Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده فراکسیون پارلمانی بدر اعلام کرد در شرایطی که دولت عراق، اخراج آمریکایی‌ها را به تاخیر می‌اندازد مقاومت مردمی حق قانونی برای مقابله با این اشغالگری دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت المعلومه «کریم المحمداوی» نماینده فراکسیون بدر در پارلمان عراق امروز اعلام کرد که مقاومت مردمی یک حق قانونی است که توسط قوانین و منشورهای بین المللی تضمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در نتیجه به تعویق انداختن تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای خارجی، مقاومت مردمی می ‌تواند در برابر اشغالگری اقدام کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

المحمداوی درباره سکوت دولت عراق مقابل تکرار تجاوزات آمریکا علیه حشد شعبی تاکید کرد، ادامه اشغالگری آمریکا در عراق این حق قانونی را به مقاومت مردمی جهت مقابله با توطئه های اشغالگران می دهد.

وی افزود اگر دولت کنونی تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه را به تأخیر بیاندازد حق شرعی و قانونی به مقاومت مردمی برای اخراج نیروهای اشغالگر از روشهای قانونی داده می شود.

«محمد البیاتی» از اعضای ارشد ائتلاف فتح نیز روز گذشته با اشاره به سکوت دولت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در برابر مورد هدف قرار گرفتن نیروهای حشد شعبی توسط ایالات متحده اعلام کرد که این موضوع علامت سوال های زیادی به وجود می‌آورد.

عراق| جنبش نجباء: دولت موافقت پارلمان برای افزایش نیروهای ناتو را کسب نکردفراکسیون صادقون: تا زمانی‌ که آمریکایی‌ها در عراق هستند دسیسه‌های آنها ادامه دارد

«احمد علی» عضو ائتلاف فتح پارلمان عراق نیز در این زمینه گفت، سکوت دولت در قبال جرایم آمریکا راه را به روی تکرار این جنایات باز می‌کند، به گونه‌ای که حمله اخیر به حشد شعبی آخرین در نوع خود نخواهد بود، بلکه در نتیجه سکوت در قبال چنین اقداماتی از نو تکرار خواهد شد.

عضو پارلمان عراق دولت مصطفی الکاظمی را به اتخاذ موضعی آشکار برای ایجاد بازدارندگی در برابر آمریکا ملزم کرد و گفت: تحقیقات جاری ادعای وقوع این جنایت در داخل خاک عراق و نه خارج آن(سوریه) را ثابت می‌کند و مورد تأیید دولت عراق است و ادعای آمریکا درباره وقوع حمله در خاک سوریه را رد می‌کند.

هواپیماهای آمریکایی شامگاه پنجشنبه گذشته مواضع نیروهای حشد شعبی در مرز عراق و سوریه را بمباران کردند که با شهادت یک رزمنده حشد و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارلمان عراق مقاومت مردمی حق قانونی حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای الحشدالشعبی عراق،تاکید کرد که نیروهای مردمی عراق دست به حملات تلافی جویانه خواهند زد.

به گزارش مشرق، عطوان در مطلبی در رای الیوم به تنگنایی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه به آن گرفتار شده است و نوشت که اقدامات این رژیم مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و نیز حمله به پایگاه نظامی «کالسو» الحشدالشعبی در استان بابل عراق گواه این است که اسرائیل توان بیرون آمدن از مخمصه ای که به آن گرفتار شده است را ندارد.

وی با اشاره به اینکه حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای الحشدالشعبی عراق تاوان سنگینی برای تل آویو به همراه خواهد داشت، ادامه داد که پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه تحول راهبردی بود که تل آویو انتظار آن را نداشت و حمله این رژیم به پایگاه سازمان الحشدالشعبی عراق سبب خواهد شد که نیروهای این سازمان نه تنها واکنش نظامی انتقام جویانه داشته باشند، بلکه روانه مرزهای اردن و سوریه با فلسطین اشغالی شوند و حملاتی را در عمق فلسطین اشغالی انجام دهند.

این تحلیلگر در ادامه به جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ اشاره و اضافه کرد، اشغال این کشور به تحریک رژیم صهیونیستی و زمینه سازی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی و تاسیس ائتلاف موسوم به محور اعتدال علیه ایران به سرکردگی تل آویو و با حمایت و نظارت آمریکا بود که هدف قرار دادن سوریه، لیبی و یمن به بهانه دموکراسی و حقوق بشر در این راستا است.

عطوان نوشت: حمله به پایگاه الحشدالشعبی عراق، به خنثی سازی همه طرح‌های آمریکا در عراق و برچیدن پایگاه‌هایش در این کشور و بازگشت عراق به نقش خود به رویارویی با پروژه اسرائیلی-آمریکایی منجر خواهد شد.

به نوشته وی، الحشدالشعبی، پهپاد، موشک و پایگاه مردمی بسیار قوی از حیث سیاسی و نظامی دارد و مورد حمایت قدرت بزرگ منطقه ای به نام ایران است. الحشدالشعبی نقش بارزی علیه اشغالگران؛ از حملات موثر موشکی به بندر ایلات در دهانه دریای سرخ و خلیج عقبه تا حمله به سکوهای گازی میدان کاریش در دریای مدیترانه و بندر حیفا و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولان، ایفا کرده است.

این تحلیلگر افزود: مقابله با موشکها و پهپادهای ایرانی بر فراز اردن، ممکن است بهانه ای برای الحشدالشعبی و نیروهای آن برای رخنه به خاک اردن برای انجام حملات تلافی جویانه علیه رژیم اشغالگر در آینده باشد.

عطوان نوشت: نتانیاهو ۱۰ سال است که به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ علیه ایران و بازوهایش در منطقه به بهانه نابودی مراکز هسته ای آن است و به نظر می رسد که شکست سنگینی که در غزه متحمل شده او را به سمت ماجراجویی گسترش دامنه جنگ سوق داده و از ضعف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کرنش او در برابر لابی اسرائیلی در آمریکا بهره گرفته است.

وی اضافه کرد: اسرائیل در حال حاضر پنج جبهه را پیش روی خود دارد؛ حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن، الحشدالشعبی در عراق و حماس و جهاد اسلامی در غزه. همچنین ایران را نیز باید به آن بیافزاییم.

سردبیر روزنامه رای الیوم ادامه داد: آمریکا به هراندازه که حمایت نظامی، سیاسی و مالی از رژیم صهیونیستی به عمل آورد، پیروز نخواهد شد، آمریکایی در افغانستان شکست خورده و در آستانه شکست در اوکراین قرار دارد و با شکست بزرگی در خاورمیانه رو به رو است. طوفان الاقصی حماس و وعده صادق ایران، نه تنها چهره خاورمیانه، بلکه نهایت دوره آمریکایی-اسرائیلی را رقم خواهد زد و نقشه جدیدی برای دنیا و مراکز قدرت آن ترسیم خواهد کرد. عراق، یمن، فلسطین و لبنان به صحنه آمده و اسرائیل رفتنی است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • رئیسی : موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است