موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی می‌دانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته‌اند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام برده‌است. ولی از آنجا که همه ویژگی‌های موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحه? سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز می‌دانند.

همه‌ی ما در زندگی تجربه ی شنیدن موسیقی را داریم و خیلی از اوقات هم ازش لذت بردیم. اما آیا می دانستید که موسیقی مخصوصا آهنگ شاد جدید علاوه بر سرگرم کردن ما، می‌تواند فایده های روانی بسیار زیادی هم برای ما داشته باشد و باعث سلامت بیشتر و عملکرد بهتر روان و ذهن ما بشود؟ در ادامه راجع به این فواید صحبت می کنیم و در نتیجه با دانستن این موارد از “موسیقی” این ابزار خوب و در دسترس بهتر، بیشتر و آگاهانه تر کمک بگیریم و استفاده کنیم.

در چندین سال پیش باستان شناس ها در حفاری یک غار در جنوب آلمان، یه فلوت را کشف کردن که از استخوان بال کرکس ساخته شده بود. این فلوت قدیمی ترین ساز شناخته شده روی زمین نام گرفت و نشان داد که بیشتر از چهل هزار ساله که انسان ها ساز می نوازند. گرچه هنوز مطمئن نیستیم که آدم ها از چه زمانی شروع به گوش دادن به موسیقی کردن، اما دانشمندان در مورد این که موسیقی چه مزایایی دارد تحقیقاتی انجام داده اند.

احتمالا شما هم تجربیاتی از این دست داشته اید  که بعد از دانلود آهنگ و گوش دادن به آن  انگیزه گرفتید یا کلا غمگین شده اید  و … . پس شما هم به این موضوع واقفین که موسیقی می‌تواند چه تاثیراتی روی روح و روان و خلق وخوی ما بذاره.

این تاثیرات می‌تواند خیلی قوی و موثر باشد و باعث شکل گیری موسیقی درمانی در روان شناسی شده است که از آن برای ارتقای سلامت عاطفی، مقابله با استرس و افزایش بهزیستی روانی استفاده می کنند.

تاثیر موسیقی بر یادگیری فرد

تحقیقات نشان می دهد که وقتی یه موسیقی در پس زمینه پخش می‌شود و شنونده مشغول و متمرکز روی فعالیت های خودش است، عملکرد ذهنی و شناختی افراد بهتر می‌شود. یک پژوهش در این زمینه نشان داده که اگه موسیقی از نوع شاد باشد باعث می‌شود که سرعت پردازش افراد از حالت عادی بیشتر بشود و موسیقی ملایم هم می‌تواند باعث بهتر شدن حافظه شود.

تاثیر موسیقی بر تقویت سیستم ایمنی بدن

طبیعتا استرس را نمی توان  حذف کرد اما ما توانایی مدیریت استرس و سازگاری با عوامل استرس زا  را داریم . موسیقی می تواند  در این فرایند بسیار تاثیرگذار باشد. در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شده است ، سه گروه شرکت کننده را با یک عامل استرس زا رو به رو کردند و بعد از آنها تست سنجش استرس گرفته شده. تفاوت سه گروه هم در این بود که برای یه گروه موسیقی آرامش بخش پخش کردند، و یک گروه به صدای موج آب و برای یک گروه هم هیچ صدای خاصی پخش نشد. نتایج نشان داد که کسانی که به موسیقی آرامش بخش گوش داده اند، خیلی سریع تر توانستند اثرات استرسی که تجربه کرده بودند ررا از بین ببرند. حتما بارها شنیده اید که استرس می توناد باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود . بنابراین اگه بتوانیم استرس رو مدیریت کنیم، نهایتا سیستم ایمنی قوی تری هم خواهیم داشت. موسیقی می‌تواند یکی از عواملی باشد که در این مسیر به ما کمک بساری بکند .

تاثیر موسیقی بر میزان خستگی

در سال 2015 محققان دانشگاه شانگهای یه پژوهشی انجام دادن و فهمیدن که موسیقی شاد و آرامش بخش باعث می‌شود افراد کمتر خسته بشوند و استقامت عضلانیشون را موقع انجام یک کار تکراری بالا ببرند. این تحقیق روی افرادی که در پروسه ی درمان سرطان بودند هم انجام شد و دیدن که جلسات موسیقی درمانی خستگیشون رو کاهش داده است.

تاثیر موسیقی بر کاهش مصرف غذا

یکی از جالبترین اثرات روانی موسیقی این است که یک ابزار مفید برای کاهش وزن است. اگه این روزا بسیار تلاش می کنید که وزنتان را کم کنید، گوش دادن به موسیقی ملایم و کم کردن نور می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک کند. طبق یک پژوهش، میزان غذای افراد در رستوران های کم نور با پخش موسیقی ملایم، کمتر از افراد در رستوران های دیگر می باشد.

دلیل این موضوع این است که موسیقی ملایم و نور کم باعث ایجاد یک محیط آرامش بخش ، و آدم ها آرامتر هستند و آهسته تر غذا می‌خورند. درنتیجه حواسشون هست که چه موقع احساس سیری می‌کنند و زودتر دست از غذا می‌کشند. و این می تواند ایده ی خوبی باشد و بتوان از این شیوه در منزل هم استفاده کرد.

تاثیر موسیقی بر کاهش اضطراب

منابع معتبر نشان می دهد که افرادی که بعد سکته مغزی در حال گذراندن دوره توان بخشی بودن، بعد از یک ساعت گوش دادن به موسیقی آرامش بیشتری را تجربه کردن. به خصوص موسیقی که با صداهای طبیعت ترکیب شود می‌تواند خیلی در کاهش اضطراب موثر باشد.

تاثیر موسیقی بر بهبود حافظه

خیلی از دانش آموزان، دوست دارن موقع مطالعه به موسیقی گوش بدهند. اما آیا این کار مفید است؟ این درست است که موسیقی می‌تواند کمک کننده باشد اما به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع موسیقی، میزان لذت شنونده از آن، سطح آشنایی شنونده با موسیقی و … . در یک تحقیق، دانش آموزانی که تسلط و آشنایی زیادی با موسیقی نداشتند، وقتی به یک موسیقی شاد گوش دادن، توانستند درس رو بهتر یاد بگیرند، احتمالا به این دلیل که احساسات مثبت در اون‌ها برانگیخته شده ؛ در عین حال که تداخلی با اطلاعات در حافظه خود پیدا نکرده اند.

سخن نهایی

خلاصه اینکه موسیقی در کنار خاصیت الهام‌بخشی و سرگرم کننده ای که دارد، اثرات روانی قدرتمندی هم دارد که می‌تواند به سلامت و تندرستی ذهنی و روانی شما کمک کند. پس از این به بعد به موسیقی فقط به عنوان یه سرگرمی صرف نگاه نکنید و حواستان به بقیه‌ی مزایای آن نیز باشد . موسیقی را آگاهانه در زندگی روزمره‌تون بگنجانید تا شادی، انگیزه و آرامش بیشتری رو تجربه کنید ، و به راحتی با جستجو در گوگل از سایت های دانلود آهنگی مانند بهتا موزیک و ... به آرشیو کاملی از آهنگ های شاد و آرامش بخش دست پیدا کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان