Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر ستائی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در نشست اجتماعی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه جیرفت گفت: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه برگزاری جلسات مشترک مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان با حضور قضات در صورت تداوم، اثرگذاری خواهد داشت، افزود: بدین منظور اساتید و قضات متخصص در صورت درخواست دانشگاه‌ها برای برگزاری جلسات آموزشی، نقد و بررسی به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

ستائی مختاری با اشاره به توانمندی دانشجویان و همچنین نقش اساتید و مدیران دانشگاه‌ها در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: تشکیل کارگروهی از مسئولان دانشگاه با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار‌ها، ارتباطی دو سویه با دستگاه قضا است که نقش مؤثری در افزایش آگاهی دانشجویان از قوانین حقوقی و کیفری خواهد داشت.

او ادامه داد: این کارگروه در مسیر قانون پیشگیری از وقوع جرم و زیر مجموعه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خواهد بود.

رییس دادگستری جیرفت بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تحقیقات، پایان نامه‌های اولویت دار و ایده پرداز  و همچنین نشریات دانشجویی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم حمایت می‌کند.

او گفت: سامانه سجام نیز طرحی از قوه قضائیه است که کارمندان، اساتید و دانشجویان می‌توانند برای ثبت نام و مشارکت در آن نقش داشته باشند.

 مرتضی مختاری، رئیس دانشگاه جیرفت نیز در این جلسه نشست مسئولان دانشگاه جیرفت با رییس دادگستری شهرستان را اتفاق مبارکی خواند که نتیجه آن کاهش یا رفع دغدغه‌ها خواهد شد.

او بستر دانشگاه جیرفت را دارای ظرفیت لازم برای همکاری با شورای اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دانست و بیان کرد: این دانشگاه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مشاوره و اجرای بخشنامه‌های فرهنگی، سعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای دانشگاهی را دارد.

مختاری پیشنهاد برگزاری اردو‌های آموزشی و تربیتی دانشجویان برای بازدید دانشجویان از زندان را داد و تصریح کرد: این بازدید می‌تواند سالانه باشد و دانشجویان با مشاهده زندانیان متوجه خواهند شد که گاهی یک لحظه اشتباه به اندازه تباهی یک عمر تمام می‌شود.

او با بیان اینکه حضور دانشجویان در فضای زندان باعث تغییر نگاه آن‌ها نسبت به جرم و دلایل ورود به زندان می‌شود، افزود: همچنین بازدید از زندان باعث افزایش هوشیاری دانشجویان نسبت به اعمالشان می‌شود . 

در پایان این نشست معاونین دانشگاه جیرفت نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و مقرر شد که در قالب طرح پژوهشی، آسیب‌های اجتمایی شهرستان مورد بررسی میدانی قرار گیرد.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان پیشگیری از جرم پیشگیری از وقوع جرم دانشگاه جیرفت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان