Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:47:11 GMT

مدیریت واحد پایانه‌های مرزی کشور در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۴۷۵

مدیریت واحد پایانه‌های مرزی کشور در حال انجام است

داریوش امانی روز پنجشنبه در سفر به مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه استقرار برخی دستگاههای اجرایی در برخی مرزهای زمینی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است، مستقل بودن پایانه‌های مرزی می تواند نقش بسزایی در مدیریت برنامه های اجرایی در معبرهای زمینی داشته باشد که این موضوع یکی از مهمترین مطالبات تجار و سرمایه گذاران کشورهای همسایه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر مرز "بازرگان" برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود در اردیبهشت ماه سال آینده مدیریت واحد پایانه های مرزی در آن اجرایی شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به افتتاح و بازگشایی مرز "ریمدان" دومین مرز بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی مرز ریمدان می‌توان شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی بود چرا که ۲ کشور ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه اقتصادی، تاریخی و فرهنگی بوده و در ۲۶ اسفند ماه سال جاری سومین مرز زمینی با این کشور نیز در "پیشین" افتتاح خواهد شد.

وی به تجهیز جاده های کشور به دستگاههای الکترونیکی اشاره کرد و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای براساس برنامه های دانش محور گام برداشته و ساماندهی جاده‌های مرزی یکی از مهمترین برنامه های پیش روی این سازمان در سال آینده می باشد و با توجه به اینکه استان خراسان رضوی چهار مرز رسمی با کشورهای همسایه دارد جاده های منتهی این استان به مرزها توسعه خواهند یافت.

امانی ادامه داد: گمرک مرزی دوغارون یکی از مهمترین و فعال ترین کانون های اقتصادی کشور به شمار می رود که از نظر استراتژیک، صادرات و حوزه مسافری از جایگاه ویژه برخوردار است.

وی گفت: مرز دوغارون به عنوان اولین ورودی برای اتباع کشور افغانستان به جهموری اسلامی ایران محسوب می شود که نیاز است مسوولان استانی و کشوری برای توسعه زیرساخت های این منطقه تلاش بیشتر داشته باشند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به قدمت فضاهای موجود اداری و خدماتی در پایانه مرزی دوغارون اشاره کرد و افزود: طرح ساماندهی و بازسازی پایانه مرزی دوغارون در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد و امید است با این اقدام بتوان گام های موثر در حوزه افزایش خدمات و ارتقای تعامل بین ایران و افغانستان برداشت.

وی ادامه داد: مرز باید محل عبور باشد و در کوتاهترین زمان ممکن کالاهای مورد نیاز به کشور مقابل صادر شود.

فرماندار تایباد نیز گفت: گمرک مرزی دوغارون یکی از پنج گمرک برتر فعال اقتصادی کشور می باشد که نقش بسزایی در صادرات و ترانزیت انواع کالا به کشور افغانستان دارد.

محسن سیاح افزود: در حال حاضر افزون بر ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی به مقصد کشور افغانستان می باشد و همچنین ۹۰ درصد این کالاهای صادراتی به مقصد هرات دومین بازار اقتصادی این کشور صادر می شود.

وی ادامه داد: روزانه افزون بر سه هزار و ۵۰۰ مسافر، راننده، تاجر و سرمایه گذار در گمرک مرزی دوغارون تردد دارند و این معبر زمینی یکی از امن ترین مرزها به شمار می رود.

فرماندار تایباد گفت: وجود افزون بر ۲۰۰ شرکت اقتصادی، حمل و نقل و بازرگانی توانسته به رونق اشتغالزایی جوانان جویای کار این منطقه کمک شایانی داشته باشد.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را در بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.
در بخش مسافری نیز روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

بازدید از سالن مسافری، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و توقفگاه کامیونهای ترانزیتی از برنامه های سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود.
مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. تایباد نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مرز دوغارون افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مرز دوغارون افغانستان اخبار کنکور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرزی دوغارون مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه های کشور در سفر خود به استان مازندران گفت: در راستای هوشمندسازی و ارتقای ایمنی، ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمندITS در سطح راه های ارتباطی این استان نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، منصور فخاران در حاشیه بازدید خود از مرکز مدیریت راه های استان مازندران عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵۹ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده ای در راه های ارتباطی استان در دست بهره برداری بوده که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۲۶۰ مورد دیگر به آن اضافه می شود. 

فخاران گفت: مازندران از استان های مهم و تراز اول در ترددهای جاده ای بوده، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به محورهای مواصلانی این استان ویژه و ملی است. 

وی در ادامه اظهار کرد: در نوروز امسال بیش از نیمی از تماس های کاربران جاده ای با سامانه ۱۴۱ در مورد راه های استان مازندران بوده که این مهم نشان از اهمیت بالای راه های ارتباطی مازندران است. 

فخاران در ادامه گفت: در حال حاضر سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه های دوربین نظارت تصویری، سامانه تردد شمار بر خط، سامانه ثبت تخلف عبور ومرور، سامانه ردیاب ناوگان راهداری، سامانه تابلوهای پیام متغیرو سامانه دوربین عکسبرداری ثابت از جمله سامانه های موجود در استان مازندران بوده که در دست بهره برداری است. 

وی در ادامه تصریح کرد: نگاه مرکز مدیریت راه های کشور به این استان نگاه شبکه ای است و برای تکمیل چرخه هوشمندسازی کشور، استان مازندران جز این شبکه قرار گرفته و باید نیازمندی هایش در این زمینه رفع شود. 

گفتنی است بازدید از سامانه های هوشمند محورهای ارتباطی کندوان و سوادکوه و همچنین مرکز مدیریت راه های استان از جمله برنامه های سفر رئیس مرکز مدیریت راه های کشور به استان مازندران بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۴ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲