Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@19:42:11 GMT

ابتکار اپرای مونیخ برای جلب مخاطب در کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۷۰۰

ابتکار اپرای مونیخ برای جلب مخاطب در کرونا

نزدیک به یک سال است که همه‌گیری یا عالم‌گیری ویروس کرونا زندگی فرهنگی و هنری را با اختلال جدی مواجه کرده است و اپراها در همه کشورها از این اختلال و شاید بهتر است بگوییم توقف فعالیت مستثنا نبوده اند. تا به حال ابتکارات متعددی چون استرمینگ برای حفظ مخاطب زنده اجراهای موسیقی به کار گرفته شده اما هیچکدام آنچنان که باید تجربه شگفت انگیز و خاصی را خلق نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرمینگ روشی است که به وسیله آن می توان یک فایل چندرسانه‌ای مانند صدا و یا تصویر ویدئویی را بدون این که احتیاج به دانلود همه فایل باشد، روی اینترنت از نقطه زمان مورد درخواست مشاهده کرد. ویدئو استریمینگ با قابلیت در اختیار قراردادن درلحظه دیتا به مخاطب اجازه می دهد از محتوا قبل از اینکه تمام فایل دانلود شود، شروع به استفاده و مشاهده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی لو فیگارو، اپرای دولتی باوییر (Bayerische Staatsoper) که خانه اپرا و باله مونیخ محسوب می‌شود برای سایت استرمینگ اجراها دست به ابتکار استفاده از ماشین صدا زده است تا تماشاگر بتواند همان صداهایی را که به‌طور معمول در اجراهای زنده ایجاد می‌کند مثل باز کردن خوراکی، مچاله کردن کاغذ، هیس گفتن و حتی انواع تشویق حین دیدن و شنیدن اجراهای استرمینگ تجربه کند.

این طرح را از آنجا که نمونه مشابهی نداشته می توان خلاقانه‌ترین ابتکار یک‌سال اخیر در حوزه اجرای برخط محسوب کرد؛ از صدای تنظیم ابتدایی سازها لحظاتی پیش از آغاز کنسرت، صدای پچ‌پچ و نجوای حضار و زنگ تلفن‌های همراهی که صاحبانشان فراموش کرده‌اند آن را پیش از اجرا خاموش کنند تا صدای باز کردن بسته خوراکی و کف زدن و فریادهای تشویق همه در نرم افزار ماشین صدای طراحی شده برای اپرای مونیخ در نظر گرفته شده است.

این اقدام اپرای مونیخ از آن جهت قابل اعتناست که استفاده از چنین خلاقیت در نخستین کاربرد سرگرم‌کننده است و حتی سایر سالن‌های اجرای موسیقی را به سمت استفاده از آن در استرمینگ‌های آینده سوق خواهد داد.

اما آیا این دست شیطنت‌ها (ایجاد سروصدا حین اجرای کنسزت) که در شرایط عادی ایجاد مزاحمت و امری خلاف ادب بود، امروز بیانگر وضعیت بحرانی روحی و روانی ما پس از یک سال زندگی در شرایط دشوار ناشی از همه‌گیری نیست؟ شاید زنگ تلفنی که باید در شرایط عادی حین اجرای زنده خاموش می‌شد امروز برای این در برنامه ماشین صدا تعبیه شده است که یک سال است همه ما فقط صدای «هیس» را شنیده ایم.

۵۸۵۸

کد خبر 1492412

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی موسیقی کلاسیک ویروس کرونا یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)

روی شیشه این ماست به جای استفاده از لیبل‌های مرسوم، نام گاوهایی که در تولید این ماست نقش داشته‌اند نوشته شده. این ایده مستقیم عواطف و احساسات مخاطب را نشانه گرفته و باعث می‌شود که مخاطب ارتباط خوبی با محصول برقرار کند.

 همچنین مصرف‌کننده حس می‌کند این ماست در یک مزرعه سنتی و روستایی تولید شده، جایی که همه چیز طبیعی و ارگانیک است و مزرعه‌دار ارتباط خوبی با دامهایش داشته، آنقدر که روی آن ها اسم‌های قشنگی گذاشته، پس این مزرعه جایی است گاوها دچار درد و رنجِ تولید صنعتی نمی‌شوند!

منبع: خلاقیت بدون مرز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)