Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مراسم روز فرهنگی بلوچستان با حضور تعداد زیادی از شخصیتهای فرهنگی، اقوام بلوچ در شهر کویته از سوی مرکز فرهنگی این شهر با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری ایالت بلوچستان و دبیرکل فرهنگی ایالت برگزار شد.

در این جشنواره اعضای هیات ایران به نمایندگی از سرکنسولگری و با حضور «سید حسن واقفی» رئیس خانه فرهنگ در شهر کویته شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم در قالب برگزاری جشنواره موسیقی ترتیب داده شده بود و نوازندگان و خوانندگان در قالب ترانه خوانی به معرفی فرهنگ بلوچستان در امور اجتماعی و صنایع دستی و آداب و رسوم بلوچی در مهمان نوازی و احترام به دیگران و بیان مهربانی و نوع دوستی مردم بلوچ می‌پرداختند.

مسوولان برگزاری روز فرهنگی بلوچستان با قدردانی از حضور ایرانی در این مراسم و ضمن تاکید بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور به ویژه دو استان همجوار مرزی، از خانه فرهنگ کشورمان خواستند که در آینده این چنین جشنواره‌های فرهنگی با حضور هنرمندان ایرانی صورت گرفته و برنامه مشترک فرهنگی در قالب فستیوال فیلم و نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار شود.

رئیس خانه فرهنگ ایران نیز طی سخنرانی در این مراسم ضمن تبریک روز فرهنگی بلوچستان به مردم و دولت این ایالت، گفت: نمایندگی فرهنگی ایران در صدد است که به زودی جشنواره فرهنگی مشترکی را با حضور هنرمندان ایرانی و با همکاری مرکز فرهنگی شهر کویته برگزار نماید که این جشنواره شامل نمایشگاه هنری و صنایع دستی، پخش فیلم و برگزاری فستیوال فیلم ایرانی خواهد بود.

واقفی افزود: گذشته فرهنگی این ایالت و مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان به خوبی بر مشترکات بسیار بین دو ملت دوست و برادر ایران و پاکستان تاکید دارد. ما شعرای فارسی گوی بسیار در ایالت بلوچستان داشته و داریم که علاوه بر سرود شعر به زبان بلوچی و براهوی و دیگر زبان‌های رایج در ایالت بلوچستان به زبان فارسی نیز عشق ورزیده وشعر فارسی سروده‌اند.

شایان ذکر است که این برنامه به صورت زنده از شبکه تلویزیونی بولان در پاکستان و چندین کشور دنیا (درحدود پنجاه کشور) به صورت ماهواره‌ای پخش شد.  

برچسب‌ها آداب و رسوم پاکستان خانه فرهنگ ایران ایالت بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آداب و رسوم پاکستان خانه فرهنگ ایران آداب و رسوم پاکستان خانه فرهنگ ایران ایالت بلوچستان اخبار کنکور روز فرهنگی بلوچستان ایالت بلوچستان خانه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود

ایسنا/خوزستان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» در بخش‌های عکس، روایت، بازیگری و شعر و ترانه برگزار می‌شود.

در بخش «جونم برات بگه» یا روایت این جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند داستان کوتاه، خاطره، یادداشت، دلنوشته و یا هر نثر دارای خیالی را که آبادان و آبادانی را در خود داشته باشد به این رویداد ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، نوشته باید متعلق به خود فرد باشد و تا سقف هزار کلمه امکان ارسال وجود دارد.

هر فرد می‌تواند سه نوشته ارسال کند.

در بخش فرتور چهار راه‌هامون (عکس) این رویداد نیز افراد با انتخاب سوژه‌ها که الزاما باید از یکی از چهارراه‌های خیابان‌های امیری، یک احمدآباد و ته‌لنجی آبادان باشد می‌توانند در رقابت حاضر شوند.

هر شرکت‌کننده امکان ارسال حداکثر پنج فریم عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی را دارد و عکس‌های موبایلی نیز پذیرفته خواهند شد.

عکس‌ها باید با فرمت JPG و حداکثر حجم هر فایل حداکثر ۲ مگابایت باشد و امکان اصلاح کادر و رنگ نیز وجود دارد.

در بخش چکامه‌ لین‌ها (شعر و ترانه) شعرها و ترانه‌ها باید به آبادان و محلات و شخصیت‌های آن اشاره کرده باشند.

هر فرد می‌تواند حداکثر سه قطعه شعر یا سه ترانه را برای جشنواره ارسال کند و سبک انتخابی آزاد است.

و بالاخره در بخش سوگنامه‌ چارلی‌ها (بازیگری) علاقمندان می‌توانند از فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهایی که با مضمون آبادان هستند الهام گرفته یا خودشان مولد یک موضوع از این شهر باشند.

سقف فیلم ارسالی بازی متقاضیان شش دقیقه است و علاقمندان می‌توانند بازی تک‌نفره یا گروهی داشته باشند.

هر متقاضی امکان ارسال سه فیلم از بازیگری را دارا است و فیلم‌ها باید افقی و با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۶۰ مگابایت باشند.

علاقمندان آثار خود را به نشانی ایمیل Abadanartisticfestival@gmail.com یا در پیام‌رسان‌های فراگیر به شماره ۰۹۳۰۰۴۷۱۸۷۲ ارسال کنند و به پیوست مشخصات خود شامل نام و نام‌خانوادگی و نشانی را نیز به آدرس و یا شماره همراه یاد شده (در پیام‌رسان‌های فراگیر) بفرستند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده و ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز داوری نهایی به صورت حضوری محقق خواهد شد.

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان نیز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

داوران این رویداد را عبدالرضا سواعدی، عبدالرضا نصاری، بهزاد وزیری، امین جوکار، میلاد اتنا، سعید باجووند، کورش سنایی، احمد دریس، مجید عیدان، محمودرضا ثانی، عبدالرضا ثامری و ایمان مصطفایی تشکیل می‌دهند.

همچنین شبنم زیرک‌قشقایی، محمدرضا قاسمی، محسن نکویی، بهنام کاوه، مانا مداح، شیوا میرزاخانی، جمشید عبودزاده، احمد شابونی، ایمان برغشی، منتصر درویشی، ناصر ندیمی و مسعود رمضانی در هیات انتخاب جشنواره حضور دارند.

فرشید قنبری به عنوان دبیر و سهراب منصوری‌زاده به عنوان دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرهنگی و هنری آبادان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن