Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به عقب نشینی یه کشور اروپایی از صدور قطعنامه درباره ایران در شورای حکام گفت: در شرایطی که آمریکا و سه کشور اروپایی تعهدات خود را بجا نیاورده اند توسل به شیوه های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه ای جز ویران کردن باقیمانده برجام نخواهد داشت.

بهروز کمالوندی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه از قرار معلوم با وجود سر و صدای زیاد یکی دو روز گذشته در رابطه با احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام، سه کشور اروپایی آلمان فرانسه و انگلیس درخواست خود برای صدور قطعنامه را پس گرفته اند؟ گفت: ما همواره گفته ایم که ایران فشار و تهدید را نمی پذیرد آن هم در شرایطی که بیشترین همکاری ها را تا کنون با آژانس داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص است که طرح و بحث قطعنامه از اول بی راهه و غلط بود.

وی تصریح کرد: اقدامات کاهش تعهدات ایران و مصوبه و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران در حقیقت تبعات نقض آشکار تعهدات طرف های مقابل در برجام بوده که البته هنوز در چارچوب برجام صورت می گیرد. 

آمریکا و کشورهای اروپایی باید قبل از هرگونه صحبت در خصوص تعهدات و عملکرد ایران پاسخگوی نقض آشکار تعهدات خود و عدم تلاش جدی اروپا در لغو تحریم ها باشند. معلوم است در شرایطی که تعهدات خود را بجا نیاورده اند توسل به شیوه های فشار مانند قطعنامه هیچ نتیجه ای جز ویران کردن باقیمانده برجام نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: توصیه ما به این کشور ها عمل به تعهداتشان است. ما همواره گفته ایم اگر طرف مقابل تمامی تعهدات خود را انجام دهد ما نیز  به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

کمالوندی گفت: همکاری های ما با آژانس در چارچوب تفاهم اخیر با تمرکز بر موضوعات پادمانی ادامه خواهد یافت و در این خصوص به رایزنی های خود با آژانس ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهروز کمالوندی انگليس المان فرانسه سازمان انرژی اتمی برجام شورای حکام تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد، ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب شده‌ ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

خانم تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار داشت: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش ها در منطقه است.

در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 844681 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه اسلوونی

دیگر خبرها

  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می‌رود
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • تل‌آویو تحت فشار بین‌المللی
  • چند کشور اروپایی سفرای ایران را احضار کردند
  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات