Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون حائری روز پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات برق واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی به تبیین برنامه‌های وزارت نیرو و راهکارهای اجرایی توسعه صنعت برق در کشور اشاره کرد و افزود: تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست و در این زمینه آماده حمایت همه‌جانبه برای رفع مشکلات تولیدکنندگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تولید ۲.۶ درصد از برق کشور در این استان، خواستار حمایت وزارت نیرو برای افزایش تولید برق در این خطه شد.

محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان صنعت برق آذربایجان شرقی، گفت: به رغم تمامی تلاش‌ها، نگرانی‌هایی از بابت تامین برق مورد نیاز استان وجود دارد.
 
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و سابقه درخشان تبریز در حوزه تولید و صنعت، انتظار داریم وزارت نیرو و شرکت توانیر، توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات و تجهیزات به آذربایجان‌ شرقی داشته باشند.
 
پورمحمدی با اشاره به جلسات تخصصی خود با وزرای دولت برای پیگیری تامین سوخت نیروگاه حرارتی تبریز، اظهار داشت: کمبود زیرساخت‌هایی مانند برق در بخش صنعت و تولید، باعث مهاجرت برخی فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به استان‌های دیگر شده است.
 
وی با اشاره به تولید ۲.۶ درصد برق کشور در استان، گفت: این میزان تولید انرژی، برای ما قابل قبول نیست و باید میزان تولید در این بخش متناسب با شاخص‌هایی همچون تعداد جمعیت استان افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی، خواستار تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد و افزود: با تدوین این برنامه، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های انرژی با هماهنگی بهتری صورت گرفته و مکان احداث و توسعه صنعتی استان نیز به شکل بهتری مشخص می‌شود.
 
وی همچنین از تلاش شبانه‌روزی فعالان بخش خصوصی استان در شرایط کرونایی و تحمل برخی مشکلات موجود در حوزه تولید قدردانی کرد و گفت: به‌رغم مشکلاتی همچون تحریم و کرونا، فعالان غیرتمند بخش خصوصی در استان، هیچ نیروی کاری را تعدیل نکرده‌اند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه به بازدید اخیر خود از شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اشاره کرد و گفت: نبود برق کافی در این شهرک، باعث نگرانی فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران شده است.
 
جواد رحمتی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان، آماده احداث یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی در یکی از شهرستان‌های محروم استان است، اظهار داشت: امیدواریم مدیران صنعت برق در استان همکاری‌ها و حمایت های لازم را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.
 

برچسب‌ها استانداری آذربایجان شرقی برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی برق وزارت نیرو استانداری آذربایجان شرقی برق وزارت نیرو اخبار کنکور آذربایجان شرقی وزارت نیرو بخش خصوصی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح آمارگیری از دامداری‌های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زاییده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است. این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌برداری دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون رأس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون رأس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار رأس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون رأس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون رأس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون رأس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون رأس بوده است).

بیشترین تعداد گوسفند و بره در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد بز و بزغاله در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد گاو و گوساله در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیش‌ترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده اطلاعات کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6086520

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • ضرورت جبران عقب‌ماندگی های صنعت برق با اقدامات جهشی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی