Web Analytics Made Easy - Statcounter

تندگویان با بیان اینکه اعتبار به اندازه کافی وجود دارد اما هماهنگی وجود ندارد و شاهد هدررفت منابع هستیم گفت: همه دستگاه ها دغدغه مند با طرح و ایده وارد جلسات شوند و اتفاق مثبت این است که جوانان استان که فرصت هستند، تبدیل به تهدید نشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی تندگویان، پنجشنبه(14 اسفند) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با محورت هویت دینی و ملی در آغاز سخن با اشاره به اینکه کرمان تنها استانی است که تاکنون دو بار در ستاد ساماندهی جوانان آن شرکت کرده ام و در مجموع بیش از ۴ بار به استان سفر کردم؛ افزود: این فرصت کم پیش می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان؛ کرمان را مأمنی برای فرزندان شهدا دانست و اظهار کرد: نمی شود اینجا نیاییم؛ دلتنگ که می شویم عموی ما اینجا دفن شده و برای درد دل می آییم و کرمان برای ما خاطرات به یاد ماندنی و شیرین و غمگین دارد.

 

 

وی با بیان این نکته که اگر به بیانیه گام دوم توجه اساسی داشته باشیم، می بینیم که اگر اتفاقی که در کشور افتاده درست بوده و همه چیز بدون مشکل اجرا می شد، نیازی به تولید بیانیه نبود؛ تصریح کرد: وقتی بحث گام دوم مطرح می شود، در کنار تعریف ریل و سیاست گذاری و مشخص کردن چشم انداز، حتماً نیاز به نگرش ماقبل و تصحیح موضوعاتی است که ممکن است اشتباه انجام شده باشد.

 

 

تندگویان ادامه داد: این دیدگاه تحول گرا و آینده نگر است بنابراین وظیفه همه نهادها است که در مدل اجرا، عملیات، ارتباط با مدل حاکمیت روند اقدامات بررسی شود و با توجه به سیاست گذاری بیانیه، اصلاح ساختار، فرآیند و هم افزایی نیاز است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور این است وقتی یک دستگاه وارد موضوع می شود، بقیه از خود رفع مسئولیت می کنند در حالی که دستور رهبری لازم الاجرا برای تمام نهادها است و موضوعات مطرح شده در حوزه عملکرد اجرایی نهادی مانند ما نیست و بسیاری از نهادها باید ورود کرده و راهکار داشته باشند تا در راستای بیانیه پایش عملیاتی داشته باشیم و ما سند جامع اجرایی در رابطه با بیانیه را در دستور کار داریم.

 

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اگر خروجی جلسه ستادساماندهی امور جوانان در استان به رفع یک آسیب و یک اتفاق جدید کمک کند، استاندار وقت می گذارد؛ کدام دستگاه می تواند ادعا کند بحث جوانان به ما ربط ندارد؟ اشتغال، ازدواج، طلاق، فرهنگ، اعتیاد و بیش از 90 درصد مسائل استان به جوانان ربط دارد؛ نزاع، خودکشی و ... عمدتاً مربوط به جوانان است و هر کدام از دستگاه ها باید دغدغه مند در ستاد حاضر شده و ما باید هماهنگی و بهترین یاری در سیاست گذاری کلان را بدهیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه اعتبار به اندازه کافی وجود دارد اما هماهنگی وجود ندارد و شاهد هدررفت منابع هستیم؛ افزود: امسال برای نخستین بار بعد از 25 سال آمار ثبت ازدواج پنج درصد افزایش پیدا کرده، کرمان استان سوم است و هشت درصد افزایش ثبت ازدواج در 9 ماهه امسال داشته است که اتفاق خوبی است.

 

 

تندگویان با ابراز این مطلب که در مجموع، اتفاقی که می خواهیم نیفتاده و شاهد مهاجرت جوانان، حاشیه نشینی و ... هستیم؛ تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم کار به اینجا برسد و باید قبل از این با ایجاد شغل در روستا از مهاجرت جلوگیری می کردیم.

 

 

وی ادامه داد: همه دستگاه ها دغدغه مند با طرح و ایده وارد جلسات شوند و اتفاق مثبت این است که جوانان استان که فرصت هستند، تبدیل به تهدید نشوند؛ در هیچ کدام از اغتشاشات چند سال اخیر یک نفر از مجموعه تشکل های ما نبود که این نشان می دهد وقتی جوان در پایگاه و جایگاهی حضور یابد که بحث های مختلف دارد و شأنیت او رعایت شود، در مباحث وارد نمی شود.

 

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: اعضای تشکل ها و سمن های جوانان در حوزه آسیب ها و اشتغال کار می کنند و برای حضور هدفمند جوانان، دوره برگزار می کنیم و تکلیف جوانان حاضر در ستاد مشخص است لذا باید همانطور که در خانه با جوانان برخورد می کنیم، باید با جوانان استان برخورد کنیم. 

 

 

وی در پایان گفت: ثبت تشکل های دارای طرح ورزش و جوانان در استان کرمان با مشکل مواجه است و درخواست داریم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد مهدی تندگویان کرمان ساماندهی امور جوانان ورزش و جوانان جوانان استان دغدغه مند دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: وضعیت اعتبارات مصوباتی از سفر رئیس جمهور که تا کنون به اتمام نرسیده‌اند از محل تعیین شده پیگیری خواهند شد.

ابوطالب شفقت امروز، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، عنوان کرد: معاونین حوزه‌های اقتصادی و عمرانی موظف شدند گزارشی را از آخرین وضعیت مصوبات سفر و میزان اعتباراتی که می بایست تأمین شوند و تا کنون محقق نشدند با ذکر محل تأمین اعتبار آماده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش پیگیری های لازم از محل های تأمین اعتبار انجام خواهد شد تا بتوانیم با تحقق این اعتبارات پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

استاندار لرستان بر تفاهم و وحدت رویه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها به عنوان دو اصل خدمتگزاری در دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید منفعل عمل کند و باید در اجرای برنامه ها شرایطی فراهم شود تا مردم در زندگی شرافتمندانه مشارکت داشته باشند.

شفقت در خصوص اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان و تأثیر آن در توسعه ی لرستان، ابراز کرد: اجرای کامل مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده و نقش حوزه ی استانداری نظارت، هماهنگی و راهبری است.

وی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی باید از تورم نیروی انسانی در ستادهای مرکزی کاهش دهیم.

استاندار لرستان در این جلسه همچنین بر برنامه‌ریزی و اجرای مناسب برنامه‌های پشتیبانی و خدمت رسانی در روستاها تأکید و افزود: روستاها به عنوان محل‌های مولدسازی استان و بنگاه‌های اقتصادی، زنجیره‌های ارزش ساز بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

در این جلسه دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه‌ای، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل گزارشاتی از تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها ارائه دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود