Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@11:13:45 GMT

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۹۹۱

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: عمق دریاچه ارومیه به میزان ۳۵۵ سانتیمتر افزایش یافته است. ناطقان: عیسی کلانتری ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خدمات تلاشگران احیای دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود کم بودن بارش‌ها در اسفند ماه عمق دریاچه ارومیه به میزان ۳۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه بیش از ۱۲۷۱.۳۲ متر است، افزود: هم اکنون دریاچه ارومیه ۴.۳ میلیارد مترمکعب آب دارد که این میزان پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۵ میلیارد متر مکعب برسد.

کلانتری با اشاره به اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در سال جاری، اضافه کرد: با اجرای طرح‌های نرم افزاری دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری به ۱۴۰۶ به تراز اکولوژیک می‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده است گفت: با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد.

کلانتری با بیان اینکه این دریاچه ناموس شما مردم است و حفاظت از دریاچه ارومیه وظیفه فرد فرد مردم کشور بخصوص مردم آذربایجان است و نباید فریب چند شعار زودگذر را بخورید، گفت: در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه، تنها جابجایی مردم شهر تبریز، بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌برد که البته غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، تمام کانون‌های تولید ریز گرد مهار شده و دیگر چیزی بنام ریزگرد نمکی در منطقه وجود ندارد، گفت: متأسفانه کارشکنی برخی از مسئولین استانی بر خلاف مردم عزیز منطقه که همکاری بسیار خوبی داشتند، باعث عقب افتادن برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه شد. برخی از افراد به دلیل کمبود آگاهی، تبلیغات پوچ منفی را به مردم انتقال می‌دهند که پایه و اساس علمی ندارد زیرا چنین کسانی متأسفانه منافع ملی را در اولویت قرار نمی‌دهند. منبع: مهر برچسب ها: افزایش ، دریاچه ارومیه ، آبی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش دریاچه ارومیه آبی احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم

با افزایش ۵۰ درصدی بارش‌ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته و رهاسازی حق‌آبه این دریاچه از سدهای بالادست، وضعیت این دریاچه رو به بهبود است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • فیلم/ لحظه رهاسازی آب سد مهاباد به طرف دریاچه ارومیه
  • فیلم/ واکنش مردم به دریاچه پر آب ارومیه
  • چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم
  • حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • مرحله دوم رهاسازی آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه