Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در آیین درختکاری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: گفت: بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گونه های مختلف جنگلی در عرصه های طبیعی کاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از گستره استان را جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده بر این اساس موضوع منابع طبیعی در این خطه از کشور دارای اهمیت بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی افزود: در سال های اخیر، در قالب تفاهم نامه ها و با جذب کمک‌های اعتباری از سطح ملی و سازمان‌های جنگلها و مراتع، طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری در استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر ینکه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصادی استان جایگاه ویژه ای دارد اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در عرصه های طبیعی، حیاتی است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری از فرسایش خاک جلوگیری می شود و از منابع آب و خاک محافظت می شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی منابع طبیعی اخبار کنکور خراسان شمالی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان گفت: آبخیزداری به عنوان یک عامل تجدید شونده و زیرساخت توسعه هر کشور و جامعه است که با بهره‌برداری اصولی، علمی و پایدار از منابع طبیعی در بستر زمان پایدار می‌شود.
احمدی افزود: بهره‌برداری غیراصولی از منابع طبیعی موجب بحران کم‌آبی، وقوع سیل‌های ویرانگر، هدر رفت خاک حاصلخیز، از بین رفتن کیفیت آب‌ها از نظر فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی، پر شدن مخازن سد‌ها و تأسیسات آبی از رسوب و لغزش زمین شود.. وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در کنترل و مهار سیلاب، کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، توسعه و تقویت پوشش گیاهی کنترل هرز آب‌ها، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، تغذیه سفر‌های زیرزمینی و افزایش آب رودخانه و چشمه تأثیرگذار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای این طرح‌ها در چهارمحال و بختیاری با توجه به توپوگرافی منطقه و بالا بودن میزان فرسایش خاک به عنوان یک ضرورت است.
عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سه بخش بیومکانیک، بیولوژیک و مکانیک از جمله مرتعداری، جنگل‌کاری، ایجاد و افزایش پوشش گیاهی و فضای سبز و، احداث بند و سد خاکی به منظور جلوگیری و کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی از جمله سیل، خشکسالی، تغییر اقلیم، مقابله با کمبود و بحران آب و بیابان‌زایی اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور