Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@14:58:28 GMT

ایران سراغ مشتریان نفتی قدیمی رفت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۹۶۳

ایران سراغ مشتریان نفتی قدیمی رفت

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند شرکت ملی نفت ایران حداقل با پنج پالایشگاه آسیایی برای مذاکره درباره قراردادهای عرضه نفت در صورت رفع تحریم ها گفت و گو کرده است.

این مذاکرات مقدماتی بوده اند و هیچ صحبتی درباره حجم عرضه یا قیمت نشده است.

صادرات نفت ایران در پی بازگشت تحریمهای آمریکا در اواسط سال ۲۰۱۸ و پایان معافیت های واشنگتن برای برخی از مشتریان نفت ایران در سال ۲۰۱۹، متاثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از پالایشگاه های چینی همچنان به خرید نفت ایران ادامه می دهد. پیش از این تحریم ها، چین، هند، کره جنوبی و ژاپن بزرگترین مشتریان نفت ایران در آسیا بودند.

صادرات نفت ایران در اوایل سال ۲۰۱۸ حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز بود.

سیتی گروپ ایران را بزرگترین عامل غیرقابل پیش بینی برای بازار نفت در سال ۲۰۲۱ خوانده است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیشنهاد حضور در مذاکرات برای احیای برجام را مطرح کرده اما تهران خواستار آن است که ابتدا تحریمها برداشته شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، امیدوار است بایدن رویکرد ملایمتری در خصوص ایران اتخاذ کند و هند بتواند واردات نفت از ایران را ازسربگیرد. چین با تحریم ها مخالف بوده و آمریکا را متهم کرده فراتر از حوزه قضایی خود عمل کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی بلومبرگ ایران شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند و در تسهیل حمل‌ونقل کالا و تراکنش‌های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی‌ها و حزب‌الله فعالیت می‌کنند، تحریم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد