Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با مدیر و معاونان مدرسه مطهری یزد با اشاره به این‌که غربی‌ها تفکر، تعقل و تدین را از سیستم آموزشی حذف کرده اند، اظهار کرد: این اتفاق به خاطر این رخ داده که مردم و کشور ما رشد جدی نداشته باشند و همیشه عقب‌تر از آنها حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تدین، تعهد به دنبال دارد و اگر دانش آموزان نخبه با تدین رشد کنند، نسبت به پیشنهادات وسوسه انگیز غربی‌ها بی‌تفاوت خواهند بود و علم خود را برای خدمت به مردم و کشور خود به کار خواهند گرفت.

امام جمعه یزد در مورد عنصر تفکر نیز بیان کرد: اگر به سیستم برنامه ریزی دروس در مدارس توجه کنید، از دوران پیش دبستانی تا زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه، هیچ ساعت و فعالیتی برای تقویت قدرت تفکر آنها در نظر گرفته نشده و با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» پیش رفته‌اند و بعد از 16 سال درس خواندن، در نهایت هم بیکار هستند.

ناصری یزدی تصریح کرد: اگر سیستم به نحوی بود که «بخوان، فکر کن، نوآوری داشته باش و تولید کن» را در دانش آموزان نهادینه می‌کرد، امروز با این همه فارغ التحصیل بیکار مواجه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه این سیستم، نگرش دانش آموزان را سطحی پیش برده بود، افزود: بعد از انقلاب امام خمینی(ره) با شعار ما می‌توانیم تا حدی این سیستم را متحول کرد اما هنوز جای کار بسیاری دارد و این تحول باید به شکل جدی توسط مربیان و معلمان در مدارس اجرا شود.

ناصری عنوان کرد: پشرفت‌هایی که در حوزه دانش هسته‌ای، نظامی و پزشکی رخ داد از همین شعار نشأت گرفت و این نشان دهنده آن است که در کشور ما افراد خوش فکر و با استعداد بسیاری وجود دارد اما سیستم نادرست آموزشی غربی‌ها، سالیان سال آنها را از پیشرفت باز داشته بود.

امام جمعه یزد گفت: سیستم آموزشی راهکاری برای حل مشکلات زندگی به دانش آموزان برای زندگی آینده خود ارائه نداده و این امر مشکلاتی را حتی در زندگی افراد به دنبال داشته است.

وی تاکید کرد: این شیوه‌ها باید در مدارس اصلاح شود و تدین و تفکر و تعقل به سیستم آموزشی باز گردد.

ناصری عنوان کرد: اگر قدرت تعقل در دانش آموزان تقویت شود، از همان ابتدا متوجه خواهند شد که دوست و دشمن کدامند بنابراین حتی اگر در معرض باطل قرار بگیرند، آن را انتخاب نمی‌کنند زیرا قدرت تشخیص حق از باطل و خوب از بد را دارند.

وی با تاکید بر ضرورت رشد عقلانیت که در قرآن کریم نیز بیش از 20 آیه برای آن آمده است، افزود: رشد عقلانیت نه تنها در زندگی فردی بلکه در زندگی اجتماعی افراد و سرنوشت ملت‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود بنابراین رشد و تقویت عقلانیت در مدارس از ضرورت‌هایی است که باید دنبال شود.

در این نشست، مدیر مدرسه مطهری نیز با اشاره به مشکلات نقشه مدرسه در دست احداث بیان کرد: فضای فعلی این مدرسه مناسب نیست و باید در نقشه و اجرا تجدیدنظر شود و با وجود زمین 2 هزار و 500 متری، استفاده مناسبی از فضا نشده است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد خلاقیت نوآوری امام خمینی آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد فارغ التحصیلان بیکار دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم

کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های آموزشی در همه نقاط استان گفت: با تمام وجود و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برقراری عدالت آموزشی تلاش می‌کنیم.

 محمد کرمی در آیین ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس، هدیه شهدای دانش آموز به دانش آموزان مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: ما به همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها گفته‌ایم به آموزش و پرورش کمک کنند چرا که آموزش و پرورش مجموعه عظیم و اثرگذار در نظام راهبردی کشور است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای استعداد‌های بسیار خوبی است که باید امکانات مناسب برای آن فراهم شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر ما صد‌ها مدرسه با بهترین امکانات فراهم کنیم، اما به توانمندسازی معلمان توجه نکنیم، یقیناً همچنان دچار مشکل خواهیم بود بنابراین باید توجه ویژه‌ای به معلمان صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای ما آموزش و پرورش بسیار مهم است بر همین اساس آماده همکاری در زمینه دانش افزایی معلمان هستیم.
کرمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۳ را مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» فرمودند؛ در واقع مردم در دوران دفاع مقدس نیز در همه شرایط در میدان حاضر بودند بنابراین مشارکت مردم بسیار مهم است.
وی افزود: سرانه‌های آموزشی در برنامه‌ریزی و غنای برنامه‌های تربیتی و آموزشی نقش اساسی دارد بنابراین باید خانواده‌ها نیز در این زمینه مشارکت کنند، زیرا مردم نیز علاقمند به مشارکت در امور در قالب انجمن اولیا و مربیان هستند که مدیران باید این ظرفیت عظیم را در نظر بگیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باران نعمت الهی است و شکرگزار آن هستیم که در این سیل اخیر هیچ تخریب کامل و خسارت جانی وجود نداشت.
وی ادامه داد: از محبت و نگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب نسبت به سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنیم.
کرمی تاکید کرد: هرگاه اراده انسان قوی باشد یقیناً مشکلات در هم شکسته می‌شوند چرا که اعتقاد داریم با بیان مشکل، مشکلات حل نمی‌شوند و مشکلات قابل حل هستند، اما باید با همه وجود تلاش کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • ارزیابی شاخص‌ سیستم آموزشی عملکرد کیفیت خدمات‌دهی را ارتقا می‌دهد
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • حضور ۹ شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان
  • ۲ محصول دارویی تا پایان امسال تجاری‌سازی می‌شود