Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:45:24 GMT

فردا، آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۵۰۷

فردا، آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا

با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا نیمه اسفند ماه تمدید کرده بنابر این فردا آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا خواهد بود و هرگونه تمدید مجدد بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه محوری آغاز شد و بر این اساس بنگاههای سه حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مشمول این مرحله از دریافت وام جدید کرونا شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تا پیش از این مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت وام جدید کرونا برای بنگاههای مذکور تا پایان بهمن ماه اعلام شده بود این زمان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای هر سه بخش تا نیمه اسفند ماه تمدید شد.

تمدید مهلت زمان ثبت نام مرحله دوم وام کرونا به دلیل عدم جذب منابع تخصیص یافته و همچنین عدم مراجعه به بانکها به دلیل اعمال محدودیتهای ترددی و رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت تا صاحبان بنگاها و کسب و کارها در حوزه های گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان فرصت مراجعه به بانکها را داشته باشند.

تصویب پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین و کسب و کارهای سه حوزه مذکور به دنبال حمایت دولت از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت که در فاز نخست پرداخت تسهیلات، افراد متقاضی برای دریافت وام ثبت نام کرده و نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور در ۱۴ رسته و بیش از ۸۵۰ زیررسته پرداخت شد.

در مرحله دوم پرداخت وام کرونا نیز، سه حوزه گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت و رقمی معادل ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به این بخشها پیش بینی شد که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص پیدا کرده است.

پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ ۱۲ درصد بوده و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات ابتدا باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت وام جدید کرونا فردا پانزده اسفند به پایان می رسد مگر آنکه تمهیدات جدیدی از سوی ستاد پیش بینی شده و مهلت دریافت وام مجددا تمدید شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وام کرونا كسب و كار مشاغل خانگی تسهیلات بانکی ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سامانه کارا وزارت کار وزارت ورزش و جوانان گردشگري فرهنگ و هنر وام بانکی مشاغل اصناف ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت وام جدید کرونا مهلت دریافت وام پرداخت تسهیلات میلیارد تومان فرهنگ و هنر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!

روز گذشته بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ تسهیلاتی که در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

دیگر خبرها

  • شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد+عکس
  • اجرای ۹۸طرح عمرانی و خدماتی در سلماس
  • (عکس) پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد +عکس
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد + عکس
  • اجرای ۹۸طرح عمرانی و خدماتی در سلماس 
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها