Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:58:01 GMT

۴۰ درصد از اختلافات کارگری خلخال منجر به صلح و سازش شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۸۳۴

۴۰ درصد از اختلافات کارگری خلخال منجر به صلح و سازش شد

به گزارش ایرنا ، علیرضا خلیلی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: از مجموع ۳۳۵ پرونده اختلاف رسیدگی شده در هیات تشخیص اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال ، ۱۲۰ مورد منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان شد و این شهرستان رتبه نخست استان اردبیل را در بحث کاهش تنش‌های کارگری در سال ۹۹ به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارکرد: برای باقیمانده پرونده‌ها نیز رای مقتضی در هیات تشخیص صادر شده که نتیجه آن رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه، دریافت حق بیمه بیکاری ، سنوات خدمت، پاداش پایان کار ، حق اولاد ، حق مسکن و مطالبات کارگران از کارفرمایان می‌باشد.

وی از راه‌اندازی سیستم جامع  رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی با هدف کاهش حضور مراجعان در اداره و کمک به موارد پیشگیرانه از کرونا در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال خبرداد و گفت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در این اداره ۵۱ مورد بصورت اتوماسیون اداری و ۲۸۸ مورد نیز بصورت دستی رسیدگی شده است.

او افزود: با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری خلخال جلسات کمیسیون کارگری این شهرستان با دعوت از صاحبان سرمایه و کارفرمایان واحدهای بزرگ کارگری منطقه تشکیل که شده که نتیجه آنها ۱۸ مصوبه در سال جاری بوده که ۹۰ درصد از مصوبات اجرایی شده و تحقق یافته است.

خلیلی به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و گفت: مهلت ۱۵ روزه رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در گذشته به ۹ روز در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

وی اظهارکرد: از مجموع ۱۲۲ پرونده مربوط به پرداخت بیمه کاری کارگران بیکار شده واحدهای کارگری این شهرستان در سال جاری نتیجه بررسی ۸۵ پرونده منجر به پرداخت حق بیمه بیکاری کارگران شده است.

به گفته وی ، با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر مشکل پرداخت بموقع حقوق ، مزایا و حق بیمه کارگران شهرداری‌های این شهرستان برطرف شده و هم‌اکنون هیچ‌گونه معوقه حقوق ،سنوات خدمت ، پاداش عیدی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگری در شهرداری‌های خلخال ، کلور و هشجین وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت خدماتی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب خلخال ۱۰ ماه حق و حقوق آبداران این شهرستان را به مبلغ هفت میلیارد ریال پرداخت نکرده ، شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به پرداخت بدهی معوقه به شرکت خدماتی اقدام کند تا این شرکت نیز حقوق معوقه آبداران را پرداخت کند.

وی اظهارکرد: شرکت خدماتی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب این شهرستان در سال جاری تنها موفق به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آبداران خلخال شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها کارگر خلخال استان اردبیل جامعه اسلامی کارگران اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر خلخال استان اردبیل کارگر خلخال استان اردبیل جامعه اسلامی کارگران اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر