Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۲.۶درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۶درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس افت ۲.۳درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

دو صندوق سرمایه‌گذاری در سهام سپهر کاریزما (کاریس) و افق ملت (افق ملت) تنها صندوق‌هایی بودند که توانستند از ریزش قیمتی در این هفته مصون بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمترین افت ارزش ذاتی هفتگی مربوط به صندوق توسعه اندوخته آینده (اطلس) بود به طوری که NAV آن ۰.۱درصد کاهش یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «دارا یکم» که قیمت آخر هفته قبل آن ۲۱درصد پایین‌تر از NAV ابطال بود علی‌رغم افت ۰.۲درصدی قیمتش، با افت ۵.۶درصدی خالص ارزش روز دارایی‌ها مواجه شد.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم، صندوق آوای معیار (آوا) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۱۰.۳درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز همچنان به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۲۱.۸درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین سقوط ۲.۵درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشتند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۳.۳درصد کاهش قیمت داشت و ۰.۱درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای مفید (عیار) بیشترین کاهش قیمتی را (۲.۸درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد. صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) نیز که حباب منفی ۰.۴درصدی داشت، در پایان این هفته با تخلیه شدن حباب آن در حوالی ارزش ذاتی‌اش معامله شد.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

پربیننده ترین پرداخت سود سهام عدالت توسط سمات زمان قطعی واریز سود سهام عدالت مشخص شد ارزش سهام عدالت من (۱۳ اسفندماه) ارزش سهام عدالت من (۱۲ اسفندماه) نمای پایانی بورس امروز/ شاخص تن به سرخ‌پوشی نداد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده امیر مهدی زاده برجام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات عدالت محور شهرداری در مناطق مختلف شهر قم قابل تحسین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌حسن غریب ظهر چهارشنبه در دیدار با سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم اظهار کرد: شهرداری نهادی مظلوم و مقتدر است که با خدمات گرانمایه و خالصانه‌اش در همه مناسبت‌ها و عرصه‌ها همچون درخشش شهرداری قم در نیمه شعبان فعالیت دارد.

دادستان قم بیان کرد: پیشرفت و آبادانی، توسعه متوازن و خدمات عدالت محور شهرداری قم در مناطق شهری قابل تحسین بوده و ایرادی بر حوزه عمرانی و خدماتی این نهاد نیست.

وی ابراز کرد: شهرداری صرفاً یک نهاد خدماتی نیست به همین دلیل با سایر نهادها قابل قیاس نبوده و اجرای قانون دلیل بسیاری از نارضایتی‌ها می‌باشد و همواره یک‌طرف دعاوی حتی با وجود اجرای قانون ناراضی است.

حجت الاسلام غریب خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همواره حامی شهرداری قم و درکنار مدیریت شهری بوده تا این نهاد با قدرت بر ریل خدمت‌رسانی به مردم و زائران دیار بانوی کرامت حرکت کند.

دادستان قم گفت: متولیان می‌بایست‌ها نقص‌ها و کاستی‌های خلاهای قانونی را در برخی موارد همچون مسائل فرهنگی در بوستان‌ها پیگیری کنند.

کد خبر 6063763

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • سقوط بیت‌کوین
  • خدمات عدالت محور شهرداری در مناطق مختلف شهر قم قابل تحسین است
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد