Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:08:49 GMT

بانک پارسیان خود را متعهد به تولید می‌داند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۰۴۱

بانک پارسیان خود را متعهد به تولید می‌داند

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بانک پارسیان خود را متعهد به تامین نقدینگی بخش تولید می‌داند، گفت: بدون شک اگر مشارکت این بانک در پروژه‌های اقتصادی نبود نه تنها درآمدهای ارزی کشور به شدت کاهش پیدا می‌کرد بلکه بخش زیادی از نیازمان به محصولات پالایشی و نفتی را باید از محل واردات تامین می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«کرونا» و «تحریم» دو عاملی هستند که باعث شد فعالان اقتصادی نتوانند مانند سال‌‌های گذشته کارنامه خوبی داشته باشند. مراجع بین المللی آمارهای متفاوتی از کوچک شدن اقتصاد ایران و کاهش تولید ناخالص داخلی کشور اعلام کرده اند . با این وجود برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند شاید اگر حمایت‌های بانکی نبود شرایط امروز بدتر هم بود . سید جواد حسینی کیا با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها در ماه‌های گذشته، گفت: همین تسهیلات توانست بسیاری از واحدهای تولیدی را سرپا نگه دارد. البته آمارهای اعلامی از طرف بانک مرکزی هم نشان می‌دهد که اولویت نظام بانکی در سال ویروسی اقتصاد ، تامین نقدینگی واحدهای تولیدی بوده است . آنگونه که عبدالناصر همتی اعلام کرده بانک‌ها در 9 ماهه امسال هزار و 200 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده اند که 60 درصد آنها معادل 720 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بوده است.
البته تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها تنها نجات بخش تولید نبوده است . عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشارکت بانک پارسیان در تامین مالی طرح‌هایی همچون پالایشگاه سازی و برخی از فازهای پارس جنوبی ، گفت: بدون شک اگر این تامین مالی صورت نمی گرفت نه تنها درآمدهای ارزی کشور به شدت کاهش پیدا می‌کرد بلکه بخش زیادی از نیاز کشور به محصولات پالایشی باید از محل واردات تامین می‌شد.
حسینی کیا که یکی از راههای تحقق جهش تولید، را صادرات می‌داند ، گفت : نقش بانکها به ویژه بانک‌های خصوصی نیز در تحقق این هدف بسیار پررنگ بوده است . بدون شک دست یافتن به جهش تولید با حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی میسر می‌شود و بانک به عنوان نهادی تاثیرگذار ، بستر ساز این جهش می‌توانند باشند.
افزایش اشتغال به مدد نظام بانکی
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود دررابطه با نقش بانک‌ها در ایجاد اشتغال گفت: هرچه روند پیشروی طرح‌های صنعتی و معدنی سرعت بخشیده شود و واحدهای تولید در تامین سرمایه در گردش خود مشکل کمتری داشته باشند، بیکاری در جامعه کمتر شده و اشتغالزایی در کشور بیشتر می‌شود .
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نگاهی به اقدامات صورت گرفته توسط بانک پارسیان نشان می‌دهد که این بانک خود را متعهد به تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی، جهش تولید و اشتغلزایی می‌داند .
این نماینده مردم با تاکید بر تامین مالی پروژه‌های اقتصادی توسط بانک‌ها گفت : آنچه در این شرایط باید انجام شود، کمک به افزایش تولید و بهبود اشتغال است.
عدالت اجتماعی بدون کمک نظام بانکی محقق نمی شود
حسینی کیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بانک پارسیان در طرح‌هایی همچون انتقال آب از دریای خلیج فارس و پرداخت تسهیلات و وامی‌های قرض الحسنه در مناطق محروم و دور افتاده گفت: مخاطبین و مشتریان بانکها امروز از بانک خود انتظار دارند مسیر حرکت اقتصادی خود را هم راستا با شرایط اجتماعی انتخاب کنند و گام‌هایی را هم در مسیر ایجاد عدالت اجتماعی بردارند .
او البته تاکید کرد بدون شک ایجاد عدالت اجتماعی و رونق تولید بدون کمک بانک‌ها امکان پذیر نیست اما سیاست بانک‌ها باید به گونه ای باشد که ضمن حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی و ایجاد عدالت اجتماعی ، سود سپرده‌های مردم در بانکها را نیز تضمین کند.
نسیم اقتصاد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واحدهای تولید عدالت اجتماعی بانک پارسیان بانک ها بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

دیگر خبرها

  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد