Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری و با هدف زنده نگه داشتن یاد ونام شهدای هسته‌ای کشورمان، آئین کاشت نهال با حضور شهردار منطقه، رئیس آموزش و پرورش، پدرخانواده شهید احمدی روشن، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، شهردار ناحیه سه، رابط شورایاری‌های منطقه در مدرسه شهدای هسته‌ای ناحیه ۳ منطقه ۱۳ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی شکری، شهردار منطقه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ونام شهدای هسته‌ای کشورمان گفت: نقش ویژه شهدا و خانواده‌های آن‌ها در حفظ و پایداری اصول انقلاب و فضای ایثارگری بسیار حائز اهمیت است، چرا که شهدا صاحبان اصلی و باغبانان این انقلاب هستند.
او افزود: نهال این انقلاب ۴۲ سال پیش با خون پاک آن‌ها آبیاری شده و امروز به درختی تنومند تبدیل شده و همه ما، فرزندان و نسل‌های آتی در سایه این درخت تنومند آسایش خواهند داشت.
شهردار منطقه ادامه داد: شهدا همیشه بر گردن ما حق دارند و با انجام وظیفه و خدمت شبانه‌روزی باید این حق را ادا کرد.
شکری یاد آور شد: برنامه ریزی خوبی با تعامل و همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در زمینه تبدیل فضای مدارس به کانون‌های فرهنگی محله صورت گرفته که از خدمات آن شهروندان محلات برخوردار خواهند شد.
سخنرانی پدر شهید احمدی روشن در خصوص لزوم ادامه دادن راه شهدا، تقدیر شهردار منطقه از پدر شهید احمدی روشن و اجرای سرود از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزدرختکاری منابع طبیعی شهدای هسته ای شهدای هسته ای شهردار منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، حفاظت از انفال را مهمترین رسالت هر جنگلبان دانست و متذکر شد: همه جنگلبانان خودشان را در قبال خون شهدای انفال مسئول می دانند.

سید مازیار رضوی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت شهید «ناصر پیروی» و یادواره شهدای انفال و جان نثاران منابع طبیعی استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدا صادقانه و خالصانه در راه خدا قدم برداشتند و آسمانی شدند.

وی یاد و خاطره شهیدان «ناصر پیروی» و «رشید غفاری»، شهدای انفال استان گیلان را زنده نگه داشت و افزود: شهدای انفال در راه حفظ منابع طبیعی جان خودشان را نثار کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند و از جان عزیزشان گذشتند، تصریح کرد: از شهدا درس گذشت و ایثار و مردانگی را یاد می گیریم.

رضوی با اشاره به سابقه همکاری خود با شهید پیروی، خاطرنشان کرد: شهید پیروی در کنار نظم و انضباط اداری، همواره به همکاران احترام می گذاشت و از آنان حمایت می کرد.

وی با بیان اینکه شهید پیروی برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها و جلوگیری از قاچاق قرق بانی را راه انداخت و جنگل های منطقه تالش و رضوانشهر را آرام کرد، ادامه داد: شهید غفاری نیز از شهدای مظلوم انفال است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان حفاظت از انفال را مهمترین رسالت هر جنگلبان دانست و متذکر شد: همه جنگلبانان خودشان را در قبال خون شهدای انفال مسئول می دانند و لذا باید بیش از پیش برای حفاظت از این ودیعه الهی تلاش کنیم.

جنگلبانی؛ عبادتی زیبا و ماندگار

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، شهید پیروی را افتخار گیلان دانست و اظهار کرد: شهید پیروی نقطه عطفی را در عرصه حفاظت از انفال ایجاد کرد.

وی جنگلبانان را جان نثاران منابع طبیعی دانست و افزود: علاوه بر شهدا، شاهد ایثار و از خود گذشتگی خانواده های معظم آنان نیز هستیم که از حق خودشان برای مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشتند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان منابع طبیعی را مایه حیات انسان دانست و یادآور شد: منابع طبیعی عطیه خداوندی بوده و لذا شهدای انفال برای حفاظت از بیت المال جان خود را فدا کردند.

وی جنگلبانی را عبادتی زیبا و ماندگار دانست و تاکید کرد: استان گیلان هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و لذا در هفته منابع طبیعی هشت هزار نهال به یاد شهدای گیلان غرس شد و این حرکت زیبا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظام استکبار با همه توان به میدان آمده تا به جمهوری اسلامی خدشه وارد کند، گفت: دشمنان مرد میدان جنگ سخت نیستند و لذا سرداران و فرماندهان ما را ناجوانمردانه شهید می کنند، اما دوران بزن و در رو تمام شده و دشمنان باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، به ایستادگی تمام قد نظام اسلامی در برابر دنیای کفر اشاره کرد و افزود: سازمان های بین المللی در مقابل جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی موضع گیری نکردند، اما سربازان نظام اسلامی از همین سرزمین به قلب استکبار یعنی رژیم منحوس و پلید صهیونیستی حمله کردند و به آنان درس عبرت دادند.

داوطلب، گیلان را استان اولین ها دانست و با بیان اینکه شهید سید یونس رودباری اولین شهید نهضت انقلاب است، اضافه کرد: مردم گیلان در ۸ دی سند ولایتمداری خودشان را امضا کردند؛ گیلانی ها در همه عرصه ها شهید تقدیم کرده اند و استاندار و وزیر شهید داریم و لذا شهید پیروی به عنوان شهید انفال سند سربازی و ولایتمداری ماست.

حجت الاسلام والمسلمین علائیان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم، شهادت را به مثابه آگاهی دانست و اظهار کرد: شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت می کنند.

وی دنیا را غیر واقعی و مجاز دانست و افزود: شهادت واقعی ترین معنای زندگی است و همه ما در برابر شهدا و خانواده های معظم آنان مسئولیت داریم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی، خدمت به خلق را بالاترین عبادت دانست و خاطرنشان کرد: شهدای مظلوم مدافع انفال راه خدمت را انتخاب کردند و شهادت نصیبشان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان