Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@22:19:03 GMT

خرید تلویزیون شهری

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۱۳۵

خرید تلویزیون شهری برای تبلیغات محیطی در شهرهای بزرگ و پیشرفته دنیا یکی از تاثیرگذار ترین نوع تبلیغات دنیا به حساب می ایند.

 این نمایشگر ها در سالن های سرپوشیده و فضاهای بسته هم کاربرد دارد. همچنین در مجتمع های تجاری و مکان‌های عمومی مانند، ایستگاه‌های قطار، ترمینال ها و سالن های همایش برای پخش تصاویر و فیلم های مختلف از آن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف انرژی پایینی دارد و تغییر تصاویر و پخش تصاویر متحرک مانند فیلم را ایجاد می نماید. دارای درخشندگی و ایجاد نور  از دیگر ویژگی های تلویزیون های شهری  می باشد.

در ادامه برای شما عزیزان در مورد عوامل موثر بر خرید تلویزیون شهری و  انواع تلویزیون های شهری را توضیح می دهیم.

تلویزیون شهری چگونه ساخته می شود؟

تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن بلوک هایی ساخته می شود، که در ابعاد کوچکتر ساخته می شوند. هر کدام از این بلوک ها از جز دیگری از  تشکیل می‌شود، که ماژول LED نام دارد.

این ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ساخته خواهد شد.

 در تلویزیون شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ،سبز، آبی استفاده خواهد شد. هر پیکسل در این تلویزیون ها شامل ۳ یا ۴ LED با رنگ های اصلی می باشد.

در ادامه مقاله به اجزای سازنده که در خرید تلویزیون شهری مورد توجه هستند پرداخته ایم.

اجزای تلویزیون های شهری

جهت خرید تلویزیون شهری باید با اجزای تلویزیون شهری نیز آشنایی خوب و مناسبی داشت. پس با ما همراه باشید تا با اجزای نمایشگر های شهری آشنا شوید.

 ماژول LED تلویزیون شهری

 مهم ترین قسمت تلویزیون شهری همین ماژول LED می باشد، که کیفیت  ان تاثیر مستقیم روی تلویزیون دارد. وظیفه ماژول LED نمایش محتوا با پیکسل های LED که روی آن قرار دارد، در تلویزیون می باشد.  

منبع تغذیه تلویزیون شهری

 منبع تغذیه انرژی مورد نیاز سیستم را تامین می‌نماید و برق AC شهری را به DC تبدیل می کند. معمولاً تجهیزات LED تلویزیون شهری با ولتاژ ۵  ولت کار میکنند. برای خرید تلویزیون شهری، انتخاب منبع تغذیه مهم است.

شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این قطعه، متناسب با مصرف ماژول های LED باشد.  

 کارت کنترل تلویزیون شهری

 کار کارت کنترل این است که دیتا را از اپراتور دریافت می نماید و بر روی ماژول های LED نمایش می گذارد. در این تلویزیون های شهری به طور معمول از کنترل های آنلاین استفاده می گردد. کنترل های آنلاین شامل دو قسمت گیرنده و فرستنده می شوند.

ویدیو پروسسور تلویزیون شهری

 ویدیو پروسسور ، رابط  بین ورودی های تصویر و نمایشگر LED ویدیو پروفسور می باشد. این قسمت وظیفه انتخاب ورودی تصویر و تغییر اندازه تصویر ورودی و اندازه تلویزیون شهری را دارا می باشد.

 سازه تلویزیون شهری

سازه باید با نیرو های وارد شده توسط نمایشگر محاسبه و طراحی شود و متناسب با این ها باشد. به طور کلی فضای تعمیرات و نصب باید در موارد ضروری نیز در نظر گرفته شود. پس مقاومت هرچه بیشتر سازه باید هنگام خرید تلویزیون شهری بررسی شود.

 سیستم سرمایشی

قطعات الکترونیک هنگام فعالیت طولانی مدت ایجاد گرما می کنند. گرمای درون اتاقک باید به نحوی خارج شود. اگر این گرما خارج نشود به سیستم آسیب می زند. به طور معمول در این سیستم از کولر گازی صنعتی استفاده می شود.

انواع تلویزیون شهری

هنگام خرید تلویزیون شهری باید انواع آن را به خوبی شناخت تا باتوجه به نوع مصرف، انتخاب دقیق و مناسب داشته باشیم. بطور کلی انواع این تلویزیون ها عبارتند از:

تلویزیون شهری فضای باز تلویزیون شهری فضای بسته  تلویزیون شهری رنتال تلویزیون شهری نمایشگر سیار  تلویزیون شهری فضای باز

 از رایج ترین نوع این نمایشگر ها به حساب می آید.

 خرید تلویزیون شهری فضای باز معمولاً برای هدف های تبلیغاتی ساخت و اجرا می شوند. این تلویزیون ها باید مقاومت لازم را برای استقامت در شرایط آب و هوایی مختلف را دارا باشند. تلویزیون های فضای باز یا به صورت سازه در مکان نصب خواهد شد یا به بدنه ساختمان ها متصل می شوند. ارسال پیام به این تلویزیون ها از طریق فیبر نوری با آنتن های مخابراتی صورت می گیرد.

 تلویزیون شهری فضای بسته 

نمایشگر LED تلویزیون های شهری در فضای بسته  نور کمتری نسبت به نمایشگرهای فضای باز نیاز دارند. از کاربردهای خرید تلویزیون های شهری فضای بسته، می توان به فروشگاه‌های بزرگ, مانکن دیجیتال, نمایش فیلم و مقالات در همایش ها نام برد. ابعاد این  نمایشگر ها به  داد پیج یا همان فاصله پیکسلی بستگی دارد.

 خرید تلویزیون شهری رنتال

 این نمایشگرها قطعه های ماژولار یک نمایشگر هستند، که در کنار یکدیگر بسته شده اند و یک تلویزیون شهری را می سازند. کابینت های رنتال   به آسانی  به وسیله اتصالاتی که برای آنها تعبیه شده است، در کنار یکدیگر قرار می گیرند و تصویر یکنواخت را ایجاد می نمایند. این کابینت ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند، در ابعاد مختلف و در داده های مختلف ساخته می شوند. ابعاد این کابینت ها به طور معمول مربعی شکل می باشد و در هر اندازه که نیاز باشد استفاده می شود و در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

 خرید تلویزیون شهری با نمایشگر سیار

 این نمایشگر ها معمولا برای مراسم ها و کارهای موقت به کار می روند مثلاً   نمایشگاه ها، یکی از بهترین راهکارها برای ارائه تبلیغات، نمایشگرهای LED سیار هستند.

 تلویزیون های شهری با نمایشگر سیار برای روشن شدن نیاز به منبع برق دارند و به وسیله سیستم برق سیار مدت زمان طولانی روشن می مانند. خرید تلویزیون شهری نمایشگر سیار برای مقاصد موقت و سیار خوب هستند و برای راه اندازی فقط به برق نیاز دارند و در زمان کمتر از یک دقیقه در هر مکان روشن می شوند. جهت نمایش محتوای تبلیغاتی و حتی پخش مسابقات ورزشی در مکان های مختلف از این نوع نمایشگر ها استفاده می شود.

  

انواع تلویزیون های شهری  از نظر ساختار پیکسلی

 به طور کلی تلویزیون‌های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. که برای خرید تلویزیون شهری مناسب باید به آن دقت داشت.

در نوع RGB هر پیکسل از موارد زیر تشکیل شده است:

 یک LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی 

در نوع 2RGB هر پیکسل از موارد زیر تشکیل شده است:

دو LED قرمز، یک LED سبز و یکLED آبی

در نوع 2RGB تلویزیون های شهری در شرایط خاصی می‌تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر یک پیکسل مجازی تولید کند و کیفیت تصویر را به شدت بالا ببرند. در قسمت یک، ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معین تا پیکسل های مجاور دارند. اما ماژول های متنوع و با فاصله پیکسل های متفاوت ساخته شده اند، تا تلویزیون های شهری با کیفیت های متفاوت تولید شوند. دات پیچ  فاصله بین پیکسل ها می باشد. دات پیچ معمولاً بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور می باشد. دات پیچ با حرف P نشان داده می شود و به دنبال آن عدد، فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می‌شود. به طور مثال P10 یعنی فاصله مرکز تا دو پیکسل مجاور ۱۰ میلی متر می باشد.

 

 تقسیم بندی تلویزیون شهری از نظر کاربرد

هر مجموعه، ارگان و یا هر فردی برای کابردی خاص به خرید تلویزیون شهری اقدام میکند. پس حتما باید به موارد مختلف مثل تقسیم بندی تلویزیون شهری از نظر کاربرد هنگام خرید توجه شود.

تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor  تقسیم بندی می شوند.

 از ویژگی های تلویزیون های Outdoor می توان موارد زیر را نام برد: این تلویزیون ها به طور کامل ضد آب هستند. تا حدودی ضدضربه می باشند. به علت وجود آفتابگیر روی هر پیکسل، در نور آفتاب به راحت تصویر را نمایش می دهند.  خرید تلویزیون شهری Outdoor  جهت به کار رفتن در فضاهای باز شهری مانند چهارراه ها، بزرگراه ها، فرودگاه هاو پارک ها و... انجام می شود.  ویژگی های تلویزیون های Indoor موارد زیر می باشد: این تلویزیون ها ضد آب نیستند. در بیشتر موارد فاقد آفتابگیر می باشند. خرید تلویزیون شهری Indoor  جهت استفاده در فضاهای سربسته مانند، تالارها،  استادیوم های ورزشی، سالن های کنفرانس، سالن های آمفی تئاتر، سالن های فرودگاه ها، سالن های مترو و استادیو ها توصیه می شود.

 

تقسیم بندی تلویزیون های شهری از نظر راه اندازی 

نکته ای که در هنگام خرید تلویزیون شهری بسیار حائزاهمیت می باشد همین نوع راه اندازی دستگاه است.

تلویزیون های شهری از نظر نحوه راه اندازی به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می شوند.

در نوع تلویزیون های آنلاین برای راه اندازی پس از خرید تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترل گر استفاده می شود. از این مدل تلویزیون ها بیشتر برای ساخت تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ تر استفاده می شوند.

در نوع تلویزیون های آنلاین معمولا صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را ایفا می کند و برای نمایش فیلم و تصاویر کامپیوتر باید به طور مداوم مداوم روشن باشد .

در نوع تلویزیون‌های شهری آفلاین برای راه اندازی تلویزیون شهری ،از بردهای کنترل خاصی استفاده می شود، که برای برنامه ریزی تنها به کامپیوتر نیاز دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند قیمت تلویزیون شهری

 قیمت  تلویزیون شهری بستگی به قیمت قطعات آن دارد. قسمتی که مهم ترین تاثیر را بر روی قیمت خرید تلویزیون شهری را دارد، ماژول LED آن می باشد.

قیمت های ماژول LED هم به داد پیچ یا همان فاصله پیکسلی بستگی دارد. قیمت قطعات LED و در نتیجه قیمت تلویزیون شهری با توجه به رشد نرخ ارز تغییرات زیادی دارد و نوسان قیمت زیادی نیز دارد.

 

تابلو روان ال ای دی چیست؟

درواقع نام دیگری است که هنگام خرید تلویزیون شهری به کار میرود.

تابلو روان اسامی متفاوتی را دارا می باشد. مانند تابلو ال ای دی، تابلوی پیام رسان الکترونیکی، تابلوی فول کالر، تلویزیون شهری، تابلوی پیام نمای دیجیتال.

 امروزه با پیشرفت های بزرگ در زمینه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به وجود آمده شکل‌های جدیدی از تبلیغات و اطلاع رسانی نیز به وجود آمده است. در کشور ما نیز از آن استقبال بی‌نظیری شده است. خرید تلویریون های شهری  معمولاً برای پخش اخبار، آگهی‌های تجاری، روز شمار پروژه ها، پیام های مناسبتی، پیام‌های آموزشی، فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرند و در مکان های آموزشی و تجاری،   پمپ بنزین ها و فضای داخلی نمایشگاه و سالن انتظار، بیمارستان و درمانگاه ها، سالن های ورزشی و فرودگاه ها نصب می شوند.

مزایای استفاده از تابلو روان متحرک بودن متن ها و افکت ها توجه مشتریان را به خود جلب می کند. با توجه به جدید بودن این کار استفاده از آن نشانه اعتبار کار شما می باشد. بسیار سبک و هنگام خرید تلویزیون شهری ، حمل و نصب آن نیز  راحت و ساده است. هزینه برق مصرفی بسیار پایینی و مقرون به صرفه دارد. عمر بالای ال ای دی استفاده از این تابلو روان ها باعث زیبا سازی محیط شهری و تاثیر مثبت بر روی روحیه شهروندان دارد و باعث ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می‌شود. نگهداری و تعمیرات آن نیز بسیار آسان و کم هزینه می باشد. خرید و استفاده از آن به عنوان یک ابزار آموزشی در محل کار، برای کارکنان و مشتریان می توانند از تاریخ روز،  وقوع اخبار،  پیام های مناسبتی و آموزشی و فرهنگی مطلع گردند. مزایای خرید از صنایع الکترونیک پارسه

این مجموعه تنها تولید کننده تابلو روان و تلویزیون شهری مجهز به خط تولید مدار چاپی، دستگاه تمام اتومات قلع کاری، خط تولید قاب صنعتی با رنگ کوره ای الکترواستاتیک را دارا می باشد. به همین دلیل با مزایای متعددی که در ذیل آورده ایم؛ خرید تلویزیون شهری از صنابع الکترونیک معتبر پارسه جزو پیشنهادات ما به شما می باشد.

دارای فروش اقساطی است که می‌توانند مشتریان را به خود جذب کند. محصولات این مجموعه دارای تنوع محصولات با قیمت های متنوع است. گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی دارد . رزومه کاری بسیار قوی در این زمینه از سال ۸۵ تاکنون دارد. بهره‌مندی مجموعه پارسه از نیرو های  متخصص و تیم تحقیقاتی بزرگ که از فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه صنعتی شریف و طراحان بی نظیر تشکیل شده است. مشاوره حضوری رایگان توسط کارشناسان این شرکت و بازدید از محل نصب قبل از عقد قرارداد نیز از ویژگی‌های این شرکت است. قیمت پایین خرید تلوزیون شهری به علت حذف واسطه ها نیز دارد.

کارخانه این مجموعه در شهرک صنعتی گلگون خیابان نهم جنوبی پلاک ۱۴ واقع شده است و دفتر فروش مرکزی آن در آدرس آزادی تقاطع حبیب اللهی واقع شده است.

شماره تماس:09126000676

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تبلیغات تلویزیون خدمات پس از فروش شرایط آب و هوایی نمایشگر تلویزیون شهری فضای تلویزیون شهری تلویزیون شهری تلویزیون ها استفاده می شود کنار یکدیگر قرار می گیرند راه اندازی نمایشگر ها تقسیم بندی تابلو روان موارد زیر فضای بسته فضای باز پیکسل ها ماژول ها ماژول LED

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی

چهارم اردیبهشت‌ماه ما را به یاد رادیو و تلاش رادیویی‌ها می‌اندازد؛ روزی که اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران نصب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ساعت نوزده چهارم اردیبهشت‌ماه  82 سال پیش اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران نصب شد. اولین‌باری که رادیو در ایران شنیده شد به دلیل فقدان دسترسی و ابزارهای ارتباطی آن زمان، با نام "رادیو تهران" شناخته شد.  در بدو تأسیس، رادیو تهران که دارای دو فرستنده یکی برای موج متوسط و دیگری برای موج‌کوتاه بود، برای پخش برنامه‌های خود از یک استودیو در محل اداره بی‌سیم استفاده می‌کرد.

در سال 1327 یک فرستنده در اختیار رادیو قرار گرفت و یک استودیوی کوچک در میدان ارگ برای پخش اخبار ساخته شد. در سال 1336 نام «رادیو تهران» به «رادیو ایران» تبدیل و بعدها در جنب رادیو ایران فرستنده دومی بنام رادیو تهران نیز مشغول به کار شد که در آغاز امر تنها موسیقی از آن پخش می‌شد. حالا که 83 سال از اولین حضور رادیو در ایران می‌گذرد رادیو از 16 شبکه رادیویی بهره می‌برد.

چند چالش و چند نکته

1. دستمزد پایین و مشکلات معیشتی برای رادیویی‌ها: 

بارها پیشکسوتان رادیو در گفت‌وگوهایشان به دستمزد پایین و البته تبعیض‌هایی اشاره می‌کنند که معمولاً نسبت به حقوق و دستمزد رادیویی‌ها و تلویزیونی‌ها وجود دارد. نکته‌ای که بعضاً از آن به عنوان تبعیض هم نام می‌برند. مصداق بارز آن گفت‌وگویی که منوچهر آذری پیشکسوت رادیو با خبرنگار تسنیم داشت.

او گفت: «من فکر می‌کنم بیشتر باید هوایِ پیشکسوتان را داشته باشند. آنها سال‌ها در عرصه کارهای فرهنگی و هنری استخوان خُرد کردند و از هیچ کوششی دریغ نداشتند. تبعیض که همیشه وجود داشته است می‌توان در تولید آثار رادیویی و تلویزیونی دنبال آنها گشت.این درخواست را داریم که پیشکسوتان و کاربلدهای حوزه رادیو و تلویزیون را دریابند. »

البته بخشی‌زاده معاون صدا در گفت‌وگوی اخیری که با خبرنگار تسنیم داشت به این نکته اشاره کرد: «رادیو دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه بودجه است. ما یک نگاه تطبیقی در بحث پرداخت‌ها داشتیم در بخشی از قسمت‌ها، شغل‌های مشابه در سازمان صداوسیما داریم. یک وقت‌هایی تا 7 برابر و 6 برابر عقبیم و در بخش‌هایی 16 برابر هم این عقب‌ماندگی وجود دارد. خوشبختانه آقای جبلی رئیس رسانه ملی به این موارد کاملاً اشراف دارند. خودشان بحمدالله بعد از جلسات مکرری که داشتیم به بنده عرض کردند من ان‌شاءالله خودم می‌خواهم با خود شما و عوامل ستادی درباره بودجه رادیو تصمیم بگیریم. 

خودمان به تبعیض و مشکلات در دستمزدهای اهالی نجیب رادیو اشراف داریم؛ از طرفی هم می‌دانیم با 20، 30 درصد اضافه کردن به پرداخت‌ها کاری پیش نمی‌رود. چون یکسری توقعات منطقی است. همکار صدابردار من در استودیوی صدا هم حضور دارد و به فاصله‌ای کمتر از 10 متر در پخش هم فعالیت دارد. اما تفاوت در پرداخت چند برابر می‌شود. این اتفاق خودش عاملی برای پایین آوردن انگیزه و یک مقداری تبعیض می‌شود که آزاردهنده است. نمی‌توانم قول بدهم صددرصد امسال این اتفاق می‌افتد اما با حمایت‌های رئیس رسانه ملّی به دنبال پایان دادن به این تفاوت‌ها و به نوعی تبعیض‌ها در دستمزدهای هنرمندان رادیو هستیم.»

خبر معاون صدا از راه‌اندازی رادیو بانوان تا سهم کودکان

2. آگهی‌های آزاردهنده

چندی پیش اولین جشنواره آگهی‌های بازرگانی در صداوسیما برگزار شد. بسیاری از مدیران به خصوص رئیس صداوسیما به نظام‌مندی و توجه به سبک زندگی و خیلی از موارد دیگر در این حوزه تأکید کرد. در میانِ این هیاهو اما یک نکته شاید مغفول ماند و آن وقت‌نشناسی‌های تبلیغاتی در رادیو و البته بی‌توجهی به ساختِ آگهی رادیویی بود که البته از علی بخشی‌زاده معاون صدا درباره آن سؤال کردیم.

او به این نکته اشاره کرد: «می‌دانید که آگهی‌بازرگانی که درست و اصولی ساخته شود حتماً اتفاقاتی را ایجاد می‌کند که حتی یک سریال و برنامه نمی‌توانند آن پیام و اتفاقات را به منصه ظهور برسانند. همان‌طور که شهید آوینی در کتاب آیینه جادو دارند تصویر همه‌ مولفه‌های پیام را منتقل می‌کند. می‌بینیم وقتی یک آگهی‌بازرگانی با تعداد بالایی از فرزندان کالا یا بنگاه اقتصادی را معرفی می‌کند در عینِ تبلیغ آن بنگاه و محصول حتماً به تحکیم خانواده هم فکر کرده است. در عین‌حال تجمل و اغواگری هم می‌تواند پیام‌هایی باشد که در صورتِ ساخت چنین آگهی‌ها و تبلیغاتی ایجاد شود. 

ما در رادیو دغدغه داریم که هنوز بین آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی و رادیویی تفاوتی به وجود نیامده است و الان متأسفانه همین طور است که هرچه در تلویزیون پخش می‌شود صدایِ آن به رادیو می‌رسد. چقدر خوب است که آنونس ویژه‌ای در رادیو ساخته شود. 

بخشی‌زاده تأکید کرد: شاید یکی از دلایلی که بایستی میانِ پخش آگهی تلویزیونی و آگهی رادیویی تفاوت ایجاد شود به این خاطر باشد که رادیو کششِ پخش آگهی‌ها را همچون تلویزیون ندارد. عنصر در تلویزیون بحث بصری و تصویر است و خیلی از خلأهای تبلیغی را می‌‌پوشاند اما در رادیو همواره عنصر خیال را داریم که محتوامحور است، از این جهت همان تبلیغاتی که روی آنتنِ شبکه‌های تلویزیونی می‌رود و بحث تبلیغی را از دریچه تصویر به مخاطب القا می‌کند، نباید در رادیو پخش شود، اشکال ما این است همان آگهی پخش‌شده از طریق تلویزیون، بعضاً در رادیو تکرار می‌شود.»

اما در کنارِ این مشکل و ایراد که معاون صدا به خوبی به آن اشاره کرد پخش وقت و بی‌وقت یا همان وقت‌نشناسی تبلیغات در رادیو کماکان وجود دارد و با انتقاداتی همراه است. شاید یکی از انتقادهای جدّی به آگهی‌های بازرگانی رادیو در برنامه‌های پرشنونده‌ای باشد که شنونده در حال پیگیری برنامه یا برنامه‌هایی پرشنونده است با نوعی از تبلیغات و آگهی بازرگانی مواجه می‌شود که نمی‌تواند آن را درک کند، چون نمی‌تواند در فضای رادیو این نوع تبلیغ و فضای اسپانسری (مشارکتی) را بپذیرد، این نکته اشکال بسیار جدّی است که نوعِ جنس و فرم و محتوای تبلیغ را باید براساس فضای رادیو و تلویزیون درست انتخاب کنند.

کنار این اظهارنظرها و نکاتی که وجود دارد اما مدیران در رادیو و تلویزیون باید به‌سمت آگهی‌هایی بروند که هم تبلیغ را به‌درستی انجام دهد و هم تبدیل به بدسلیقگی نشود، این عبارت وقت‌نشناسی یا به‌قولی تبلیغات آزاردهنده، گاهی باعث می‌شود مخاطب محتوا و آن جذابیت برنامه‌ای را که پیگیری می‌کرد در پی این تعدد آگهی‌ها و طولانی‌شدن‌شان، اصطلاحاً «گم» کند.

بارها اتفاق افتاده است در تلویزیون و پخش سریال‌ها و برنامه‌های پربیننده این اتفاق بیفتد و حالا این اشکال به رادیو هم سرایت کرده است.

3: راه‌اندازی چند شبکه رادیویی

معاون صدا در گفت‌وگوی اخیر با خبرنگار تسنیم از راه‌اندازی رادیو بانوان خبر داد که از طریق رئیس صداوسیما پیگیری می‌شود. در کنار ضرورت این راه‌اندازی شبکه رادیویی، خلأ جدّی رادیو کودکان و حتی بعضاً رادیو سرگرمی هم وجود دارد.  باید دید در سالِ 1403 و روزگار جدید رادیویی‌ها مشکل دستمزدها و آگهی‌های آزاردهنده برطرف خواهد شد یا خیر؟ آیا شبکه رادیویی جدید به چرخه شبکه‌های رادیویی موجود اضافه خواهند شد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • موشک های ایران به اسرائیل برخورد کرد یا نه؟ | ببینید
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی