Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا باقرزاده در واکنش به خبر فروش پل های پیش ساخته روستایی در گچساران گفت: جهاد کشاورزی کار ابهام دار انجام نداه است چرا که کارمان تابع مجاری قانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  عطا باقرزاده، معاون توسعه و منابع جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در واکنش به خبر فروش پل های پیش ساخته روستاهای گچساران گفت:با توجه به انبارهای جهاد کشاورزی در سراسر استان و وجود هرگونه آهن آلات ضایعاتی در این انبارها؛ تصمیم گرفته شد که بخاطر جلوگیری از سرقت و نیز هدرفت بیت المال این آهن آلات ضایعاتی نیز به فروش برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بنابراین به کارشناس رسمی دادگستری نامه زده شد تا برای قیمت گذاری اقدام شود، پس قیمت پایه اعلام شد و قیمت پایه را در مزایده رسمی گذاشتیم و در سامانه سراسری "ستاد" که برای تمام ایران قابل مشاهده است و درادامه هم شرکت های مختلفی قیمت زدند.

 

باقرزاده درادامه تصریح کرد: با این وجود،در بین این آهن آلات هم چند پل قدیمی مربوط به سالهای گذشته(اوایل انقلاب) وجود داشت که بیش از چهل سال در انبار محوطه جهاد کشاورزی شهرستان گچساران سرما ، گرما ، باران و...دیده بودند و هیچ کارشناسی هم این ریسک را نمی پذیرد که چنین پل هایی برای عبور و مرود و تردد در مناطق روستایی به کار برده شود.

 

معاون توسعه و منابع جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:به هرحال پل هایی که اوایل انقلاب ساخته شدند و چهل سال در فضای باز بودند پس برای استفاده هم منطقی نخواهد بود و حتی کارشناسان نیز تایید کردند که این پل ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند و حتی کارشناس رسمی دادگستری هم به دادستان شهرستان اعلام کرد که این پل ها قابل استفاده نبوده و باید بازیابی شوند.

 

وی تصریح کرد:بنابراین دو راه بیشتر وجود نداشت یا اینکه اموال بیت المال روز بروز از بین برود و پوسیده شوند و یا اینکه در مزایده به فروش برسند و پول به حساب دولت واریز شود، در بحث وجود آلیاژ آلومینیوم در پل ها حقیقت این است که تشخیص این موضوع در تخصص همکاران شهرستانی بنده نبوده است.

 

باقرزاده ادامه داد:با این حال نیز کارشناس رسمی دادگستری سه نرخ قیمت به ما اعلام کردند هم نرخ آلومینیوم،هم نرخ آهن قابل استفاده و هم نرخ آهن قراضه، بنابراین ظاهرا افرادی که مسئول تحویل و تحول بودند درابتدای این امر را نیز تشخیص ندادند و وقتی این شبهه بوجود آمد که این پل ها آلیاژ آلومینیوم دارند و ترکیبی با آهن است از کارشناس تقاضاکردیم که مجددا بررسی کنند.

 

 معاون توسعه و منابع جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:هرچند در بررسی مجدد کارشناس تایید کرده اند که پل ها نیز ترکیبی هستند و قیمت پایه ای نیزکارشناس اعلام کرد، اگرچه برنده مزایده دو برابر قیمت پایه کارشناس قیمت گذاری شد و نرخ خوبی هم زده شده است.

 

وی افزود:به هرحال مزایده ها قابلیت رصد و شرکت برای هم را دارند، با این وجود جهاد کشاورزی کار ابهام دار انجام نداده است چرا که کارمان را نیز برابر دستورالعمل و قانون انجام می دهیم و تابع مجاری قانونی هستیم.

 

باقرزاده گفت:این نکته حائز اهمیت است که در ابتدای امر قابلیت تشخیص اینکه در این چند پل ترکیبی از چند آلیاژ باشد برای افراد غیرمتخصص وجود نداشت، پس مجددا کارشناسی انجام گرفت و ترکیب آلیاژی پل ها هم مشخص شد که در مزایده نیز قیمت بیشتر از نرخ پایه به فروش رفت، بنابراین هراقدامی که هم صورت بگیرد به دادستان شهرستان جهت تصمیم گیری نیز اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قیمت پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت

به گزارش خبرگزاری مهر، یک نفر از کارگرانی که از عوامل جهاد کشاورزی در حال تخریب سازه‌های روستای کلوان بود به علت ریزش آوار جان خود را از دست داد.

این فرد از عوامل جهاد کشاورزی بود که به علت ریزش فوت کرد.

کد خبر 6084759

دیگر خبرها

  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • عکس| مالک جدید پرسپولیس ابهاماتش را شفاف سازی کرد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد