Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@15:52:02 GMT

آقای حاجی میرزایی! شما وزیر همه فرهنگیان هستید

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۱۹۸

آقای حاجی میرزایی! شما وزیر همه فرهنگیان هستید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز وزیر آموزش پرورش در دیدار حضوری با نمایندگان معلمان مقاطع مختلف دیدار و از طریق شبکه شاد به‌طور زنده با سایر معلمان استان گیلان گفت‌وگو کرد، در این دیدار نمایندگان آموزگاران مدارس ابتدایی، دبیران دبیرستان‌ها و برخی از مناطق استان به‌صورت حضوری با وزیر صحبت کرده و از فرصت‌ها و چالش‌های آموزش مجازی و همچنین مشکلات پیرامون معلمان سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این جمع هیچ نماینده‌ای از معلمان مدارس غیرانتفاعی که فراوانی بالای هشت هزار نفر در گیلان دارند دعوت نشده و این عدم دعوت باری از اعتراضات این قشر از فرهنگیان را به دنبال داشته است، ازاین‌رو نزدیک به یک‌صد نفر از معلمان مدارس غیرانتفاعی استان گیلان با ارسال پیام به خبرنگار خبرگزاری فارس خواستار پیگیری این موضوع شده و درصدد هستند تا مراتب اعتراض آنان از طریق این رسانه به گوش وزارت آموزش‌وپرورش، شخص وزیر و اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان رسانده شود.

بی‌مهری آموزش‌وپرورش

رئیس صنف معلمان غیردولتی استان گیلان با انتقاد از عدم دعوت نماینده‌ای از معلمان مدارس غیرانتفاعی باوجود فراوانی بیش از هشت هزار نفر در استان اظهار کرد: انتظار می‌رفت اداره کل آموزش‌وپرورش باوجود پیگیری‌های مداوم و مطالبات متداول رسانه‌ای در خصوص وضعیت شغلی معلمان غیرانتفاعی فرصتی برای این قشر از فرهنگیانی که در ناعادلانه‌ترین شرایط در حال تدریس‌اند در نظر می‌گرفت.

لیلا ابراهیمی عدم دعوت نماینده‌ای از معلمان مدارس غیرانتفاعی را کم مهری اداره کل عنوان کرد و افزود: این موضوع مراتب اعتراض زیادی از همکاران مدارس غیرانتفاعی را به دنبال داشته است، اگرچه معلمان مدارس غیرانتفاعی کد رسمی پرسنلی ندارند اما مجوز تدریس آن‌ها از وزارت آموزش‌وپرورش و هسته گزینش اداره کل صادر می‌شود اینکه وزیر زمانی به همکاران غیررسمی خود نداده جایی بسی تأمل دارد.

آقای وزیر! شما وزیر ما هم هستید

حدیثه راهپیمای، یکی از دبیران مدارس متوسطه با انتقاد از عدم دعوت از نمایندگان معلمان مدارس غیرانتفاعی در این دیدار ملی اظهار کرد: اگر آقای وزیر و اداره کل آموزش‌وپرورش ما را جزو معلمان خود نمی‌دانند آن را به‌صراحت اعلام کنند تا ما چشم‌انتظار موهبت پدرانه رئیسِ وزارتخانه خود نباشیم اما اگر ما را جزو همکاران خود می‌دانند عدم دعوت از نماینده هشت‌هزار معلمی که در بدترین شرایط در حال تدریس هستند به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست.

این معلم باسابقه مدارس غیرانتفاعی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی کد رسمی دانش‌آموزی دارند اما معلمان را به جرم نداشتن کد پرسنلی از دایره همکاران خود دور نگاه می‌دارند، گفت: این اجحاف چندین ساله نیروهای توانمند و باسابقه مدارس غیرانتفاعی که آزمون خود را در تربیت دانش آموزان ممتاز در کنکور به‌خوبی نشان داده‌اند غیرقابل‌پذیرش بوده و با عدالتی که رهبر معظم انقلاب بارها به او تأکید داشتند منافات دارد.

آیا معلمان غیرانتفاعی هم وزیر دارند؟

صمد پورابراهیم یکی از معلمان نواحی شهرستانی گیلان با انتقاد از بی‌سلیقگی آموزش‌وپرورش در بی‌توجهی به قشر فرهیخته معلمان مدارس غیرانتفاعی برای رسانیدن مشکلات این قشر از معلمان به گوش وزیر اظهار کرد: حالا که آموزش‌وپرورش به این معلمان بی‌توجهی کرده، از این رسانه مردمی خواستار هستیم تا مطالبات ما را به گوش وزیر محترم برساند تا ما هم بدانیم که معلمان غیرانتفاعی هم وزیر دارند.

این دبیر متوسطه و باسابقه با انتقاد از اینکه حقوق دریافتی معلمان با حقوقی که در سامانه مشارکت‌ها ثبت می‌شود تفاوت چند برابری داشته و عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی منجر به فراوانی این موضوع شده است، گفت: مطالبات هشت‌هزارنفره معلمان غیرانتفاعی استان و ۱۶۰ هزار نفره معلمان غیرانتفاعی سراسر کشور مطالبات به حقی است که باید موردتوجه نمایندگان، مجلس، وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل این وزارتخانه در استان قرار بگیرد ولی تاکنون متأسفانه، صرف وعده‌ها در عمل چیزی ندیده‌ایم.

آقای حاجی میرزایی! شما وزیر ما هم هستید

دیگر معلم مدارس غیرانتفاعی ناحیه یک رشت که از بردن نام خود امتناع کرد، اظهار کرد: چشم‌انتظار بودیم تا وزیر وقتی از رشادت، فداکاری و ایثار همکاران فرهنگی سخن می‌گوید از اجحاف در حق معلمان غیرانتفاعی هم‌سخنی بگوید و خداقوتی نثار آن‌ها کنند، من می‌خواهم بدانم آیا معلمان غیرانتفاعی‌ها هم وزیر دارند یا خیر، اگر آقای حاجی میرزایی وزیر معلمان غیرانتفاعی هم هستند آیا نباید نامی از ما می‌بردند و نباید از مشکلات ما می‌شنیدند.

انتظاری به حقی که مغفول ماند

گفتنی است پس از گذشت سال‌ها از عمر مدارس غیرانتفاعی معلمان تحصیل‌کرده، ماهر، خلاق و چیره‌دست آن‌ها در ناعادلانه‌ترین شرایط با دریافت میانگین حقوق زیر یک‌میلیون تومان و بدون امنیت شغلی صرفاً به دلیل عشق به آموزش عمر و جوانی خود را در این راه خرج کرده‌اند، آن‌ها بارها در طول سال‌های حرفه‌ای خود قربانی دانش‌آموز سالاری مدارس غیرانتفاعی شده و به دلیل عدم سلیقه دانش آموزان و اولیای آنان بدون توجه به مهارت حرفه‌ای، مورد اجحاف قرارگرفته و عدم نظارت دقیق توسط دستگاه‌های مربوطه بر ناامنی شغلی آنان افزوده است.

رنج از دست دادن حرفه معلمی بیش از رنج نداشتن بیمه و حقوق مکفی، آنان را آزار می‌دهد این‌که نماینده‌ای از آنان صبح امروز می‌توانست در میان دیگر همکاران رسمی خود سخن از وضعیت ناامن شغلی خود به وزیر بگوید، انتظار زیادی نبوده و باید موردتوجه اداره کل آموزش‌وپرورش قرار می‌گرفت.

بی‌شک بخش اعظمی از این غفلت، مربوط به مدیریت استانی آموزش‌وپرورش و عدم برنامه‌ریزی مناسب در بهره‌مندی از نیروهای مختلفی که نقش پررنگی در فرهنگ و تربیت دانش‌آموزان این استان دارد برمی‌گردد، اما علی‌رغم  کم‌کاری معمول مدیریت استانی در موارد مختلف، وزیر محترم نیز می‌توانست در حافظه خود، علت غیبت این قشر فرهیخته را جویا شده یا حضور آنان و شنیدن مطالبات آنان را در دستور کار قرار می‌داد.

حالا اینکه آیا آموزش‌وپرورش برای دلجویی از این هشت هزار نفر اقدام شایان توجهی خواهد کرد یا خیر، باید منتظر زمان و واکنش این اداره کل ماند‌.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش آموزان فرهنگیان معلمان مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش وپرورش معلمان غیرانتفاعی هم نماینده ای استان گیلان دانش آموزان عدم دعوت هشت هزار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در افتتاح استخر دانش آموزی سمنان گفت: استخری که امروز افتتاح شد نخستین استخر دانش‌آموزی استان و از مصوبات دور اول سفر آیت‌ا... رئیسی به استان است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این دوره از سفر‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان اختصاص پیدا کرده است.

صحرایی با بیان اینکه شاهد شکوفا شدن آثار اجرای سند تحول بنیادین در این استان هستیم، گفت: این موضوع مایه امیدواری است. در حال حاضر برنامه آموزش و پرورش ارتقای عدالت در مفهوم عام است یعنی هرجا سرانه استان از سرانه کشور پایین‌تر باشد، در حوزه پرورشی، آموزشی و ورزشی اقدام به تقویت کنیم.

وی یادآور شد: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز در دستور کار است همچنین احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و تداوم پرشتاب سند تحول بنیادین مدنظر است.

صحرایی در این مراسم اظهار کرد: افتخار بزرگی است برای وزارت آموزش و پرورش که برای اولین بار استخر دانش‌آموزی را در شهرستان سمنان افتتاح می‌کند.

وی افزود: ان‌شاءالله بعد از این استخر، افتتاح دو استخر دیگر در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: افتتاح و ساخت چنین مراکزی مصداق بارز افزایش بهره وری است. از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضا‌ها استفاده کنند همچنین در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند چراکه امر نگهداری چنین فضا‌هایی بسیار پیچیده است.

این استخر با زیربنای یک هزار و 896 متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، سرانجام در دولت مردمی افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان