Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه "قلم به‌دستان باید اخلاق را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند" گفت: قلم نویسندگان باید در راه ترویج ارزش‌های انقلابی و معرفتی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در کنگره ملی داستان کوتاه دفاع مقدس جایزه ادبی یوسف اظهار داشت: نخستین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) با محوریت قلم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوره‌های قرآن ترتیب نزولش با ترتیب تدوینش متفاوت است؛ اولین سوره علق و دومین قلم بود. خداوند در سوره علق به نقش دانشی قلم و در سوره قلم به نقش ارزشی آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه "نقش دانشی قلم است که تاریخ را می نگارد، علم را تدوین می‌کند، علم را نشر می‌دهد و وسیله آموزش را نشان می‌دهد" افزود: از جمله آنها نوشتن داستان‌های قرآن و آثاری که نگاشته شده که بخشی از پیام‌های خداوند و اهداف خداوند در این آثار وجود دارد و نقش دانشی قلم در حفظ و نشر آثار بسیار پر رنگ و برجسته است.

امام جمعه ساری بیان کرد: اگر  می‌خواهیم در بعد دانش رشد کنیم باید به قلم توجه کنیم در بخش ارزشی قلم وقتی به قلم قسم می‌خورد می‌خواهد به قداست قلم اشاره کند باید به آن توجه کنیم. 

لائینی گفت: در زمان صدر اسلام قلم در بعد دانشی خیلی نمود نداشت اما به نظر می‌رسد در بُعد ارزشی مقداری کارکرد آن بهتر  از دانش بود یعنی اگر عهدی می‌بستند اغلب به آثار قلمشان پایبند بودند.

پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی «پنجا» با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار کردفرمانده سپاه کردستان: نقش علما و روحانیون در برجسته‌سازی مبانی انقلاب اسلامی ملموس استهمایش بین‌المللی قره‌باغ| آیت‌الله اعرافی: ‌انقلاب اسلامی فراتر از "زبان، قومیت و نژاد" به جهان اسلام نگاه می‌کند‌

وی ادامه داد: در آن دوره گرچه قلم در بعد دانشی کارکرد کمی داشت اما به نظر می رسد در بعد ارزشی یک مقداری وضعش بهتر بود اما امروز می‌بینیم در بعد دانش خیلی کارکرد دارد ولی در بعد ارزشی آن انتظار برآورده نمی‌شود و به سهولت از زیر بار معاهده‌ها بیرون می‌آیند.

لائینی گفت:  این روزها صحبت از تصویب FATF در مجمع تشخیص است و باز چالش دیگری پیش روی ما است. باید مراقب بود اگر قلم در راه خدا قرار بگیرید بُعد دانش و ارزشی آن در مسیر درستی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر علم و دانش و قلم در راه خدا باشد سلاح‌ها کنار خواهد رفت ولی اگر در راه خدا نباشد خطرناک است و خودش سلاح ساز می‌شود، تصریح کرد: ادارات، نهادها و مسئولان و مدیران ما قلم را در راه درست قرار بدهند، دروغ ننویسند. دروغ گزارش ندهند و همچنین دروغ فاکتور نزنند.

وی گفت: به قلم به‌دستان و قلم‌زنان که در نشر و تدوین ارزش‌ها قلم می زنند احترام بگذاریم، شهید نمونه ای از قلم خداست. شهدا نمونه ای از داستان‌های کوتاه خدایی است که اگر آثار قلم وجود شهدا را این آیه‌های کتاب ایثار و شهادت را بشناسیم، بزرگترین تحول تاریخی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ 682/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بعد دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بیمه سلامت در خدمت به سلامت جامعه نقش مهمی دارد و در اسلام نیز در زمینه توجه به سلامت فردی و عمومی تأکید شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: در حوزه سلامت کار‌های باارزشی صورت گرفته است ولی هنوز مردم مطالباتی دارند.

وی گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند که سلامت روح و جسم بشر تأمین شود و تأکید دین بر حفظ جوانی جمعیت، پیشگیری، ورزش و رعایت بهداشت، پرهیز از استرس و فشار‌های روحی، تأکید بر روزه و پرهیز از زیاده روی در خوردن و آشامیدن و تأکید بر ازدواج اقداماتی در زمینه تأمین سلامت جسم و روح است.

مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنان رایگان بیمه شده اند.

مجیدی افزود: در زمینه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار داده شده است و ۶۳ هزار نفر مبتلا به این بیماری‌ها نشان دار شده اند.

وی گفت: در زمینه جوانی جمعیت نیز قانون حمایت از خانواده نیز ۲۰۰ هزار نفر از مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال را بیمه کرده ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: ۴ هزار و ۵۸۰ نفر زوج نازای نشان دار در استان داریم و برای خدمات نازایی ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف