Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:27:33 GMT

افزایش جرایم باز نمی‌تواند از تخلفات جلوگیری کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۲۷۹

افزایش جرایم باز نمی‌تواند از تخلفات جلوگیری کند

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: افزایش جرایم باز نمی‌تواند از تخلفات جلوگیری کند.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دلایل افزایش تخلفات زیست محیطی و عدم بازدارندگی جرایم پیش بینی شده، اظهار کرد: در سنوات اخیر با مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان جرایم تخلفات زیست محیطی از جمله جرایم شکار و صید به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از دلایل بازدارندگی افزایش جرایم است که معمولا هر سه سال یکبار توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور این جرایم افزایش پیدا می‌کند و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان محیط زیست می‌گوییم هر چقدر جرایم زیاد شود اما باز نمی‌تواند جلوگیری از تخلفات کند.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: اما این اتفاق خواهد افتاد و ما به عنوان استان‌ها و ادارات استانی هرساله این پیشنهاد به سازمان می‌دهیم که جرایم افزایش پیدا کند که نقش موثری در کاهش جرایم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه محیط‌بانان در صف مقدم مبارزه با تخلفات در حفظ گونه‌های جانوری هستند، تصریح کرد: کار محیط بانی کار بسیار سختی است و یکی از دغدغه‌های سازمان محیط زیست بهبود وضعیت معیشت و امنیت محیط‌بانان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با اقداماتی که انجام شده مقداری بحث حقوق و مزایای محیط‌بانان سبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: اما این کافی نیست و قطعا نیاز به اصلاحات بیشتری دارد. در لایحه حمایت از محیط‌بانان اخیرا در مجلس مصوب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورایعالی حفاظت محیط زیست مجلس شورای اسلامی محیط بانان ایسنا ايسنا حفاظت محیط زیست افزایش پیدا محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران