Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@15:00:57 GMT

حدود سه هزار مترمربع از حریم سراب زز الشتر آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۴۶۰

حدود سه هزار مترمربع از حریم سراب زز الشتر آزاد شد

یونس آزادپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات متمرکز آزادسازی حریام و اراضی منابع طبیعی آغاز شده است که از مردم و ساکنان مناطق گردشگری انتظار می رود به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری سازه، فنس و رفع تصرفات اقدام کنند.

وی افزود: همچنین باید تصرفات حریم راه ها، منابع ملی، حرائم و بستر رودخانه ها،ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی با مشارکت خودجوش مردم رفع شود در غیر اینصورت در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، برخورد قاطعی با متصرفان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادپور با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت خدادادی و همه موظف به صیانت از آن هستند عنوان کرد: اراضی ملی در ردیف حقوق عامه محسوب می شود و دستگاه قضایی برای حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد، ضمن برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان، هیچ اغماضی در این زمینه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پدیده تصرف سودجویانه اراضی ملی، منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو، تخریب جنگل ها و مراتع، حریم و بستر رودخانه، درختان و سایر منابع و ساخت و ساز و تصرفات مالکانه غیرمجاز، طی سالهای اخیر وسیع‌تر شده است که شاهد پیامدهای تاسف بار این تعرض برای طبیعت بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با تاکید بر اینکه مبارزه با زمین خواری یک اولویت است گفت: برای رفع تصرف اراضی ملی با احدی تعارف نداریم.

آزادپور با اشاره به آزادسازی ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع از حریم سراب زز در شهرستان تاکید کرد: اراضی ملی به عنوان یک سرمایه بزرگ به صورت امانت در اختیار انسان‌ها قرار دارد که باید به آیندگان برسد که در این راستا به زودی رفع تصرفات منطقه گردشگری هنام انجام خواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضایی شهرستان با همکاری شورای تامین و ادارات ذیربط تمامی منابع ملی را که در مناطق گردشگری شهرستان در اختیار متصرفان است با قاطعیت رفع تصرف خواهد کرد. 

سراب زز در روستای جوانمرد واقع در پنج کیلومتری شهر الشتر مرکز سلسله واقع شده و از قطب های مهم گردشگری است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

برچسب‌ها جنگل دادستانی کل کشور منابع طبیعی رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل دادستانی کل کشور منابع طبیعی جنگل دادستانی کل کشور منابع طبیعی رودخانه های کوهستانی اخبار کنکور منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز در استان قم

مرتضی خوش‌لهجه گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد که این مقدار برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون متر مکعب بوده‌است.

مدیرعامل شرکت گاز قم  با اشاره به جذب ۲۰۸ مشترک صنعتی و ۱۱ هزار مشترک در دیگر بخش‌های استان طی سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: این کاهش مصرف در حالی است که علاوه بر افزایش شمار مشترکین، میزان گاز مصرفی صنایع نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴.۴ درصدی همراه بوده‌است.

خوش لهجه در تشریح چرایی این کاهش مصرف بیان کرد: به نظر می‌رسد علت عمده این کاهش مصرف، اهتمام مردم به صرفه‌جویی و شرایط آب و هوایی استان باشد.

مدیرعامل شرکت گاز قم در پایان با بیان اینکه در فصل سرد سال حدود ۷۰ درصد مصرف گاز طبیعی به مشترکین بخش خانگی اختصاص می‌باید، عنوان کرد: به صورت کلی یک سوم مصرف سالانه گاز استان به نیروگاه سیکل ترکیبی، یک سوم به صنایع و یک سوم نیز به سایر مشترکین اعم از خانگی، تجاری، آموزشی و عمومی تعلق دارد.

هم اینک مجموع مشترکان گاز طبیعی قم در تمامی بخش‌ها، حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۷ مشترک است. ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری این استان ۹۹.۵ درصد و در مناطق روستایی ۹۹.۳ درصد است.

مجموع مشترکان گاز طبیعی استان قم در تمامی بخش‌ها، حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۷ مشترک است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دادستان: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود / فراجا مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشد
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه
  • رفع تصرف ۳ هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز در استان قم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت