Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه بحث آزادی بیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه انواع خارجی آن‌ها بسیار مورد توجه است؛ این فضا شرایطی را فراهم کرده که در ظاهر هر کس آزادانه بتواند حرف خود را به مخاطبانش در سراسر دنیا منتقل کند و این آزادی بیان شعاری است که همواره گوش کاربران این فضا را کَر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت از این قرار است که اگر این اظهارات و محتوا‌ها که در این شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود سمت و سویی مخالف با سیاست‌های دست‌های پشت پرده آن‌ها داشته باشد، محدود شده و یا از روی پلتفرم مورد نظر پاک می‌شود؛ نمونه‌های این مورد به کَرات در موقعیت‌های متفاوتی دیده شده و برای کاربران محرز است.

بیشتر بخوانید

فرافکنی زاکربرگ درباره حواشی اخیر مطرح شده برای واتساپ

حالا این آزادی بیانِ محدود شده، گویا فقط برای کاربران شبکه اجتماعی بوده و مسئولان اصلی این شبکه‌ها می‌توانند آزادانه خلاف مقررات و قوانین تعیین شده عمل کرده و حتی حرف خود را عوض کنند.

ویدئویی که اخیرا بین کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود نشان دهنده این است که بر اساس قوانین فیسبوک، کاربران حق انتشار محتوا درباره تاثیرات طولانی مدت واکسن کرونا بر روی DNA افراد ندارند و هرگونه محتوا با این مضمون حذف می‌شود؛ این در حالی است که زاکربرگ در اقدامی عجیب، آزادانه راجع به این موضوع اظهار نظر کرده و در یک اقدام عجیب‌تر با حضور در یک گفت‌وگوی زنده حرف خود را کاملا عوض کرده و مخالف آن را اعلام می‌کند.

در ادامه ویدئوی مذکور را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیسبوک آزادی بیان شبکه های اجتماعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی یا عموپورنگ تصویری جدید در کنار امیرمحمد منتشر کرد و نوشت: «هرچقدر هم بزرگ بشی بازم آغوش عمو برات بازه...»

مقایسه این عکس با تصویری که به تازگی در فضای مجازی دیده شده، تعجب کاربران را از تغییرات عمو پورنگ به دنبال داشت.

دیگر خبرها

  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر