Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر بدهی بانکی غیرقانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید بانک‌ها در راستای تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر بدهی بانکی تلاش کنند، اظهار داشت: آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در بخش کشاورزی و تولید دارد تلاش شود زمینه صادرات محصولات فراهم شده و دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار تسهیل فعالیت بخش تولید توسط بانک‌ها شد و عنوان کرد: توقف فعالیت واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها به واسطه تملک آن واحد جایز نیست، بانک‌ها با امکانات باید واحدها را فعال کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تأمین می‌شود، اضافه کرد: افزایش اعتماد عمومی برای نظام بسیار مهم است و با وجود این سرمایه دشمن هیچ کاری نمی‌تواند کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید مبارزه با فساد در رأس همه امور کشور قرار گیرد و با همه توان در تمامی بخش‌ها با فساد مبارزه شود، گفت: فساد اداری بسیار خطرناک است، چرا که ادارات و سازمان‌ها خود باید جلوه گره گشایی باشند. سلامت اداری مسئله محوری است همه سازمان‌ها باید نسبت به سلامت اداری حساس باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه فساد، تبعیض و فقر شایسته نظام جمهوری اسلامی نیز، تاکید کرد: همه آحاد جامعه نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته و نسبت به مبارزه با فساد، فقر و تبعیض گوش به زنگ و حساس باشند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر این نکته که هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است، تصریح کرد: سازمان‌ها و ادارات ما باید جلوه کارآمدی و گره گشایی از زندگی مردم باشند و چنانچه این سازمان‌ها خود گرفتار فساد شوند، در کار مردم گره خواهند انداخت و بدین ترتیب برای آنها مشکل مضاعف ایجاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به عنوان سرباز نظام، مصمم هستیم که با فساد در هرکجا که باشد مبارزه کنیم و اجازه ندهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، گفت: پرچم مبارزه با فساد در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما به عنوان سربازان ایشان و سربازان این نظام، مبارزه مجدانه با فساد را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری مردم برای مبارزه با فقر و فساد، خاطرنشان کرد: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و باید مسائل را رصد کنند اگر کاستی هست عکس‌العمل مناسب نشان دهند.

وی نقش مردم و گروه‌های بسیج به همراه سازمان‌های مردم نهاد را مهم و حیاتی ذکر و اضافه کرد: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه درجا زدن و متوقف شدن و عقب گرد انسان به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: در این راستا باید زمینه پیشرفت را در راستای اجرای عدالت اجتماعی فراهم کرد و همه بخش‌ها باید جلوه گره گشایی باشند.

رئیس قوه قضائیه گفت: توسعه یافتگی در کشور مسئله مهمی است؛ حتماً باید در حوزه‌های مختلف پیش برویم و هر آنچه از علم و فناوری است در مسیر رفاه مردم باید به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اتحاد اقوام و ادیان و زندگی مسالمت‌آمیز آنها در کنار یکدیگر عنوان کرد: وحدت و انسجام در آذربایجان غربی از نعمت‌های خدا است که اقوام مختلف همراه و با همدلی باهم زندگی می‌کنند که باید قدردان این نعمت دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحدهای تولیدی مبارزه با فساد سازمان ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است