Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج این مطالعه نشان می دهد، افرادی که بطور منظم گوشت مصرف می کنند نسبت به افرادی که از مصرف فرآورده های دامی پرهیز می کنند یا مصرف آنها را  جیره بندی می کنند، بیشتر دچار بیماری های مزمن سلامتی می شوند.

مصرف بالاتر گوشت فراوری شده و فراوری نشده خطر بروز بیماری ایسکمی قلب، ذات الریه، بیماری دیورتیکولی روده، پولیپ روده، دیابت افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مصرف زیاد گوشت مرغ با افزایش خطر بروز رفلاکس معده مری، ورم معده، التهاب دوازدهه، بیماری دیورتیکولی روده، بیماری صفراوی و دیابت مرتبط است. 

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «آکسفورد» انجام شد، نشان داد، هر ۷۰ گرم افزایش در مصرف روزانه گوشت - چه به صورت فرآوری شده و یا فرآوری نشده -  خطر ابتلا به بیماری قلبی را ۱۵ درصد، خطر ابتلا به دیابت را ۳۰ درصد و خطر ابتلا به ذات الریه را تقریبا ۳۱ درصد افزایش می دهد.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، خطرات رژیم غذایی مملو از گوشت در مورد گوشت مرغ ها نیز وجود دارد ، بطوری که هر ۳۰ گرم افزایش مصرف روزانه گوشت مرغ خطر ابتلا به دیابت را ۱۴ درصد افزایش می دهد.

یک برگر حدود ۱۱۳ گرم گوشت گاو و یک بال مرغ حاوی حدود ۳۰ گرم گوشت است.

داده های حدود نیم میلیون انگلیسی که در این مطالعه که ۱۰ سال بطور انجامید، نشان داد افرادی که هفته ای سه بار گوشت می خوردند، بیشتر احتمال داشت که سیگار بکشند، چاق شوند و نیز میوه و سبزیجات به میزان کافی مصرف نکنند.

با این حال نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند بیشتر مشکلات مرتبط با مصرف گوشت و سلامتی با در نظر گرفتن «شاخص جرم بدنی» (بی.ام.آی) کاهش می یابد. این موضوع ارتباط میان مصرف گوشت و بروز مشکلات سلامتی در افراد چاق یا دارای اضافه وزن که به میزان استاندارد گوشت می خورند؛ را بیان می کند. 

در نتیجه ، دشوار است بگوییم که چه میزان مصرف گوشت با بروز نگرانی هایی در مورد سلامتی بطور مستقیم ارتباط دارد. توضیح دیگری که در ارتباط با مصرف گوشت و بروز مشکلات سلامتی می توان ارائه داد این است که افرادی که گوشت مصرف می کنند، چربی بیشتری دارند و بنابراین بیشتر در معرض خطر ابتلا به این مشکلات سلامتی هستند.

محققان حدس می زنند که گوشت قرمز فراوری شده و فراوری نشده به دلیل اینکه منبع اصلی اسیدهای چرب اشباع هستند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند.

صندوق جهانی سرطان توصیه می کند که افراد باید مصرف گوشت قرمز خود را باید در کل به حدود ۳۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم در هفته محدود کنند و به ندرت گوشت فراوری شده مصرف کنند و یا اصلا مصرف نکنند. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گوشت گوشت بیماری قلبی خطر ابتلا به بیماری سبزیجات گوشت قرمز خطر ابتلا مصرف گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند

زنده ماندن تا ابد تنها در فیلم‌های علمی تخیلی ممکن است. اما اگر همه ما بتوانیم تنها چند سال خوب دیگر به عمرمان اضافه کنیم چه؟ مثلا فرض کنید قرصی وجود داشته باشد که بتواند آسیب‌های ناشی از گذشت زمان را کاهش دهد تا بتوانید برای مدت طولانی‌تری احساس جوانی داشته باشید؛ و از همه جالب‌تر اینکه در نظر بگیرید این قرص همین حالا هم در کابینت داروهایتان باشد.

به گزارش روزیاتو، گروهی از دانشمندان سوئیسی معتقدند که چهار داروی رایج وجود دارد که ممکن است همین حالا هم در حال مصرف آن‌ها باشید و به افزایش طول عمرتان کمک کنند.

این ایده که دارو‌های تجویزی ممکن است علاوه بر فواید شناخته‌شده‌شان، اثرات طولانی‌مدت بیشتری داشته باشند، جدید نیست. اما به دست آمدن جزئیات خاص در مورد اینکه چگونه می‌توانند بر سلامت شما تأثیر طولانی مدت داشته باشند، چرا.

پروفسور الخاندرو اوکامپو از دانشگاه لوزان سوئیس گفت: «هدف ما در اینجا درمان بیماری‌ها نیست. ما می‌خواهیم از بسیاری از آن‌ها جلوگیری کنیم؛ و این موضوع این پتانسیل را دارد که شانس شما برای زندگی طولانی‌تر را افزایش دهد.»

این تیم در مطالعه‌ای طولانی‌مدت ۴۰۶ داروی تجویز شده را بررسی و هر کدام را بر اساس میزان تاثیرگذاری در کاهش مرگ و میر بر حدود نیم میلیون نفر رتبه‌بندی کردند.

۱. درمان جایگزینی هورمون (HRT)

بیشترین تفاوت در میزان مرگ و میر در زنانی که از استروژن استفاده می‌کردند و آن‌هایی که استفاده نمی‌کردند مشاهده شد.

یک نسخه مصنوعی از استروژن در هورمون درمانی در یائسگی (HRT) یافت می‌شود که درمانی برای کمک به کاهش علائم یائسگی است.

دارو‌های حاوی استروژن با کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر در زنان مصرف‌کننده مرتبط اعلام شدند.

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داده بود که این هورمون می‌تواند سلامت قلب و بقای کلی را بهبود بخشد. دانشمندان آمریکایی این تحقیق بر این باورند که این دارو با کاهش کلسترول و افزایش انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی که باعث محافظت از قلب می‌شود این کار را انجام می‌دهد.

این دارو همچنین به بهبود بخشیدن به استحکام استخوان‌ها شناخته شده است، که می‌تواند با کاهش خطر شکستگی لگن، طول عمر افراد را افزایش دهد. این نوع حوادث در افراد مسن به دلیل لزوم جراحی و دوره نقاهت طولانی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۲. ویاگرا

اخیراً یک مطالعه نشان داد که ویاگرا و دارو‌های مشابه تقویت‌کننده نعوظ می‌توانند اثر محافظتی در برابر بیماری آلزایمر داشته باشند و درنتیجه به افزایش طول عمر منجر شوند.

دانشمندان معتقدند این دارو این کار را با گشاد کردن رگ‌های خونی انجام می‌دهد که باعث افزایش گردش خون به مغز و البته آلت تناسلی می‌شود.

این مطالعه که در مجله نورولوژی منتشر شد، بیان کرد که سیلدنافیل، داروی فعال موجود در ویاگرا، می‌تواند به مغز برود و فعالیت سلول‌های مغزی را تغییر دهد و در مطالعات حیوانی نشانه‌هایی از محافظت از اعصاب را نشان داد.

این قرص‌های آبی کوچک همچنین برای درمان فشار خون ریوی، یک بیماری نادر، اما بالقوه کشنده ریه، استفاده می‌شوند.

۳. استاتین‌ها

استاتین‌ها از دیرباز در محافظت در برابر حملات قلبی و سکته شناخته شده‌اند بنابراین تعجب‌آور نیست که افراد را برای مدت طولانی‌تری زنده نگه دارند.

این دارو برای کاهش کلسترول خون استفاده می‌شود.

اگر کلسترول بیش از حد در خون خود دارید، در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته هستید.

یک مطالعه اسپانیایی نشان داده است که استاتین‌ها با سالم نگه داشتن DNA در هر سلول، می‌توانند روند پیری را کند کنند.

۴. ناپروکسن

قرار گرفتن ناپروکسن در فهرست دارو‌هایی که باعث افزایش طول عمر می‌شوند ممکن است برای برخی افراد تعجب‌آور باشد.

این دارو زمانی که در دوز‌های بسیار بالا یا برای مدت طولانی مصرف شود خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا خونریزی داخلی را افزایش می‌دهد.

با این حال، ناپروکسن با کاهش التهاب که به نظر می‌رسد در ایجاد طیف گسترده‌ای از بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها نقش دارد، درد را کاهش می‌دهد.

اگرچه این مطالعه ارتباط مثبتی بین مصرف این دارو‌ها و زندگی طولانی‌تر نشان می‌دهد، نویسندگان مطالعه تاکید کرده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان دلیلی بر افزایش امید به زندگی در نظر گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • ۹ خاصیت بی نظیر بادام هندی برای سلامتی
  • این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند
  • سه دلیلی که نشان می‌دهد در معرض ابتلا به بیماری کبدی هستید
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟