Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده ساوه گفت: در گذشته نگاه به درختکاری بیشتر به دلیل ایجاد فضایی زیبا، نشاط و شادابی بود اما امروز جهان برای نفس کشیدن نیاز به درختکاری و توجه به منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، مراسم نمادین روز درختکاری توسط شهرداری ساوه با حضور حجت الاسلام سبزی نماینده مردم، فرماندار، مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر، فعالان حوزه محیط زیست و مسئولان شهرستان در محل رمپ و لوپ پل زیرگذر غدیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار کرد: کاشت درخت در صدر اسلام مورد توجه نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم بوده است.
وی ادامه داد: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد لذا از مسئولان و آحاد مردم انتظار داریم که به مسئله فضای سبز اهمیت بدهند و نگذارند که کشور و زندگی مردم از این نعمت بزرگ پروردگار محروم شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلاتی نظیر گرد و غبار، گرم شدن هوا و بسیاری از مشکلات دیگر با کاشت درخت بر طرف خواهد شد، ما باید از امروز به فکر آینده باشیم که با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

حجت الاسلام سبزی گفت: در گذشته نگاه به درختکاری بیشتر به دلیل ایجاد فضایی زیبا، نشاط و شادابی بود اما امروز جهان برای نفس کشیدن نیاز به درختکاری و توجه به منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

وی افزود: کمبود منابع آب، فرسایش خاک، توسعه‌ شهرها و آلودگی‌های محیط زیست ایجاب می‌کند که به نهضت درختکاری به حفظ محیط زندگی خود کمک کنیم و این اقدام شهرداری ساوه در راه اندازی پویش درختکاری کار خوب و قابل تقدیری است.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: روز ۱۵ اسفند ماه بنام روز درختکاری نامیده شده و این بهانه ای جهت احترام گذاشتن به محیط زیست بوده و همه باید جهت احیا و نگهداری از آن بکوشیم.

علی میرزایی اظهار کرد: مهمتر از آن، درختان ریه های یک شهر تلقی می شوند و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه دارند ولی وظیفه تک تک ما، حفظ و حراست از منابع طبیعی خصوصا جنگل ها، مراتع و توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی به عنوان یک وظیفه دینی و ملی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش در کاشت حتی یک نهال کوچک در هر کجای شهر یا روستا با ایجاد فضایی سبز بتوان کشوری آباد برای همه آماده کنیم و از آلودگی هوا که مهمترین مشکل کلان شهر ها می باشد رهایی یابیم.

محسن مددی معاون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز  گفت: با توجه به محدودیت های موجود در زمینه توسعه فضای سبز در این شهر، اقدامات خوبی در راستای افزایش سرانه فضای سبز صورت گرفته است.

وی  با اشاره به برگزاری مراسم نمادین درختکاری توسط شهرداری افزود: امید است انجام این اقدامات در فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی شهروندان به ویژه کودکان در زمینه افزایش مخاطرات زیست محیطی و کاشت درختان موثر باشد.

مددی با بیان اینکه روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند، افزود: اگر می‌خواهیم درخت بکاریم، نباید این اقدام را منوط به یک مناسبت خاص مثل روز درخت کاری کنیم زیرا در هر مناسبتی و به هر بهانه‌ای می‌توان درخت کاشت.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناسبت ها به بهانه تولد، جشن، خوشحالی، عروسی، گرامیداشت یک فرد یا حتی مرگ یک نفر، به یاد همدیگر، برای یادبود و برای تقدیم به یکدیگر می توان درخت کاشت و با همگانی شدن این طرح می‌توان ضمن بالا بردن سرانه فضای سبز شهری در راستای کم کردن آلودگی هوا نیز قدم برداریم.

مددی با بیان اینکه نذر کاشت و پرورش نهال و هدیه آن در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود، گفت: با انجام این مهم هر کدام از ما می‌توانیم سرپرستی یک درخت را بر عهده بگیریم و هم اینک شهرداری ساوه با راه اندازی پویش کاشت درخت و توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان با گونه های مختلف گام بلندی را آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست روز درختکاری ساوه استانی شهرستانها شهرداری ساوه منابع طبیعی کاشت درخت محیط زیست روز درخت فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهدگفت:حفظ و نگهداری فضای سبز با استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و هم‌سو با محیط زیست را یکی از روش‌های نوین در مدیریت فضا‌های سبز شهری دانست.

مهدی یعقوبی افزود: در حال حاضر شش بوستان در شهر مشهد به عنوان «بوستان سبز» معرفی شده‌اند و نظارت در هر کدام از این بوستان‌ها، برعهده یک کارشناس گیاه‌پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

او گفت: در بوستان‌های سبز، به منظور کاهش استفاده از سموم شیمیایی برای دفع آفات و بیماری‌ها، از اجرای سمپاشی‌های بی‌مورد جلوگیری شده و در مقابل، از شیوه‌های غیرشیمیایی موثر و متد‌های کنترل بیولوژیک، مکانیکی و فیزیکی استفاده می‌شود. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: طی سالیان اخیر به همت مدیریت فضای سبز شهری، حفظ و نگهداری فضای سبز در تعدادی از بوستان‌های سطح شهر با رویکرد سبز صورت پذیرفته و با توجه به مزایای متعدد این روش از جمله کاهش قابل توجه مصرف سموم شیمیایی و مخاطرات زیست‌محیطی، حفظ سلامت شهروندان، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم‌خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری‌زا و نیز حذف تدریجی روش‌های قدیمی و پر‌خطر، برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این طرح صورت گرفته و در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد بوستان‌های سبز را به ۱۳ بوستان افزایش دهیم.

 

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد