Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالیان دور شهر اصفهان از ۱۲ هکتار فضای سبز برخوردار بود که اکنون این میزان با توسعه شهری به پنج هزار هکتار کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که جمعیت شهر رو به افزایش است و مردم بیش از گذشته به هوای پاک نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصر اصفهانی در آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری با تاکید بر لزوم توجه به نقش فضای سبز در توسعه شهرها، اظهار کرد: همه ما از کودکی با اهمیت فضای سبز آشنا شده‌ایم و اکنون که مأموریت داریم شرایط زیست مطلوب را در شهر مهیا کنیم، باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظیفه مدیریت شهری برای تحقق زیست بهتر در اصفهان، افزود: مدیریت شهری مسئول سلامت و نشاط مردم است و در همین راستا باید اقدامات امیدبخش را در بین آحاد مردم انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: منافع و وظایف دستگاه‌های مختلف به‌واسطه توسعه، افزایش و نگهداری فضای سبز در شهر، آنها را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز اصفهان حاصل تلاش گذشتگان ما است، ادامه داد: در سالیان دور شهر اصفهان از ۱۲ هکتار فضای سبز برخوردار بود که اکنون این میزان با توسعه شهری به پنج هزار هکتار کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که جمعیت شهر رو به افزایش است و مردم بیش از گذشته به هوای پاک نیاز دارند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: مردم چشم امید به مدیریت شهری دوخته‌اند و انتظار دارند ما به عنوان نمایندگان آنها وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم زیرا اعضای شورای شهر حاصل انتخاب این مردم هستند.

وی ادامه داد: دو میلیون شهروند اصفهان به ما اعتماد کرده‌اند و از ما توقع دارند که مراقب آسایش، آرامش و سلامت آن‌ها باشیم؛ مردم اصفهان توقع بالایی دارند و این موضوع وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: انتظارات امروز شهروندان با دیروز متفاوت است و خدمات ما با اقداماتی که انجام می‌دهیم، تمام نمی‌شود بلکه مقدمه‌ای است که دیگر خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در ایجاد فضایی آرام و انجام بهترین خدمت به مردم اصفهان تلاش کنند، افزود: امروز کاشت نهال در کمربند سبز شهر اصفهان برای احداث پارک جنگلی در یک زمین چندین هکتاری آغاز شده و توسعه آن به همکاری بیشتر مسئولان باز می‌گردد.

نصراصفهانی گفت: همه مسئول هستند با هم‌افزایی فضای سبز اصفهان را توسعه دهند تا مردم از آن استفاده کنند؛ بدین سبب امیدوارم همه دستگاه‌های مربوطه وظایف قانونی و فراتر از قانون خود را برای این موضوعات انجام دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان روز درختکاری هوای پاک شورای شهر اصفهان شهرداری اصفهان توسعه شهری شهر اصفهان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری باید انجام شود که بر این اساس سالانه چهار میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان منابع طبیعی، حسن وحید اظهار کرد: سطوح اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مشخص است و همواره در سطح استانی و ملی پیگیر اجرای این عملیات هستیم.

وی افزود: به‌رغم اینکه برنامه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، اما برای اجرای چهار میلیون هکتار حدود سه تا ۳.۵ همت اعتبار مورد نیاز است؛ در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری باید انجام شود که بر این اساس سالانه چهار میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ۷۰ درصد کاهش خسارت سیل را به همراه دارد، تصریح کرد: اجرای این عملیات منجر به تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی تا ۶۰۰ مترمکعب و کاهش شش تا هشت تنی فرسایش خاک در هکتار می‌شود.

وحید با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، گفت: اجرای این عملیات ۱.۵ تا سه برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

کد خبر 747203

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند
  • پیشرفت و توسعه مناطق منفصل شهری در رباط کریم تداوم داشته باشد