Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه نقش آفرینی بانوان در دوران شیوع کرونا کمتر از دفاع مقدس نیست، گفت: بانوان به عنوان لشگر فرشتگان تاریخ ساز نقش خودشان را در حوزه سلامت نیز ایفا کنند.

محمود قاسم نژاد در یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» که در سالن اجتماعات بانک ملی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه زنان ایرانی از زمان پیدایی انقلاب تاکنون نقش پررنگ دفاع از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی را بر دوش گرفتند، اظهار کرد: زنان در کنار مردان همکاری بی بدیلی با نهضت بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی داشتند و پس از آن در عرصه دفاع مقدس عزیزترین اعضای خانواده خودشان را تقدیم راه انقلاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایستادگی جانانه زنان در کنار رزمندگان و تحمل رنج فقدان همسر و فرزندان، افزود: زنان رزمنده و ایثارگر و مادران و همسران شهدا الگویی بی بدیل برای جامعه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، با بیان اینکه مادران و همسران شهدا به تاسی از زنان تاریخ ساز عاشورا در راه دفاع ار انقلاب ثابت قدم ماندند، تصریح کرد: امروز قدردان زنانی هستیم که همانند همسر و فرزندانشان در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و به مقام شهادت و جانبازی رسیدند.

قاسم نژاد، با اشاره به گذشت ۴۲ سال از نهضت اسلامی، بر ترویج و پراکندگی الگوی تربیتی مادران و همسران شهدا در این مرز و بوم تاکید کرد و گفت: این الگوهای تاریخ ساز باید به نسل فعلی و نسل های آینده معرفی شوند.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا در اوج جوانی از شیرینی های زندگی خانوادگی گذشتند و همسر و فرزندانشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب و کشور روانه جبهه کردند، متذکر شد: این ایثار و از خود گذشتگی بسیار ارزشمند و ستودنی است.

معاون استاندار گیلان، تربیت اسلامی را ویژگی شهدا و رزمندگان دانست که در دامان پاک مادران این سرزمین شکل گرفته بود و عنوان کرد: زنان ما علاوه بر حضور مستقیم در جبهه جنگ، پشتیبانی معنوی از رزمندگان را بر عهده داشتند و نامه ها و دل نوشته ها و دعاهایی که به همراه اقلام ضروری رزمندگان به جبهه ارسال می شد، بسیار روحیه بخش و امیدآفرین بود.

وی با اشاره به نقش آفرینی موثر و بی بدیل زنان رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس با وجود فاصله هزار کیلومتری از جبهه ها، اضافه کرد: برگزاری همایش های تبیینی با محوریت زنان رزمنده و مادران و همسران شهدا و ایثارگران در طول سال استمرار داشته باشد تا بتوانیم این الگوسازی را در جامعه جاری و سازی کنیم.

قاسم نژاد، با بیان اینکه نقش آفرینی بانوان در دوران شیوع کرونا کمتر از دفاع مقدس نیست، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت یک سال از شیوع کرونا، این بیماری هنوز در جهان خاتمه پیدا نکرده و با جهش های متعددی نیز مواجه شده است لذا زنان و مادران و همسران نقش خودشان را مانند دوران دفاع مقدس انجام دهند.

معاون استاندار گیلان، با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان برای دفاع از سلامت مردم، یادآور شد: کرونای انگلیسی خطرناک تر از کرونای قبلی است و لذا پرهیز از رفت و آمد و تجمعات ضرورت دارد. بانوان به عنوان لشگر فرشتگان تاریخ ساز نقش خودشان را در حوزه سلامت نیز ایفا کنند و نشان دهند که تفکر بسیجی در همه ابعاد وجود دارد.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، برگزاری یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» را در راستای کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور دانست و اظهار کرد: نقش بارز زنان در شکل گیری انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از آن بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: زنان در تکوین و شکل گیری و بقای انقلاب نقش مهمی داشته و در همه صحنه های نظام جهت حفظ آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی شاهد حضور فعال و موثر زنان بودیم. امروز نیز زنان در شرایط سخت کرونا و عرصه دفاع از حریم سلامت مردم جانانه تلاش می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، تاریخ معاصر کشور را گواهی بر حضور همه جانبه زنان مسلمان در صحنه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و دفاعی دانست و گفت: زنان همواره با پیروی از پیام رسان بزرگ عاشورا حماسه های بی بدیلی خلق کردند و ایثارگری ها و فداکاری های آنان هرگز فراموش نمی شود.

پاکاری، با اشاره به نقش عظیم این قشر از جامعه در عرصه رویارویی مستقیم با دشمن بعثی، خاطرنشان کرد: مادران و همسران شهدا با اعزام رزمندگان به جبهه علاوه بر تحمل رنج فراغ و فقدان عزیزانشان، سختی تربیت و پرورش یادگاران شهدا را نیز بر عهده داشتند.

وی از همسران جانبازان به عنوان قهرمان یاد کرد و متذکر شد: زنان ما در عزت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی سهیم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان شهید و جانباز و آزاده را از ویژه برنامه های ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت مقام شهدا دانست و عنوان کرد: امروز وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و معارف دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم، زیرا بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ غنی نیازمند هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا مادران و همسران شهدا لشگر فرشتگان تاریخ استاندار گیلان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم تاسیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت گفت: جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم در وزارت بهداشت است. 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت ایجاد امید آفرینی و ارتقای سلامت است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از اهداف در وزارت بهداشت است و در این خصوص نیازمند دانشمندان متعهد و متدین هستیم. 

عین اللهی تاکید کرد: جذب نیروهای متخصص و متدین در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است.

وی گفت: نظام سلامت ایران قوی ترین نظام سلامت در منطقه است. راه اندازی دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها باعث خیر و برکت شده است. 

وزیر بهداشت افزود: حرکت وعده صادق یک امیدی در دل مسلمانان جهان ایجاد کرد.  

درادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: همکاری خوبی بین نهاد نمایندگی با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد و از ظرفیت های موجود استفاده بهینه شده است. 

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۲۶۰ دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی