Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:10:43 GMT

3 هکتار از اراضی پارک کودک در سنندج نهال کاری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۳۴۰

3 هکتار از اراضی پارک کودک در سنندج نهال کاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی در حاشیه آغاز نهال‌کاری در 3 هکتار از اراضی پارک کودک سنندج که با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت، اظهار کرد: کاشت و حفاظت از درخت و منابع طبیعی وظیفه آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 25 هکتار اراضی تپه پیر چنار و پارک کودک با  مشارکت سپاه و منابع طبیعی  نهال کاری شد،گفت: امسال هم به مناسبت هفته منابع طبیعی عملیات نهال کاری 3 هکتار از اراضی پارک کودک انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشت 5 هزار اصله نهال در سنندج

شهردار سنندج تصریح کرد: 5 هزار اصله نهال  شامل گونه‌های  بومی و متناسب با شرایط آب و هوایی و نیاز آبی پایین شامل سنجد، ارغوان، زبان گنجشک، بادام تلخ و زالزالک در پارک کودک  و دیگر پارک های جنگلی کاشت می‌شود.

صیدی همچنین تاکید کرد: تامین آب این مسیر از ایستگاه پمپاژ چشمه گویزه کویر تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات چاله‌کنی با اندازه 50*50 با فاصله استاندارد 4 متری جهت غرس و کاشت نهال انجام شده است.

ضرورت حفظ و نگهداری از نهال‌های کاشته شده 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: شهرداری در این دوره با حمایت اعضای شورای شهر و مسئولان استانی اقدامات ارزنده‌ای در خصوص توسعه فضاهای سبز در سطح شهر صورت داده است.

شهرام ملکی گفت: کاشت نهال در سطح شهر کاری بسیار مهم و ارزشمند است، اما حفظ و نگهداری از نهال‌های کاشته شده نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای احداث فضای سبز در دیگر نقاط سطح شهر نظیر نواحی منفصل شهری صورت گرفته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کودک سنندج منابع طبیعی نهال معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان پارک کودک نهال کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴ هزار گل در هفشجان به مناسبت هفته زمین پاک

داوود رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کاشت گل در راستای زیباسازی مناظر عمومی شهری خدمتی در جهت رفاه حال شهروندان و ایجاد آرامش روانی و بصری است.

وی تصریح کرد: د ر همین راستا و باهدف ایجاد طراوت و شادابی در سطح شهر که مترادف با زندگی، حیات، تنفس، پاکیزگی و بهداشت محیط، زیبایی و طراوت و آرام‌کننده روح و روان و پاکیزه کننده هوا است؛ واحد فضای سبز با تلاش مستمر بلوار شهدا و پارکهای سطح شهر را گل‌کاری می‌کند.

رشیدی با اشاره به اینکه باید مشکل کم آبی و خشکسالی را مدنظر داشت، عنوان کرد: همواره تأکید ما استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم است تا علاوه بر بهره مندی از زیبایی و اثرات مثبت گل‌ها و گیاهان در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.

وی خاطر نشان کرد: در گل‌کاری تابستانه بیشتر از گل‌های فصلی با تنوع گونه‌ای شامل گل اطلسی، جعفری، ناز و… که در مقابل گرما مقاومت بیشتری دارند استفاده می‌شود.

رشیدی در پایان یادآور شد: کاشت گل و گیاه در سطح شهر هفشجان با همکاری مدارس و دانش آموزان، بسیجیان، شورای شهر و جمعی از شهروندان انجام شد.

کد خبر 6085377

دیگر خبرها

  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • کاشت ۴ هزار گل در هفشجان به مناسبت هفته زمین پاک
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور