Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در مراسم درختکاری با اشاره به اینکه حیات بشر با طبیعت و جنگل و درخت ارتباط دارد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر کشور در حوزه منابع طبیعی است و ۹۰ درصد عرصه‌های را جنگل و مرتع پوشانده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید از منابع طبیعی حفاظت کنیم و هم اینکه آن را توسعه دهیم، افزود: با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش روز و به کارگیری اقشار مختلف منابع طبیعی را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: قطع درخت ستم به شهروندان یک شهر، استان و یک جامعه است.
وی در پایان از کاشت ۸۵ هزار اصله نهال در استان خبر داد و گفت؛ برای گسترش فرهنگ درختکاری نهال در اختیار همه مردم استان قرار داده شود.

پیش از سخنان استاندار، غلام‌حسین حکمتیان‌اصل با  تاکید بر حفاظت از جنگل‌ها و مراتع گفت: به یاد جان باختگان  منابع طبیعی  و شهدا نهال کاری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد استان عرضه منابع است، بیان کرد: آتش‌سوزی‌ها مهمترین تهدید منابع طبیعی است لذا با کاشت درخت این کمبودها و مشکلات رفع شود.

گفتنی است؛ استاندار همچنین در پروژه درختکاری شهرداری و شورای شهر حضور یافت و یک اصلا درخت کاج در این نقطه از شهر یاسوج کاشت.

 

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: نهال فرهنگ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زراعت چوب در استان سمنان ۳۹۰ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد گلابیان شامگاه یکشنبه در بازدید از اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه توسعه زراعت چوب با مشارکت مردم در دست اقدام است، ابراز داشت: طی سال گذشته ۳۵۰ هکتار طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان انجام گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه این آمار به نسبت سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۹۰ درصد رشد داشته است، افزود: این اقدام برای سال جاری نیز با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری اداره منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه تولید نهال بر طبق طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت برای استان در دست اجرا است، ابراز داشت: گسترش و پیگیری این اقدام برای استان یکی از ضرورت‌هایی که ضمن کمک به کاهش ریزگردها و آلاینده‌ها به موضوع زراعت چوب نیز کمک خواهد کرد.

گلابیان ضمن بیان اینکه زراعت چوب جایگزین مناسبی برای تولیدات سنتی است، تصریح کرد: به این منظور در نقاط مستعد می‌توان با تغییر الگوی کشت از گیاهان سریع‌الرشد و اقتصادی و سازگار با اقلیم منطقه بهره برد.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در طرح زراعت چوب مشارکت داشته باشند به این نحو که در فصل مناسب نهال رایگان را دریافت و بعد از آماده سازی عرصه به کاشت آن اقدام کنند.

کد خبر 6078290

دیگر خبرها

  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش
  • زراعت چوب در استان سمنان ۳۹۰ درصد رشد داشته است
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • توزیع 17000 اصله نهال گل محمدی در سوادکوه
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • امسال از سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کنیم
  • سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند
  • پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی