Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده استان فارس در شورای عالی استانها با بیان اینکه در ۳ بند از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی به رفع تبعیض و اجرای عدالت اشاره شده و این ماموریت مهم را بر عهده شورای عالی استان‌ها گذاشته است، گفت: اما ما نتوانستیم این ظرفیت را به درستی پیاده کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدعبدالرزاق موسوی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به پایان دوره پنجم شوراهای شهر و روستا گفت: از مسئولان انتخابات شوراها اعم از ناظر و مجری درخواست داریم با توجه به جایگاه مهم شوراها زمینه مشارکت مردم و ورود افراد توانمند به شوراها را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور و مردم ما شرایط سختی را به دلیل فشارهای ناشی از تحریم دنیای استکبار از طرفی و فرصت سوزی و نادیده گرفتن شرایط و مشکلات مردم توسط برخی از مسئولان کشور از سوی دیگر و همه گیری ویروس کووید ۱۹ ، فشارهای روانی و اقتصادی ناشی از آن را تحمل می‌کنند.

موسوی ضمن تقدیر از فعالان نظام سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، شهادت مجاهدان سلامت را تسلیت گفت و یادشان را گرامی داشت.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراها و تاریخچه تشکیل این نهاد مردمی، گفت: پس از تشکیل شوراها، متاسفانه در گذر زمان و نوع نگاه مسئولین دولتی و مجلس، برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، حدود اختیارات شوراها کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: البته شرایط شوراها در مناطق مختلف کشور تحت تاثیر فعالیت خود شوراها و مسئولین کشوری و محلی متفاوت بوده است. به عنوان مثال شوراهای شهر واقع شده در شهرهای مناطق آزاد خود داستان دیگری است که باید در مورد آن فکری کرد.

موسوی تاکید کرد: کمبود آموزش و تجربه و نحوه و شرایط انتخاب شوراها به ویژه شوراهای فرادست زمینه ای برای مجالس و دولت‌ها شد تا به جای رفع موانع، خود در جهت محدود کردن هرچه بیشتر شوراها گام بردارند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اکنون در ماه‌های پایانی دوره پنجم شوراها باید به عقب برگشته و نگاه کنیم ببینیم چه کردیم و از قدرت‌ها و امکانات موجود برای ارتقاء جایگاه شوراها تا چه میزان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در ۳ بند از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی به رفع تبعیض و اجرای عدالت اشاره شده و این ماموریت مهم را بر عهده شورای عالی استان‌ها گذاشته است، اما ما نتوانستیم این ظرفیت را به درستی پیاده کنیم. هر چند در این زمینه مصوباتی داشته‌ایم اما نتوانسته‌ایم مجلس و دولت را متقاعد به همکاری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها قانون اساسي نماینده استان فارس در شورای عالی استان شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند

دکتر زهرا خدادادی منتخب مردم ملکان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انتخابات، راهکارهای کارشناسی ارائه شده است و حالا زمان همکاری و هم‌افزایی بین نماینده‌ها است تا بتوانند کارها را به سمت اجرا پیش ببرند.

وی ادامه داد: امیدوارم با هماهنگی نمایندگان و همکاری مناسب مجلس و دولت، راهکارهای کشور یکی پس از دیگری اجرا شوند و مسئولان همواره به منافع ملی فکر کنند تا ما شاهد تغییر در وضعیت معیشت مردم باشیم.

 

بیشتر بخوانید: مجلس نیازمند تحول و رویکردی جدید است

 

خدادادی افزود: مجلس جدید باید در موضوع آموزش زمان زیادی را صرف کند و موضوع اساسی آموزش، بخش آموزش و پرورش است و بحث اساسی آموزش و پرورش موضوع آموزش در مقطع ابتدایی است و اگر آموزش در این مقطع به درستی اجرا شود، بقیه امور هم به خوبی پیش خواهد رفت و حوزه آموزش از پایه تا دانشگاه قوی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • نماینده مجلس : بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ ۲ پایگاه هوایی صهیونیست ها ضربات اساسی خورد